Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Valențe teoretico-aplicative din perspectiva eficienței și creativității în actul educațional”

Simpozion național la Liceul Tehnologic Nr.1 Cadea

,,Valențe teoretico-aplicative din perspectiva eficienței și creativității în actul educațional”

În anul școlar 2018-2019, la Liceul Tehnologic Nr.1 Cadea, s-a derulat un nou simpozion național pe tema creativității la care au participat 60 de autori din toată țara.

Lucrările autorilor au fost colectate sub forma unui volum care va fi înregistrat sub semnătură ISBN.
La realizarea acestui volum al simpozion au participat în general cadre didactice, dar pe lângă aceștia au participat și studenți pasionați de sfera educațională, inspectori școlari, directori de școală, bibliotecari, profesori psihopedagogi și profesori în învățământul primar și preșcolar.
Autorii care au participat la volumul simpozionului fac parte din județele: Brașov, Buzău, Constanța, Dâmbovița, Galați, Hunedoara, Ialomița, Iași, Ilfov, Mureș, Teleorman și Bihor.
Partenerii liceului nostru în desfășurarea acestei manifestări științifice au fost Facultatea de Științe Socio-Umane din cadrul Universității din Oradea, reprezentată de d-na decan Barth Klara și Casa Corpului Didactic, Bihor, reprezentată de d-na director, prof. dr. Carmen Bodiu.
Scopul acestui simpozion a fost conștientizarea școlii ca fiind o instituţie formativă, în care primordiale sunt nevoile copilului şi nu structurile rigide, la care acesta ar trebui să se adapteze.
Considerăm că sunt numeroase sursele de informare, multă informaţie şi multe metode de a accesa şi de a folosi informaţia. Cu toate că unii au acces la anumite informaţii, alţii la altele, unii folosesc anumite tehnici, alţii altele, dar cu toţii suntem interesaţi să aflăm cât mai multe.
Cunoştinţele prezentate copiilor într-un mod plăcut, diversificat, acestea vor fi acumulate mai uşor şi mai temeinic. De aceea, realizarea unui schimb de experiență și de bune practici este necesar în rândul cadrelor didactice pentru a putea folosi cele mai bune metode de comunicare a informaţiei.
În acelaşi timp, urmărim promovarea iniţiativelor privind abordările originale, marcate de creativitate şi imaginație, care sporesc eficienţa didactică prin schimbul de experienţă între cadrele didactice, pentru activităţile ce promovează creativitatea în procesul instructiv-educativ.
Activitatea științifică s-a încheiat vineri, 12.07.2019, cu un moment festiv, organizat în sala festivă al Liceului Tehnologic Nr.1 Cadea, după cum aflăm de la dl prof. ing. Mihai Molnar.
Coordonatorii acestei manifestări științifice au fost: dir. ing. Karancsi Béla, dir. adj. Ostroveanu Ágota, prof. Molnar Ioana și prof. ing. Molnar Mihai.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:12:53 Ora standard a Europei de Est