Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Tabăra de ranger

Elevii Șc. Gimnaziale ,,Szacsvay Imre” din Oradea în

Tabăra de ranger

În perioada 29 iulie-3 august 2019, elevii Școlii Gimnaziale ,,Szacsvay Imre" din Oradea au participat într-o tabără de protecție a mediului în Valea Iadului.

În cadrul programului ,,Școala altfel'' din luna octombrie, cu ocazia unei activități de ecologizare alături de clasa a 5-a, la Rezervația naturală Pârâul Petea, l-am întâlnit pe domnul Andrei Togor, inginer piscicultor și ichtiolog, membru al echipei Aqua Crisius. El ne-a prezentat flora și fauna acestui habitat, ne-a oferit detalii despre proiectele care țin de reabilitarea acestei rezervații, despre munca asiduă pe care o desfășoară în vederea conservării faunei piscicole. Ne-a stârnit în așa măsură curiozitatea pentru activitățile interesante desfășurate în domeniul ecologic, încât am căutat posibilitatea colaborării, chiar și prin încheierea unui parteneriat între școală și asociația al cărei reprezentant este domnul inginer.
În urma obținerii parteneriatului, activitatea la care am fost invitați a fost expediția în Valea Iadului, ocazie cu care am descoperit informații despre specii valoroase ca: păstrăvul indigen, liliacul carpatin și racul bihorean, specii pe care le-am observat în mod direct prin colectarea acestora, iar prin efectuarea analizei apei, am aflat despre valorile chimice ale Crișului Repede.
Finalitatea excursiei a fost completarea unui chestionar în vederea evaluării cunoștințelor dobândite. Elevii care au avut cele mai multe răspunsuri corecte, au obținut premiul participării în tabăra de ranger.
În această tabără s-au organizat drumeții didactice, jocuri și competiții de autocunoaștere, de socializare, de creativitate, de recreere; activități ecologice de bune practici, ca de exemplu construirea în echipă a unui adăpost în pădurea de conifere în vederea protecției față de ploi, realizarea pe echipe a unor cuiburi de păsări, recunoașterea speciilor de plante și animale, tehnici de aprindere a focului.
Colectivul de organizatori al taberei reprezentat de animatori, voluntari, profesori și rangeri a coordonat cu mare profesionalism echipele de elevi proveniți din mai multe școli, întocmind un program complex, eficient și pe placul tuturor.
 Cățăratul pe peretele de stâncă (alpinism), sportul nautic cu bărci, kayace și canoe, bălăceala în apa de rău, drumețiile care vizau admirarea cascadelor și recunoașterea speciilor de plante și animale (salamandra, tritonul, vipera, broasca roșie de munte, năpârca, pinul, liliacul carpatin), dormitul în corturi, bunele practici de gospodărire cu pregătirea propriilor mese și prin colectarea selectivă a materiei, lecția de pescuit, de geologie și meteorologie, peisajul pitoresc îmbinat cu cântecul păsărilor, sunetul ploii și al apei curgătoare, râsetele copiilor cu ocazia zecilor de jocuri, cântecele din jurul focului de tabără, voia bună și prieteniile formate au creat atmosfera unei tabere de vis, de neuitat.
Am participat cu statut de diriginte, ca profesor de biologie, ca turist și tot ce mi-am dorit, s-au îndeplinit: să trăiesc aventuri, să asimilez informații și metode noi, să  cunosc oameni profesioniști, să-mi cunosc și depășesc limitele mele într-un mediu aproape sălbatic.
A fost o expediție fantastică care ne-a adus aminte cât de perfectă e natura, o experiență de neuitat, prin care am înțeles importanța conservării ei, o călătorie modelatoare de atitudini, prin care tabăra ne-a  apropiat să devenim rangeri conștienți de valorile naturii !
Mii de mulțumiri echipei Aqua Crisius!
Kincs Grete-Eva,
profesor de biologie
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Tabăra de ranger.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:36:12 Ora standard a Europei de Est