Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Experiență portugheză pentru minte și suflet

De la Marghita... la Atlantic

Experiență portugheză pentru minte și suflet

Au trecut câteva luni de la Conferința de presă care anunța debutul proiectului Erasmus+, cu titlul „S.P.E.R.-Speranță Pentru Educația Românească"(2018-1-RO01-KA101-047947) la Colegiul Național ,,Octavian Goga" din Marghita.

Această  perioadă a fost dedicată activităților de pregătire a participanților și a mobilităților. Cadrele didactice au urmat module de pregătire pedagogică, interculturală și lingvistică, în limbile engleză și italiană. Tot în acest timp, profesorii, în colaborare cu elevii  școlii și cu echipa de management, au realizat un videoclip de promovare a României, a orașului Marghita și a colegiului nostru, videoclip care este postat online și care va fi prezentat în cadrul tuturor mobilităților proiectului.
În perioada 25.02.2019 - 2.03.2019 a avut loc prima dintre cele cinci mobilități prevăzute în proiect. Patru cadre didactice de la colegiul nostru:  Simona Sarca, Margareta Anța, Liana Sârb și Loredana Braia au participat la cursul ,,Stimulating creativity and innovation in the classroom", derulat de CREF -Centro de Recursos Educativos e Formacao,  Lisabona, Portugalia.
Organizarea cursului (și a întregii experiențe portugheze) a fost ireproșabilă, CREF reușind să îmbine într-o manieră interesantă și eficientă abordările teoretice cu observarea aplicării lor în practica unor școli din Portugalia, la care au fost organizate vizite de lucru. Profesorii noștri au învățat despre potențialul pe care Predarea bazată pe rezolvarea de probleme - Problem Based Learning- o are asupra creșterii motivației elevilor, a dezvoltării gândirii critice și a creativității. Este, de asemenea, o metodă care aduce în prim plan, formarea  competențelor  sociale ale elevilor, de interrelaționare, colaborare și comunicare, lăsând în urmă ideea că doar cultivând competiția dintre elevi, reușim să-i facem să fie mai buni și să-și dezvolte potențialul.
Pe perioada cursului, profesorii  au învățat să lucreze cu o gamă foarte largă de instrumente web, care, utilizate adecvat, vor stimula creativitatea și vor capta interesul elevilor. Dintre acestea amintim: Active Inspire Software, The Cloud, Kahoot, Quizizz, Socrative, Mentimeter, Flipping Book, Book Creator, Crosswords, Autocollage, utilizarea tablelor  interactive și a telefonului mobil, în scopuri educative.
Ideea asupra căreia au insistat formatorii noștri a fost aceea că pentru a reuși să motivăm cu adevărat elevii, este foarte important să înțelegem că întrebarea pe care trebuie să ne-o adresăm noi, profesorii nu este cum putem folosi o anumită metodă/instrument pentru a preda lecția, ci ce metode și  instrumente ar putea folosi elevii pentru a învăța. Ei trebuie formați astfel încât să preia inițiativa și responsabilitatea propriei învățări. De multe ori, profesorii folosesc tehnologia doar pentru a face prezentări Power Point crezând că astfel lecția lor este mai atractivă și mai eficientă. Chiar dacă e într-adevăr mai modernă decât răsfoitul manualului, în realitate e doar o altă modalitate prin care profesorul furnizează  materialul gata elaborat elevilor, nesolicitându-le acestora efortul creator și gândirea critică. Importantă este, de asemenea, alternarea metodelor/instrumentelor, care oricât de interesante ar fi, atunci când sunt folosite în mod repetitiv, devin plictisitoare pentru elevi.
Profesorii au putut vedea în timpul vizitelor din școlile portugheze modul în care a fost implementat conceptul de ,,Clasa Viitorului". Sunt clase organizate modular, în care elevii lucrează în grupuri la un anumit proiect. O Clasă a Viitorului e împărțită în șase arii de interes: Prezentare, Investigare, Creare, Schimb de idei, Dezvoltare și Interacțiune, fiecare fiind amenajată și utilată astfel încât să ofere elevilor tehnologia și confortul necesare desfășurării activității. Pentru o mai bună delimitare a spațiilor și crearea unei atmosfere calde și plăcute, sala viitorului este zugrăvită în șase culori diferite.  
Alături de îmbunătățirea metodelor de predare și dezvoltarea competențelor de utilizare a tehnologiei, profesorii noștri și-au dezvoltat competențele sociale, culturale și lingvistice, lucrând în echipe internaționale, alături de profesori din nu mai puțin de 12 țări europene.  Au realizat schimburi de experiență și bune practici și au format rețele de colaborare viitoare între școli.
În timpul liber, gazdele au pregătit activități culturale inedite, de prezentare a tradițiilor portugheze și a obiectivelor turistice importante din Lisabona și împrejurimi. Profesorii au putut să se plimbe pe străduțele pitorești din Cartierul Alfama, cel mai vechi din Lisabona, unde au luat cina într-un restaurant cu muzică Fado, să admire Piața Comerțului cu statuia ecvestră a regelui Jose I și Arco da Rua Augusta, apoi vestitul cartier Belem cu Mănăstirea Jeronimo, declarată patrimoniu UNESCO și care adăpostește monumentul funerar al marelui explorator Vasco da Gama, să urce cu liftul în Monumentul Descoperirilor, care oferă o minunată panoramă a Lisabonei, să-și ude picioarele în apa Atlanticului de-a lungul plajei din Sesimbra, una dintre cele mai frumoase plaje ale Portugaliei, să colinde pe străzile din Sintra, orașul palatelor și al grădinilor, pentru a găsi casa în care a locuit o mare parte din viață poetul englez  Lord Byron,  să admire apusul de soare la Cabo da Roca, cel mai vestic punct al continentului european, și, nu în ultimul rând, să-și răsfețe papilele gustative cu renumitul vin de Porto și delicioasa prăjitură portugheză Pasteis de Nata.
Experiența portugheză a fost una deosebită, care a contribuit la îmbogățirea profesională și personală a participanților și care va rămâne întipărită în mintea și sufletul  lor. O experiență care merită trăită de fiecare profesor, măcar o dată în viață, e de părere prof. Loredana Braia, coordonatorul de proiect.

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 22:16:21 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...