Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Nu am stat niciodată în prima bancă

“10 vulcanici pentru Europa”

Nu am stat niciodată în prima bancă

Într-o lume, în care „criza de modele” este din ce în ce mai accentuată, în cadrul Liceului Pedagogic “Iosif Vulcan” din Oradea, a luat ființă proiectul “10 vulcanici pentru Europa”, coordonat de prof. Gheorghe Tileagă.

Acest proiect își propune prezentarea carierelor de succes ale unor foști absolvenți ai liceului. Sub egida numărului 10, considerat a fi simbol al perfecțiunii și rectitudinii, în fiecare lună este invitat un absolvent ce își desfășoară activitatea nu numai în România, ci și în Europa.
"Nu am stat niciodată în prima bancă", mărturisește  Florin Cioban, cel de-al treilea absolvent de onoare din cadrul serialului nostru, și cu toate acestea se află în primele rânduri ale oamenilor de cultură ai județului Bihor.
Activitatea sa academică este impresionantă, pornind din funcția de învățător, continuând în postura de profesor, în primă instanță al Liceului Pedagogic, iar în prezent la Universitatea din Oradea, îmbinând activitatea didactică cu meseria de diplomat, orientat spre cultură și educație. Plecat în Slovenia, Florin Cioban a îndeplinit funcția de atașat cultural, în cadrul căreia s-a remarcat prin introducerea unui simbol românesc în ansamblul "Mini Mundus", proiect care vizează integrarea unui element din specificul național al fiecărui stat, și anume o construcție realizată în miniatură, România fiind reprezentată de biserica Mănăstirii Curtea de Argeș. De asemenea, a inițiat manifestări legate de tradiții și obiceiuri, precum expoziții și lansări de carte prin care s-a urmărit îmbunătățirea imaginii României. Referitor la postura de diplomat, în care se află acum în Budapesta, omul de cultură, invitat luni, 26 ianuarie 2009, la Liceul Pedagogic, spune că se ocupă de electoratul român, precum și de promovarea limbii române. Ca o replică la activitatea diplomatică desfășurată, activitatea manifestată în domeniul publicistic este importantă prin lucrările publicate: Literatura pentru copii (2008), Primii pași în limba română (2007), Antropologie de poezie populară (2006), Folclorul copiilor (2006), Metodica educării limbajului în învățământul preșcolar (2004).
"Liceului Pedagogic îi datorez competențele pe care le-am  dobândit"
Având șansa să analizeze îndeaproape diferite sisteme de învățământ din străinătate, invitatul a fost rugat să vorbească despre aspectele sesizate. Pornind de la premisa că am preluat un sistem în formă și nu în fond, profesorul a reliefat diverse puncte slabe ale sistemului de învățământ românesc, iar la întrebarea: ce ar schimba în învățământul românesc, a fost extrem de succint, identificând principala problemă cu care ne confruntăm când vine vorba de studii - evaluarea neobiectivă a elevilor și studenților. Din punctul său de vedere, învățământ ideal ar fi bazat pe ideea: intră cine vrea (în facultate) și termină cine poate. Diferența dintre sistemele de învățământ din străinătate și cel românesc constă în faptul că dincolo, ambele funcționează la fel de bine (atât cel particular, cât și cel de stat). Sistemul de învățământ românesc este inert, și datorită schimbărilor greșit efectuate, rezultatele care se obțin sunt, în continuare, de o calitate îndoielnică.
Elevii prezenți în sală și-au dorit să afle care sunt ingredientele pentru un parcurs de succes. "E nevoie de multă muncă și sacrificii, dar în mod special de constanță, căci avem nevoie de o liniaritate în viață pentru a nu ne abate de la calea succesului, iar incoerențele nu-și au rostul atunci când vrei să reușești cu adevărat".
Am mai înțeles că nu poți reuși în viață dacă îmbrățișezi mediocritatea, și dacă nu vrei să te ridici deasupra celorlalți.
În concluzie, Florin Cioban reprezintă o altă dovadă că totul e posibil atunci când muncești pentru îndeplinirea unui vis. (Eliza VAȘ)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Nu am stat niciodată în prima bancă.

Trimite email
vineri, 3 ianuarie 2025, 05:25:32 Ora standard a Europei de Est