Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

A VIII-a ediție a Concursului Regional de Matematică Aplicată în Economie „ECOMAT”

Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș a răspuns „prezent” și la

A VIII-a ediție a Concursului Regional de Matematică Aplicată în Economie „ECOMAT”

Ideea organizării acestui concurs a pornit de la d-nele profesoare: Mihaela Mureșan (Colegiul Economic „Iulian Pop" Cluj-Napoca), Ileana Șuba (Colegiul Economic „Gheorghe Dragoș" Satu Mare) și Silvia Bumbu (Liceul cu Program Sportiv Bistrița).

Încă de la prima ediție, Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș" Beiuș a răspuns „prezent". De-a lungul timpului elevii noștri au urcat pe podiumul de premiere alături de prietenii lor din alte județe. Am afirmat acest lucru deoarece deși concurenți în ziua concursului, între elevi au fost stabilite trainice prietenii. În fiecare an au avut loc vizite culturale, seri distractive, participanții având parte de plăcute surprize. Gazdele concursului au fost: jud. Cluj (ediția I, a IV-a, a VIII-a); jud. Satu-Mare (ediția a II-a și a V-a); jud. Bistrița-Năsăud (ediția a III-a și a VI-a); jud. Bihor (ediția a VII-a).
A VIII-a ediție a concursului a fost cuprinsă în CAERI 2019/ fără finanțare, nr. 739 și s-a desfășurat în perioada 10-12 mai 2019. Colegiul Economic „Iulian Pop" din Cluj-Napoca, gazda concursului, a fost și de această dată, „la înălțime". Au participat 70 de elevi de la liceele tehnologice, profil servicii, de la 13 licee din județele Cluj, Satu-Mare, Bistrița-Năsăud, Bihor, Maramureș, Mureș și Arad.
Elevii au avut de rezolvat patru subiecte de matematică și matematică aplicată în economie, iar cei mai buni dintre ei au fost premiați.
Începând de la cea de-a patra ediție (2015), elevii premianți la ,,ECOMAT" au beneficiat de facilitatea de a avea nota 10 pentru o treime din media finală de admitere la specializarea matematică, Facultatea de Matematică și Informatică -Universitatea „Babeș-Bolyai" Cluj-Napoca (până în anul 2018, inclusiv) și respectiv de a fi admiși, cu nota 10, la Facultatea de Construcții din cadrul Universității Tehnice din Cluj-Napoca. Începând din acest an, 2019, elevii care au obținut premii și mențiuni la concursul ,,ECOMAT", în anii școlari 2017-2018 și 2018-2019, beneficiază, la admitere la Facultatea de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor - Universitatea „Babeș-Bolyai" Cluj-Napoca, de acordarea unui punctaj adăugat la media de bacalaureat în funcție de premiul obținut.
Școlile participante la concurs au fost: Colegiul Economic „Iulian Pop" Cluj-Napoca, Colegiul Economic „Gheorghe Dragoș" Satu Mare, Liceul cu Program Sportiv Bistrița, Colegiul Economic „Partenie Cosma" Oradea, Colegiul Economic  „Nicolae Titulescu" Baia Mare, Colegiul Economic Arad, Colegiul Economic „Transilvania" Tg. Mureș, Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș" Beiuș, Colegiul Tehnic „Unirea" Ștei, Liceul Tehnologic „Horea" Marghita, Liceul Tehnologic „Iuliu Maniu" Carei, Colegiul Tehnic „Victor Ungureanu" Câmpia Turzii, Colegiul Tehnic „Raluca Ripan" Cluj-Napoca.
Bihorenii premiați
Premiul I
Bara Davide (X), Colegiul Economic ,,Partenie Cosma", Oradea, prof. Marc Ovidiu, Șandor Raul Marinel (XI), Colegiul Tehnic ,,Ioan Ciordaș", Beiuș, prof. Cap Simona,
Gruie Andreea Adriana (XII), Colegiul Tehnic ,,Unirea", Ștei, prof. Lucan Mihaela.
Premiul II
Laza Andreea Ioana (XI), Colegiul Tehnic ,,Ioan Ciordaș", Beiuș, prof. Cap Simona, Perț Cătălin Andrei (XII), Colegiul Tehnic ,,Ioan Ciordaș", Beiuș, prof. Bercovici Crina.
Premiul III
Tau Andreea Diana (XII), Colegiul Tehnic ,,Ioan Ciordaș", Beiuș, prof. Bercovici Crina.
Mențiuni
Gruie Delia Alexandra (XI), Colegiul Tehnic ,,Unirea", Ștei, prof. Avram Monica, Ciarnău Marinela (XII), Liceul Tehnologic „Horea", Marghita, prof. Boroș-Fazakas Aurica.
Au mai participat și elevii: Toda Maia Camelia (X), Colegiul Tehnic ,,Ioan Ciordaș", Beiuș, prof.  Cap Gheorghe, Szatmari Eniko Lara (X), Colegiul Tehnic ,,Ioan Ciordaș", Beiuș, prof.  Cap Gheorghe, Șușman Bianca (XI), Colegiul Economic ,,Partenie Cosma", Oradea, prof. Torj Florina, Hencz Victoria (XI), Liceul Tehnologic „Horea", Marghita, prof. Boroș-Fazekas Aurica.
Catedra de matematică a C.T. ,,Ioan Ciordaș" Beiuș îi felicită pe toți elevii participanți la concurs și în special pe isteții și perseverenții noștri matematicieni: Raul Ș., Andreea L, Cătălin P., Andreea T., Camelia T. și Lara S.
Nu uitați „Perseverența este cheia succesului." și „Victoria aparține celui perseverent." (Napoleon Bonaparte).
(ABC)
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: A VIII-a ediție a Concursului Regional de Matematică Aplicată în Economie „ECOMAT”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:55:10 Ora standard a Europei de Est