Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Erasmus+, împreună în Europa

Speranță pentru Educația Românească la C.N. ,,Octavian Goga” Marghita

Erasmus+, împreună în Europa

În perioada 6.05.2019 - 11.05.2019, s-a desfășurat cea de-a doua mobilitate din cadrul proiectului Erasmus+, cu titlul S.P.E.R.- Speranță pentru Educația Românească (2018-1-RO01-KA101-047947), constând într-o activitate job shadowing la Istituto Comprensivo Statale ,,Cesare Giulio Viola" Taranto, Italia.

La această activitate au participat șapte cadre didactice (de la Colegiul Național ,,Octavian Goga" Marghita): Rodica Ursan, Sanda Bule, Mihaiela Gergely, Ioana Bențe, Cosmin Patca, Marcel Emil Sas Adăscăliții, directorul instituției, și coordonatorul pentru proiecte și programe comunitare, Loredana Braia.
Obiectivele mobilității au constat în observarea și învățarea unor metode moderne de predare și management al clasei, împărtășirea unor cunoștințe și experiențe legate de educația din cele două școli; găsirea unor soluții comune de rezolvare a problemelor întâmpinate în derularea procesului instructiv-educativ; dezvoltarea unui plan de cooperare viitoare între cele două școli.
Delegația română a fost primită cu mult entuziasm, atât de colegii italieni, cât și de elevi. Programul a fost unul intens, derulându-se zilnic, între orele 9.00-17.00 și a cuprins vizite la fiecare dintre cele trei clădiri în care școala își desfășoară activitatea, lecții deschise la toate nivelurile: grădiniță, școală primară și gimnaziu, prezentări pe teme legate de sistemul de învățământ italian, oferta formativă și curriculum-ul vertical dezvoltat de institut, integrarea copiilor cu nevoi speciale, proiecte extrașcolare și extracurriculare, precum și proiecte cu finanțare europeană, discuții comparative privind managementul instituțiilor, organizarea administrativă și catalogul electronic, dezbateri, mese rotunde pe diferite teme de interes.
Participanții la mobilitate au fost impresionați de interesul pe care profesorii italieni îl acordă utilizării metodelor inovative de predare/învățare și ponderea pe care acestea o au în paleta metodelor utilizate, dotarea claselor cu tehnologie modernă, dezinvoltura elevilor,  multitudinea proiectelor care se derulează în școala italiană, volumul mare de muncă al cadrelor didactice și al departamentelor administrative ale școlii, colaborarea strânsă dintre profesori.
În această perioadă, orașul Taranto s-a aflat în plină sărbătoare dedicată patronului spiritual, San Cataldo, prilej care a favorizat contactul participanților cu tradițiile și cultura locală. Au avut loc procesiuni pe mare și pe uscat, jocuri medievale, expoziții de produse artizanale, degustări de mâncăruri tradiționale. Activitățile culturale au inclus și vizitarea Castelului aragonez, simbolul orașului, a muzeului arheologic MArTa, a plajei Saturo, locul în care au debarcat coloniștii greci, în sec. VII î.Hr și au fondat orașul Taranto și au culminat cu vizitarea orașului de piatră, Matera, capitala europeană a culturii în anul 2019.
A fost o săptămână foarte plină, o perioadă în care, alături de dezvoltarea competențelor profesionale și lingvistice, s-au deschis suflete și minți, s-au schimbat percepții, s-au dărâmat preconcepții, s-au  pus bazele unor prietenii și a colaborării viitoare între cele două școli, e de părere Loredana Braia, coordonatorul de proiect.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 21:02:52 Ora standard a Europei de Est