Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Școli înmănunchiate și istoria lor seculară”

Trei școli orădene, în parteneriat

„Școli înmănunchiate și istoria lor seculară”

În decembrie 2008, patru cadre didactice de la trei școli orădene care poartă nume de personalități, școlile gimnaziale „Andrei Mureșanu” , „Oltea Doamna” și Liceul Pedagogic „ Iosif Vulcan” s-au întâlnit să pună de un parteneriat; Lavinia Sabău și Ioana Abrudan, Laura Vonea și Adriana Puie au gândit un proiect educațional de parteneriat, intitulat „Școli înmănunchiate și istoria lor seculară”.

 Prima acțiune s-a derulat joi, 22 ianuarie 2009, când a avut loc o vizită la Muzeul Memorial „Iosif Vulcan” din Oradea.
Inițial, locul de desfășurare a activității a fost stabilit la Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan”, dar aprofundând problematica și cântărind și celelalte variante, cu toate avantajele și dezavantajele, s-a ajuns la vizitarea Muzeului Memorial „Iosif Vulcan”, locul ideal pentru a-l cunoaște mai bine pe patronul spiritual al pedagogiștilor orădeni.
Încă de la intrare, am fost întâmpinați cu prietenie de muzeograful Sebastian Sășianu, bucuros să ne ajute să descoperim viața și activitatea marelui om de litere.
Prezentarea nu a fost deloc o activitate formală, de circumstanță, pentru că ochii iscoditori și mințile agere ale celor mici nu i-au dat pace muzeografului, curiozitatea lor fiind fără limite.
După telegrafierea datelor ce țin de viața lui Iosif Vulcan, centrul de greutatea s-a mutat în plan publicistic, în care s-a bătut monedă pe revista ”Familia”, în paginile căreia a debutat și tânărul Mihail Eminovici, cu poezia  „De-aș avea”, redactorul-șef, Iosif Vulcan, ajungând să fie „nașul” tânărului, „botezat” literar de acesta din Eminovici în Eminescu.
Trecând de la tărâmul literar la cel obștesc, cetățenesc și familial al unui om obișnuit, copiii au observat cu rapiditate toate obiectele din dotarea unei locuințe,
fiind plăcut impresionați de gustul estetic de care au dat dovadă proprietarii, în speță Iosif Vulcan și soția sa, Aurelia Vulcan, eleganța ținutelor de interior și cea vestimentară.
Numeroase și importante sunt lucrările din bibliotecă, îngrijite, legate în carton cu înscrisuri aurii, sculpturile în lemn ale pieselor de mobilier, ornamentația pendulelor, decorațiile plăcilor de teracotă, obiectele din porțelan fin cu motive vegetale, tablourile dintre care l-am remarcat pe cel care imortaliza Oradea veche din perioada în care orașul părea un sat ceva mai întins.
Mașina de scris părea ca „nouă”, iar manuscrisele învățăceilor, aduse spre publicare, aveau un scris caligrafic de invidiat, atât de îngrijit încât le-a stârnit micuților admirația și dorința de a încerca să se apropie și ei de o asemenea caligrafiere...
După această primă abordare, vor urma provocările partenerilor noștri de proiect de la „Andrei Mureșanu” și „Oltea Doamna”. (Adriana P.)

Trimite email
vineri, 3 ianuarie 2025, 05:14:44 Ora standard a Europei de Est