Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Magic-Euro (2018-2020) - Mobilități care asigură garanția unui învățământ de calitate european, după un an de implementare

Proiectul Erasmus+

Magic-Euro (2018-2020) - Mobilități care asigură garanția unui învățământ de calitate european, după un an de implementare

În perioada 1.06.2018 - 31.01.2020 se derulează patru mobilități de dezvoltare profesională pentru 10 cadre didactice de la Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaş" Beiuş, în cadrul proiectului Erasmus+, KA1/ educație școlară, cu numărul 2018-1-RO01-KA101-047528, „Magic-Euro (2018-2020) - Mobilităţi care asigură garanţia unui învăţământ de calitate european".

Scopul proiectului: Motivarea cadrelor didactice pentru dezvoltarea unor competențe transversale prin intermediul îmbunătățirii abilitaților de introducere în activitățile de învățare a metodelor activ-participative (formale, transdisciplinare) și de utilizare TIC, în vederea creșterii calității actului educațional, condiție necesară pentru combaterea fenomenelor de abandon școlar sau violență, facilitând o carieră de succes pentru toți elevii.
Mobilitățile cadrelor didactice au avut/ vor avea loc în Spania (mobilităţile I şi II) şi Italia (mobilităţile III şi IV).
Mobilitatea I  - cursul „Creativity in Teaching and Learning using ITC: The Digital Classroom", instituţia organizatoare Cervantes Training, SL. Destinația - Alcalá de Henares- Madrid- Spania; participă trei profesori, perioada - 24-30.11.2018.
Mobilitatea II - cursul „Coaching in educational contexts to reduce early school leaving", instituţia organizatoare Cervantes Training, SL, destinația - Alcalá de Henares- Madrid- Spania; participă doi profesori; perioada - 2-8.03.2019
Mobilitatea III - cursul „Outdoor education: a new way of teaching and learning", instituţia organizatoare IFOM, Bolognia; destinația - Bolognia - Italia; participă doi profesori, perioada - 23-29.06.2019
Mobilitatea IV - cursul „Bullying Prevention Training Course", instituţia organizatoare Europe For All, Milano; destinația - Milano - Italia; participă trei profesori, perioada - 7-13.07.2019
Activitățile post mobilitate care s-au desfășurat/ se vor desfășura sunt:
M1.Cursul „Creativity in Teaching and Learning using ITC: The Digital Classroom (în primele două luni): 1.Raport al mobilității-suport teoretic (1)/ împreună; 2.Lecții demonstrative (3)/ independent; 3.Activități interdisciplinare împreună cu colegi ce nu au participat direct la mobilități(3)/independent; (în primele șase luni) Mentorat și inițierea de proiecte/ evenimente eTwinning
M2.Cursul „Coaching in educational contexts to reduce early school leaving (în primele 2 luni):1.Raport al mobilității-suport al mobilității (1)/ împreună; 2.Ateliere de lucru cu prof. diriginți(2)/independent; 3.Ateliere de lucru coordonate de diriginți pentru elevii cu risc de abandon școlar și cei predispuși la acte de violență (2) (în primele șase luni) Mentorat și inițierea de proiecte eTwinning.
M3.Cursul „Outdoor education: a new way of teaching and learning" (în primele două luni): 1.Raport al mobilității (1); 2.Lecții demonstrative(2); 3.Activități interdisciplinare împreună cu colegi ce nu au participat direct la mobilități(2); (în primele șase luni) Mentorat și inițierea de proiecte eTwinning.
M4. „Bullying Prevention Training Course" (în primele două luni): 1.Raport al mobilității (1); 2.Ateliere de lucru cu prof. diriginți(3); 3.Ateliere de lucru coordonate de diriginți pentru elevii cu risc de abandon școlar și cei predispuși la acte de violență(3); (în primele șase luni) Mentorat și inițierea de proiecte eTwinning.
La proiect vor participa direct 10 profesori care au nevoie de competențe suplimentare pentru a răspunde priorităților școlii și a fi îndeplinite obiectivele proiectului. Prin proiect urmărim atingerea performanței, atât la nivel de specialitate, cât și la nivel de instituție.          
Beneficiarii indirecți vor fi toți salariații, precum și cei direcți, elevii școlii.
Rezultatele preconizate în urma implementării proiectului sunt: reducerea cu 5% a absenteismului/faptelor antisociale monitorizate prin numărul notelor la purtare și PV de constatare a abaterilor disciplinare; cinci strategii didactice/proceduri care contribuie la îmbunătățirea unei serii de competențe ale profesorilor; va fi valorificat spiritul creativ al profesorilor școlii, care, înțelegând alte culturi și sisteme educaționale, își vor diversifica modul de predare-evaluare, conform standardelor europene; profesorii vor implementa 20 de activități (vizibile pe site-ul școlii și al proiectului) axate pe nevoile individuale ale elevilor, vor susține activități interdisciplinare în care vor antrena alți cinci profesori din școală; intensificarea cooperărilor cu școli din străinătate.
Proiectul este în a 14-a lună de implementare. Echipa de implementare, prin managerul proiectului, a menținut o permanentă legătură cu responsabilul ANPCDEP.
Considerăm că investiția în resursa umană de la Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș" va fi un beneficiu pentru școală, actorii principali ai școlii, comunitate în general.
Site-ul proiectului: https://sites.google.com/site/magiceuroerasmus/ 
Prof. Jemima Feneși
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Magic-Euro (2018-2020) - Mobilități care asigură garanția unui învățământ de calitate european, după un an de implementare.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:46:05 Ora standard a Europei de Est