Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Lecția de evaluare” a micilor ecologiști, membri ai cercului de chimie experimentală „Nymphaea”

Ieri, la Palatul Copiilor și Elevilor din Oradea

„Lecția de evaluare” a micilor ecologiști, membri ai cercului de chimie experimentală „Nymphaea”

Luni, 26 ianuarie 2009, membrii cercului de chimie experimentală „Nymphaea” (condus de prof. Elena-Voichița Moș) „și-au dat examenul” în fața conducerii palatului (director, prof. Dan Nicolae Peter) și a distinșilor invitați, în cadrul unei activități speciale, desfășurate sub genericul „Pădurea – prietena mea”, manifestare inclusă în programul internațional „LEAF” (Learning About Forest – „Să învățăm despre pădure”).

Un omagiu adus naturii
Printr-o paletă largă de modalități de exprimare, copii de toate vârstele, de la grădiniță la liceu, au făcut caz de bogatele cunoștințe ecologice pe care le dețin, prezentate în vers și cânt, în proverbe, prin intermediul planșelor și panourilor, al colecțiilor, albumelor și portofoliilor, celebrând, totodată, și Ziua zonelor umede (2 februarie, care va cădea în vacanța lor intersemestrială).
Liceenii de la Colegiul Tehnic „Dimitrie Leonida” au prezentat scopul, obiectivele și etapele proiectului, elevii de la Școala cu clasele I-VIII „Ioan Slavici” ne-au explicat care sunt funcțiile pădurii, rolul vegetației forestiere, specii de copaci sensibili la agenții poluanți, elevii Școlii „Alexandru Roman” s-au exprimat în versuri închinate pădurii și naturii, scrise de poetul nostru național, Mihai Eminescu. De la elevii Școlii nr. 11 (secția maghiară), am aflat care sunt cele 12 înțelepciuni ale pădurii. Cei mai mici ecologiști, preșcolarii Grădiniței nr. 27, ne-au descifrat „Eco-codul”, iar „primarii” Școlii „Dacia”, elevii clasei I E, frumoși și inimoși, roșii de mândrie și plini de energie, ne-au încântat cu recitalul lor, un montaj literar-artistic, cât un spectacol. La polul opus, liceenii de la „Mihai Eminescu” și „Onisifor Ghibu” au bătut monedă pe importanța zonelor umede, făcând trimitere imediată la rezervația de nuferi de la Băile 1 Mai, dar și la cea mai importantă zonă umedă a țării, Delta Dunării – „paradisul ecologic românesc”. Bogdan Bondar (de la „I. Slavici”) ne-a citit „Declarația copiilor”, privind dreptul la o lume mai bună și mai curată.
„Fă-ți timp pentru a citi/ Este școala cunoașterii.”
De la alți și alți ecologiști, am aflat Imnul micilor ecologiști, despre Educația pentru timp liber (Fă-ți timp pentru a gândi/ Este izvorul oricărei puteri./ Fă-ți timp pentru a te juca/ Este izvorul tinereții veșnice./ Fă-ți timp pentru a te ruga/ Este cea mai mare calitate a inimii./ Fă-ți timp pentru a citi/ Este școala cunoașterii./ Fă-ți timp pentru a trudi/ Este prețul succesului.)
Poate vreți să știți cum văd micii ecologiști de la palat Munca în echipă.
Cică au fost odată patru oameni
Care se numeau:
Fiecare, Cineva, Oricine și Nimeni.
S-a ivit o importantă problemă de rezolvat
Și li s-a cerut tuturor să o facă.
Fiecare a fost sigur că
Cineva o va face.
Oricine o putea îndeplini, dar
Nimeni n-a făcut-o.
S-au supărat cu toții
Pentru că era datoria tuturor s-o facă.
Fiecare a crezut că
Cineva o putea îndeplini,
Oricine și-a dat seama de aceasta, dar
Nimeni n-a făcut-o.
Totul s-a sfârșit așa:
Fiecare a blamat pe Cineva
Când Nimeni n-a făcut
Ceea ce Oricine ar fi putut să facă.
La toate cele, spuse verde în față de micii ecologiști (pentru ca cei ce au urechi să audă), conducătorul de cerc a pus punctul pe i, dând cuvântul Pădurii: „Trecătorule, înainte să ridici toporul împotriva mea, ascultă-mă: Eu sunt grinda casei tale, sunt masa ta, și patul tău pe care te odihnești. Eu sunt căldura căminului tău, sunt umbra răcoroasă care te apără de soarele arzător, iar fructele mele îți astâmpără setea. Sunt coada sapei tale și leagănul copilăriei. Trecătorule, ocrotește-mă!”
După care a concluzionat: „Pe copil să-l ții în frâie/ De vrei Om, la toți să placă/ Nu-l lăsa orice să-ngâne!/Nu-l lăsa orice să facă!/Nu-l lăsa după plăcere-i/ Unde vrea el să se ducă.../Din același lemn se scoate/Și icoană și măciucă.”  
Au venit, au văzut și au aplaudat
Au venit să-i asculte pe vrednicii ecologiști ai cercului de chimie experimentală „Nymphaea” reprezentați ai Regiei naționale a pădurilor, Direcția Silvică Oradea (ing. Mircea Faur), ing. Augustin Dudaș, ing. Zenaida Luncan (inspector silvic), ing. Radu Robert Huza și biolog Pozmoșanu Erika (din partea Muzeului Þării Crișurilor), Ioana Lascu (reprezentant al Agenției pentru Protecția Mediului Bihor), ing. Eleonora Mircescu (de la Ecotop), Mihai Togor (de la grupul Verde), prof. Maria Ivănescu și Samica Boghiu (de la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Senzorială), prof. Gheorghina Lemnian (consilier educativ la Șc. „Alex. Roman”), prof. Eva Molnar (Șc. nr. 11), înv. Aurora Avram (Șc. „Dacia”), ed. Mariana Pașcalău (Grădinița nr. 27 – „Voinicelul”), prof. Dănuț Cornel Peter și prof. Marius Marcu (de la Palatul Copiilor și Elevilor din Oradea). Cu toții au apreciat și aplaudat spectacolul micilor ecologiști, orchestrat admirabil de inimoasa și neobosita profesoară Elena-Voichița Moș, dascălul model și prietenul celor mici, care cucerește din priviri și educă zâmbind. (Ov. DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:  "Lecția de evaluare" a micilor ecologiști, membri ai cercului de chimie experimentală "Nymphaea". 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:46:11 Ora standard a Europei de Est