Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Două noi întâlniri organizate de Centrul de consiliere și orientare în carieră al studenților

În parteneriat cu Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Bihor

Două noi întâlniri organizate de Centrul de consiliere și orientare în carieră al studenților

În data de 29 mai 2019 și în data de 5 iunie 2019, au avut loc la sediul Universității Agora două întâlniri organizate de Centrul de consiliere și orientare în carieră al studenților și Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Bihor.

În perioada mai - iunie 2019, Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Bihor a desfăşurat o campanie de informare a viitorilor absolvenţi de liceu în instituţiile de învăţământ din judeţ.
În cadrul întâlnirilor au fost prezentate avantajele înregistrării absolvenţilor în evidenţele AJOFM. Printre acestea se numără următoarele servicii gratuite: 1. Informarea, orientarea şi consilierea profesională a persoanelor neîncadrate în muncă, precum şi a altor persoane, în vederea găsirii unui loc de muncă 2. Medierea între cererea şi oferta pe piaţa muncii 3. Calificarea şi recalificarea persoanelor neîncadrate în muncă 4. Stabilirea şi plata drepturilor de protecţie socială a persoanelor neîncadrate în muncă şi a altor categorii socio-profesionale.
De asemenea, absolvenţii instituţiilor de învăţământ şi absolvenţii şcolilor speciale, în vârstă de minimum 16 ani, care, în termen de 60 de zile de la absolvire, se înregistrează la AJOFM Bihor şi se angajează cu normă întreagă pentru o perioadă mai mare de 12 luni, beneficiază, din bugetul asigurărilor pentru şomaj, de o primă de inserţie egală cu de 3 ori valoarea indicatorului social de referinţă în vigoare la data încadrării, respectiv 1.500 de lei.
Tot acum a fost prezentat absolvenţilor proiectul INTESPO - Înregistrarea Tinerilor în Evidențele Serviciului Public de Ocupare, implementat la nivel naţional de către Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă, în parteneriat cu Ministerul Muncii și Justiției Sociale, Ministerul Educației Naționale şi Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială.
Proiectul vizează minimum 200.000 tineri NEETs[1] inactivi, cu vârsta între 16-24 ani, neînregistrați la Serviciul Public de Ocupare (SPO). Sunt avuţi în vedere în special tinerii NEETs aflaţi mai departe de piaţa muncii, cu nivel scăzut de competențe și/sau  cu dificultăți în ceea ce priveşte integrarea socială.
Oportunitatea proiectului: Identificarea și înregistrarea tinerilor NEETs la SPO reprezintă o precondiție pentru orice intervenție ulterioară, inclusiv pentru demararea altor proiecte cu finanțare europeană. 
Obiectivul general al proiectului este creșterea numărului de tineri inactivi NEETs înregistrați la SPO în vederea furnizării de măsuri personalizate de sprijin.
Obiective specifice: 1.Creșterea gradului de informare și conștientizare în rândul tinerilor din categoria NEETs cu privire la avantajele înregistrării la SPO și la opțiunile pe care le au în vederea integrării pe piața muncii, în educație, formare sau antreprenoriat prin realizarea unei campanii de informare și conștientizare la nivel național. 2.Constituirea unei rețele de sprijin la nivel local și a unui mecanism de lucru cu tinerii, în scopul identificării a 200.000 de persoane aparținând categoriei  NEETs ca bază pentru identificarea și monitorizarea acestora. 3.Identificarea a cel puțin 200.000 de tineri NEETs în vederea înregistrării și profilării a 160.000 dintre aceștia. (L.B.)

[1] Tânăr NEET - persoana cu vârsta cuprinsă între 16 ani şi până la împlinirea vârstei de 25 de ani, care nu are loc de muncă, nu urmează o formă de învăţământ şi nu participă la activităţi de formare profesională.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:16:27 Ora standard a Europei de Est