Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Tocmai s-au încheiat cursurile primei ediții a Școlii de vară „Sommerschule”

Școală de vară la Liceul „Friedrich Schiller” din Oradea

Tocmai s-au încheiat cursurile primei ediții a Școlii de vară „Sommerschule”

La Liceul Teoretic German „Friedrich Schiller" din Oradea, tocmai s-au încheiat cursurile primei ediții a Școlii de vară - „Sommerschule", la care au participat 35 de elevi ai claselor primare, coordonați de cadrele didactice Ellenes Jakabffy Emese, Halász Katalin, Simona Nojea, Kötting Elena, împreună cu voluntara Xenia Bolschakow, venită din Germania în țara noastră în cadrul proiectului Kulturweit - Freiwilligendienst.

Toate activitățile organizate au avut ca obiectiv dezvoltarea gândirii critice a elevilor, a inteligenței emoționale, precum și competențele de exprimare în limba germană în contexte/ situații diverse, socializarea, munca în echipă și cooperarea. Acestea au avut loc atât în incinta școlii cât și în diverse locuri din oraș.
Tema proiectului a fost „Die fünf Sinne - Cele cinci simțuri", fiecăruia dintre ele corespunzându-i câte o zi a săptămânii.
Elevii au fost provocați să ia parte la activități care le-au „trezit", activat simțurile: pregătirea aluatului de turtă dulce, coacerea și consumarea produsului finit, au creat multă bună dispoziție și au demonstrat abilitățile celor implicați, la fel ca și realizarea unei salate de fructe; degustarea pe nevăzute, fiind legați la ochi cu o eșarfă,  a presupus identificarea alimentelor cu ajutorul mirosului, gustului și simțului tactil; au urmat două ateliere în cadrul cărora a fost important simțul auditiv; în cadrul primului dintre acestea, cel de meloterapiei, cu ajutorul diferitelor instrumente muzicale specifice oferite de psihologii Crina și Alin Crețu, copiii au fost încurajați să le încerce pentru a-și da seama ce sunete produc, apoi au urmat exemplul celor doi coordonatori fiind ei, pe rând, dirijorii „orchestrei" formate ad hoc; al doilea atelier a fost coordonat de profesorul Gebe Béla, care împreună cu participanții a interpretat diferite cântece.
Activitățile care au avut loc în afara școlii au constat în: vizitarea tipografiei „Imprimeria de Vest" pentru a urmări etapelor de lucru în realizarea unei cărți; cunoașterea parcului din jurul Cetății Oradea și vizitarea muzeului acesteia; copiilor li s-a cerut să recunoască un copac cu ochii legați, folosind doar simțul tactil; după jocurile de recreere în parc au fost vizitate expoziţiile:  „Zestrea Minerală a Maramureşului" (61 de eşantioane minerale din minele din jurul oraşului Baia Mare), „Regina Maria, un veac de inspiraţie" (cărţi rare, cărţi poştale, fotografii, vestimentaţie şi accesorii de design, piese ţărăneşti sec. XIX -XX) și „Decenii de indiferenţă. Cetatea Oradea din pragul colapsului la măreţia de odinioară" (etapele reabilitării Palatului Princiar); explorarea Grădinii Zoologice din Oradea unde elevii și-au identificat animalul preferat și l-au descris cu ajutorul informațiilor obținute de pe tăblițele informative; cunoștințele reactualizate au fost valorificate prin  completarea unui chestionar - joc;
Pe tot parcursul programului, copiii au învățat numeroase cântece și jocuri în limba germană.
Participanții au avut posibilitatea să aplice în contexte noi și să-și fixeze cunoștințele dobândite în cursul anului școlar, într-un cadru relaxant, plăcut.
Copiii au confecționat un Lapbook în care au desenat respectiv și-au notat, cunoștințele dobândite despre organele de simț și rolul acestora.
Această săptămână bogată în evenimente a luat repede sfârșit. Ca urmare a acestei prime experiențe putem spune că nu ne vom opri, urmând a le oferi elevilor noștri și alte activități interesante de petrecere a timpul liber în mod activ și creativ, susțin psihologii Crina și Alin Crețu.
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Tocmai s-au încheiat cursurile primei ediții a Școlii de vară „Sommerschule”.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:22:45 Ora standard a Europei de Est