Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Unirea Principatelor Române – concurs interliceal (ediția a II-a)

Ieri, la C.N. Mihai Eminescu din Oradea

Unirea Principatelor Române – concurs interliceal (ediția a II-a)

În sala festivă a Colegiului Național „Mihai Eminescu” din Oradea, s-a desfășurat, ieri (vineri, 23 ianuarie 2009), cea de-a II-a ediție a concursului tematic organizat de gazde, pentru a celebra Unirea Principatelor Române sub domnia lui Alexandru Ioan Cuza, din 24 Ianuarie 1859, un concurs interliceal, inițiat, anul trecut, de prof. Elena Cristina Marian, responsabilul de proiect.

 Potrivit organizatorilor, „la concurs au fost invitate să participe toate liceele din Oradea, indiferent de profil”.
Dacă-i așa, ne întrebăm: de ce se plângeau, ieri, cei de la L.P.S. „Bihorul” că ei nu au aflat de acest concurs?!
Fiecare școală participantă și-a delegat câte un echipaj format din trei elevi, însoțit de profesorul coordonator.
În cadrul concursului, pe baza unei bibliografii comunicate în prealabil, elevilor participanți li s-au oferit succesiv spre rezolvare itemi de tip grilă.
Pentru păstrarea obiectivității concursului, gazdele nu au participat la concurs cu un echipaj de elevi, ci s-au implicat în manifestare cu un alt gen de activități: elevii de gimnaziu au pregătit o expoziție cu lucrări plastice, intitulată „Ideea de Unire în viziunea noastră”, iar trei liceeni au prezentat, individual, pe baza unui poster realizat personal, detalii concrete despre evenimentele istorice din perioada 1859-1866, urmând ca elevii invitați din celelalte licee să stabilească premiul pentru „Cea mai frumoasă lucrare grafică” și premiul pentru „Cea mai bună prezentare istorică”.
Concursul a fost câștigat de echipajul Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul”
La cea de-a II-a ediție a concursului, au participat 13 echipaje, de la 12 licee orădene (Liceul Teologic Baptist „Emanuel”, Liceul Teologic Penticostal „Betel”, Liceul Teologic Reformat „Lorantffy Zsuzsanna”, Colegiul Național „Emanuil Gojdu”, Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan”, Liceul Teoretic „Aurel Lazăr” – cu două echipaje, Colegiul Tehnic „Traian Vuia”, Grupul Școlar Sanitar „Vasile Voiculescu”, liceele teoretice „Lucian Blaga” și „Onisifor Ghibu”, Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” și Colegiul Economic „Partenie Cosma”).
Pe podium de premiere au urcat: echipajul Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul” (pe prima treaptă, cu 10 puncte), urmat de echipajul liceului „Emanuel” (pe treapta a II-a, după proba de baraj, cu pedagogiștii), echipajul pedagogiștilor (pe treapta a III-a, cu 9 puncte), Lic. T. „L. Blaga” (pe locul IV, cu 8 puncte), „Gojdu”, „Lazăr” I și II, Sanitar și Economic (cu câte 7 puncte fiecare), Penticostal, Reformat, „Traian Vuia” și „Onisifor
Ghibu” (cu câte 6 puncte fiecare). (Ov. D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:Unirea Principatelor Române – concurs interliceal (ediția a II-a). 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:35:10 Ora standard a Europei de Est