Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Și alte descoperiri - un raport al voluntarului Xenia Bolschakow

Răspunsul la întrebarea „Cum este viața în Germania?”

Și alte descoperiri - un raport al voluntarului Xenia Bolschakow

În cadrul Liceului Teoretic German „Friedrich Schiller" Oradea, de la jumătatea lunii martie, se poate observa o nouă față: eu, voluntara Xenia Bolschakow, susțin profesorii locali timp de jumătate de an în cadrul ,,extinderii culturale".

În fiecare an, nenumărați tineri cu vârsta cuprinsă între 18 și 26 de ani sprijină în întreaga lume educația, cultura și natura cu Serviciul Internațional de Voluntariat al Comisiei Germane pentru UNESCO, finanțat de Biroul Federal de Externe. Domeniile de aplicare sunt la fel de diverse ca și țările în care funcționează, oferindu-ne ocazia de a învăța unii de la alții. Fie că suntem asistenți în lecții de germană în Georgia sau la institutul Goethe din Bolivia. 
Începutul serviciului de voluntariat constă într-un seminar de pregătire de 10 zile lângă Berlin, unde am avut ocazia să-i cunosc și pe ceilalți patru voluntari care lucrează împreună cu mine la școlile germane din România în următoarele șase sau douăsprezece luni. Motivația noastră: nu numai să învățăm din cultura și limba română, ci și medierea autentică a Germaniei și a limbii noastre materne la locurile noastre de muncă. O sarcină care, la început, părea foarte abstractă și intimidantă, dar care în cursul ultimelor săptămâni s-a rezumat la un singur lucru: schimb reciproc.
Nu înlocuiesc nici un profesor la Liceul Friedrich Schiller, unde limba germană este predată ca limbă maternă, nu asta presupune voluntariatul de extindere culturală. Desigur, eu servesc drept voluntar ca persoană de contact pentru orice întrebări care apar cu privire la limba germană. Dar mai presus de toate, sunt interlocutor. Fie cu cadrele didactice într-o pauză, fie cu elevii de la școala primară explicând o lucrare de arte vizuale și abilități practice, deosebit de dificilă sau cu elevii de gimnaziu și de liceu pe drumul de întoarcere de la Olimpiada de limba maternă germană - este vorba despre acest schimb, din care elevii și profesorii beneficiază.
În acest dialog, elevii învață că și eu, ca vorbitor nativ, fac greșeli în limba germană și uneori trebuie să mă opresc să mă gândesc cum să construim o anumită propoziție într-un mod corect din punct de vedere gramatical. Punându-mi întrebări despre viața din Germania și auzind că răspunsul meu are mai multe similitudini cu viața de zi cu zi din România decât cred ei, aceștia pot adăuga o nouă perspectivă asupra imaginii lor despre Germania. În mod similar, învăț de la colegii și elevii din România și de fiecare dată sunt atinsă de căldura și ospitalitatea pe care am primit-o aici în comunitatea școlară. Cu atât mai mult aștept cu nerăbdare săptămânile rămase în Oradea, pentru că există încă câteva proiecte interesante în lucru cu elevii.
Desigur, desenez doar o imagine subiectivă a patriei mele, dar nu sunt aici ca un reprezentant al unei întregi populații, ci ca o personalitate separată. De aceea, sper ca în anii următori mulți voluntari entuziaști să continue această sarcină plină de beneficii la Liceul Teoretic German ,,Friedrich Schiller" din Oradea.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:54:11 Ora standard a Europei de Est