Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Revista IJCCC este cea mai bună din România în domeniul IT

Domnul rector Ioan Dzițac ne dă vestea cea mare:

Revista IJCCC este cea mai bună din România în domeniul IT

Domnul prof. univ. dr. Ioan Dzițac, rectorul Universității Agora din Municipiul Oradea, ne dă de veste că revista IJCCC, editată de Universitatea Agora din Oradea, este cea mai bună din România în domeniul Informatică/Calculatoare/IT.

Citiți articolul publicat pe site-ul Universității Agora

Conform clasificării Web of Science/ISI-JCR2018, revista ,,International Journal of Computers Communications & Control", http://univagora.ro/jour/index.php/ijccc/, editată de Universitatea Agora din Oradea, cu Factorul de Impact 1,585, este cea mai bună din România în domeniul Informatică/Calculatoare/IT, ocupând locul 6 în clasamentul general (toate domeniile): http://dzitac.ro/files/ijccc/JCR2018RO.pdf
În Scopus are  CiteScore2018=1,56 (Q2).
 
Editorial Team
Editors-in-Chief
Ioan DZITAC, Aurel Vlaicu University of Arad/Agora University of Oradea, Romania
Florin Gheorghe FILIP, Romanian Academy, Romania
Managing Editor
Misu- Jan MANOLESCU, Agora University of Oradea, Romania
Executive Editor
Razvan ANDONIE, Central Washington University, United States
Proofreading Editor
Razvan MEZEI, Saint Martin's University, United States
Layout Editor
Horea OROS, University of Oradea, Romania
Technical Editor
Domnica Ioana DZITAC, New York University Abu Dhabi, United Arab Emirates
Members in Editorial Board
Vandana AHUJA, Jaypee Institute of Information Technology, India
Fuad ALESKEROV, Russian Academy of Sciences, Russia
Luiz Flavio AUTRAN MONTEIRO GOMES, Ibmec, Rio de Janeiro, Brazil
Barnabas BEDE, DigiPen Institute of Technology, United States
Dan BENTA, Agora University of Oradea, Romania
Pierre BORNE, Ecole Centrale de Lille, France
Alfred M. BRUCKSTEIN, Ollendorff Chair in Science, Israel
Ioan BUCIU, University of Oradea, Romania
Amlan CHAKRABARTI, University of Calcutta, India
Svetlana COJOCARU, Institute of Mathematics and Computer Science of ASM, Moldova, Republic of
Hariton COSTIN, 'Grigore T. Popa' Univ. of Medicine and Pharmacy, Romania
Felisa CORDOVA, University Finis Terrae, Chile
Arturas KAKLAUSKAS, Vilnius Gediminas Technical University, Lithuania
Antonio Di NOLA, University of Salerno, Italy
Petre DINI, Concordia University, Montreal, Canada
Yezid DONOSO, Universidad de los Andes, Colombia
Gintautas DZEMYDA, Vilnius University, Lithuania
Simona DZITAC, University of Oradea, Romania
Omer EGECIOGLU, University of California, San Diego, United States
Xiao-Shan GAO, Chinese Academy of Sciences, China
Constantin GAINDRIC, Academy of Sciences of Moldova, Moldova, Republic of
Enrique HERRERA-VIEDMA, University of Granada, Spain
Kaoru HIROTA, Tokyo Institute of Technology, Japan
Gang KOU, Southwestern University of Finance and Economics, Chengdu, China
Heeseok LEE, KAIST, Korea
George METAKIDES, University of Patras, Greece
Shimon Y. NOF, Purdue University, United States
Stephan OLARIU, Old Dominion University, Norfolk, United States
Gheorghe PAUN, Romanian Academy - IMAR, Romania
Mario de J. PEREZ-JIMENEZ, University of Seville, Spain
Radu POPESCU-ZELETIN, Berliner Business Angels, Germany
Radu-Emil PRECUP, Politehnica University of Timisoara, Romania
Imre J. RUDAS, Óbuda University, Hungary
Yong SHI, University of Chinese Academy of Sciences, China
Bogdana STANOJEVIC, Math. Inst. of the Serbian Academy of Sciences and Arts, Serbia
Athanasios D. STYLIADIS, University of Kavala Institute of Technology, Greece
Gheorghe TECUCI, George Mason University, United States
Horia-Nicolai L. TEODORESCU, Technical Univ. Gh Asachi Iasi, & Romanian Academy, Romania
Dan TUFIS, Research Institute for Artificial Intelligence, Romanian Academy, Romania
Edmundas K. ZAVADSKAS, Vilnius Gediminas University, Lithuania
Etichete: 2018, impact factor, isi, jcr.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:55:42 Ora standard a Europei de Est