Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Educaţia non-formală - sursă de creativitate şi inovare în învătământul special”

Diseminare proiect

,,Educaţia non-formală - sursă de creativitate şi inovare în învătământul special”

In data de 5 iulie 2019, la Liceul Tehnologic Special Nr.1 Oradea, în cadrul Consiliului profesoral a avut loc diseminarea proiectului ,,Educaţia non-formală - sursă de creativitate şi inovare în învă'ământul special", proiect nr. 2018-1-RO01-KA101-047548.

Proiectul este finanțat prin programul Erasmus+ al Uniunii Europene, KA1, domeniul educație școlară. Coordonatorul proiectului este profesor Mariana Sandor.  Proiectul se adresează cadrelor didactice încadrate în anul şcolar 2018-2019 la Liceul Tehnologic Special Nr. 1 Oradea și are un număr de 12 mobilităţi.
Profesorii participanţi la mobilităţile din cadrul proiectului au împărtaşit colegilor din şcoală activităţile pe care le-au desfăşurat: Prima mobilitate a avut loc în Londra în perioada 4 - 8. 03. 2019 la cursul ,,Non - formal education at school. Methods and tools to empower students motivation and learning", formator: Enjoy Italy - Alessandro Gariano, participanți: prof. Micula Alexandra, Borbely Dana și Dobai Valentina. A doua mobilitate s-a desfășurat în Cipru în perioada 22-26 aprilie 2019 la cursul „Environmental and Outdoor Education in Non-formal settings ", formator: STANDOutEdu, participanți: prof. Manuela Fazecaș și Cornelia Movilă. A treia mobilitate a avut loc în Malta în perioada 7.05-13 05.2019 la cursul Non formal learning- the golden door for an innovative future for schools, furnizor de formare: NEW HORIZONS MALTA, participanți: prof. Mariana Șandor și Georgia Serte. A patra mobilitate s-a desfășurat în Italia în perioada 9-16.06.2019 la cursul ,,Outdoor Education to improve pupils participation and fight drop out", formator: Associazione Jump-Gioventù in riSalto - Erika Gerardini, Ylenia Azzaro, participanți: prof. Lorincz Ana-Ruxanda, Zmole Corina și Cozma Anca. Ultima mobilitate va avea loc în Olanda în perioada 28 07 - 3.08 2019  la cursul ,,The power of non-formal or how to use non-formal methods of teaching in the formal education", unde vor participa prof. Camelia Popovici și Iulia Moldovan.
Prin acest proiect s-a urmărit îmbunătăţirea competenţelor cadrelor didactice, de aplicare a unor metode și tehnici de educaţie non-formală dar și  oportunitatea consolidării competențelor interculturale, lingvistice, de a împartăşi cunoştinţe, experienţe, de a promova valorile culturale româneşti, după cum ne-a spus prof. Lorincz Ana-Ruxanda.
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: ,,Educaţia non-formală - sursă de creativitate şi inovare în învățământul special".

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 11:38:01 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...