Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Olimpicii naționali ai Liceului Teologic Baptist ,,Emanuel” Oradea în anul școlar 2018-2019

Felicitări, și florile recunoștinței pentru olimpicii naționali și profesorii lor!

Olimpicii naționali ai Liceului Teologic Baptist ,,Emanuel” Oradea în anul școlar 2018-2019

Trăim într-o vreme în care lumea este preocupată de ierarhizări și competiții. Suntem mereu îndemnați să urcăm pe trepte superioare de performanță și de competență înţelegând că trebuie să progresăm, să exploatăm la maximum ceea ce posedăm, să nu pierdem ocazia de a arăta ceea ce suntem în stare.

Școala nu poate face abstracție de această tendință, ea însăși contribuind la generalizarea întrecerilor și la inducerea unui apetit al concurenței. Suntem învățați încă de mici să ne comparăm unii cu alții, să fim în fața altora, să ne autodepășim.
Concursurile şi olimpiadele şcolare validează atât munca elevilor, a dascălilor, cât şi susţinerea părinţilor într-un traseu dificil, cu multă muncă, şi perseverenţă. Desigur că apar şi dezamăgiri atunci când rezultatele nu sunt pe măsura aşteptărilor tuturor celor implicaţi. Ne aduc bucurie an de an, cu creşteri sau scăderi la o disciplină sau alta să celebrăm împreună rezultatele frumoase obţinute de elevii noştri pentru care dincolo de mulţumirea noastră pentru prestigiul personal sau al şcolii, suntem mulţumitori Lui Dumnezeu înţelegând fiecare, că pentru orice moment al existenţei noastre suntem datori să acceptăm suveranitatea Lui peste creaţie.
Catedra de Religie:
Elevul Antonio Iștoc, din clasa a VI-a A, coordonat de dnul prof. Marius Pop a obținut premiul I la etapa județeană a Olimpiadei de Religie, participând și la etapa națională, unde s-a clasat pe locul 7 pe țară.
Sebastian Sava, elev în clasa a IX-a B, îndrumat de dnul prof. Ioan Tamaș a obținut premiul I  atât la etapa județeană cât și la cea națională a Olimpiadei de Religie.
Ionuț Iancu, elev în clasa a X-a B, pregătit de dnul prof. Marius Pop a obținut premiul I  atât la etapa județeană cât și la cea națională a Olimpiadei de Religie, precum și premiul special „Vasile Goldiș" .
Eleva Paula Goga, din clasa a XI-a B, coordonată de dnul prof. Ciprian Simuț a participat la etapa națională a Olimpiadei de Religie, clasându-se pe locul 5 pe țară.
Catedra de Istorie-Geografie:
Elevul Sebastian Sava, din cls. a IX-a B, coordonat de dnul prof. Florin Iștoc, a obținut premiul I, la etapa județeană a Olimpiadei de Istorie. La etapa națională, desfășurată la Drobeta-Turnu Severin, Sebastian s-a clasat pe locul 5 pe țară, fiind premiat cu mențiune.
Tot la Olimpiada de Istorie a participat și elevul Ionuț Iancu, din clasa a X-a B, care și anul acesta a obținut premiul I la etapa județeană, iar la națională s-a clasat în primii 10 pe țară, îndrumat fiind de dnul prof. Florin Iștoc.
La Concursul Național de Geografie ,,Terra", etapa județeană, elevul David Kerekeș, din clasa a V-a B, pregătit de dna prof. Ramona Iștoc a obținut premiul III, calificându-se la etapa națională, unde a obținut premiu special.
Catedra de Matematică:
Sub îndrumarea domnului prof. Marius Cicortaș, mai mulți elevi au obținut premii atât la olimpiadă cât și la concursuri de matematică: Iulia Trifa, din clasa a VII-a B, a obținut premiul I la etapa județeană a Olimpiadei de Matematică și medalie de bronz la etapa națională, mențiune la Concursul Național ,,Laurențiu Duican" Brașov, mențiune specială la Concursul interjudețean „Grigore Moisil".
Elevul Octavian Trifan, din clasa a XI-a A, a obținut premiul II la etapa județeană a Olimpiadei de Matematică, medalie de bronz la națională, mențiune la Concursul Național ,,Laurențiu Duican" Brașov, mențiune specială la Concursul ,,Argument" Baia Mare.
De asemenea, Octavian Trifan a fost admis la tabăra de vară a uneia dintre cele mai prestigioase universități din lume, Stanford University, unde va studia criptografia pentru trei săptămâni.
Elevul Robert Pop, din clasa a XII-a A, a obținut premiul I la etapa județeană a Olimpiadei de Matematică, medalie de bronz la națională, premiul III la Concursul Național ,,Laurențiu Duican" Brașov, premiul III la Concursul interjudețean Teodor Topan si la Concursul ,,Argument", mențiune la Grigore Moisil.
Elevul Alex Balazshazi, din clasa a XII-a A, a obținut premiul II la etapa județeană  a Olimpiadei de Matematică, participare la națională, mențiune la Concursul Național ,,Laurențiu Duican" Brașov, mențiune la Concursul ,,Argument" Baia Mare.
Echipa Liceului Emanuel, formată din elevii Octavian Trifan, George Indrieș și Robert Pop a participat la Concursul Internațional de Matematică ,,Purple Comet".
Catedra de Fizică:
Elevul Daniel Trubacs, din clasa a XI-a A, coordonat de dnul prof. Sergiu Berian a obținut premiul I la etapa județeană a Olimpiadei de Fizică, iar la etapa națională a fost răsplătit cu mențiune și medalie de argint.
Catedra de Limba și literatura română:
Eleva Damaris Maier, din clasa a IX-a A, coordonată de dna prof. Dorina Popa, a obținut premiul I la etapa județeană a Olimpiadei de Limba și literatura română/secțiunea A, participând astfel și la națională.
Eleva Alexia Marc, din clasa a V-a A, pregătită de dna prof. Mihaela Fildan, a obținut premiul I la etapa județeană a Olimpiadei de Limba și literatura română/secțiunea B, participând astfel și la națională.
Tot la etapa județeană a Olimpiadei de Limba și literatura română/secțiunea B, a participat și eleva Iulia Brândaș, din clasa a V-a A, sub îndrumarea dnei prof. Mihaela Fildan, care a obținut premiul III, fapt ce i-a permis să participe la Concursul Național ,,Ionel Teodoreanu", desfășurat la Iași.
Catedra de Limba Engleză:
Sara Simionescu, elevă în clasa a IX-a A, coordonată de dna prof. Claudia Bolcaș, a participat la etapa județeană a Olimpiadei de Limba Engleză, obținând premiul I, calificându-se astfel la națională unde s-a clasat în primii 10 pe țară.
Catedra de Tehnologii:
Elevii Filip Țuțu și Timotei Gordan, din clasa a VIII-a B, pregătiți de domnul director, prof. Iosif Curta au participat la etapa județeană a Olimpiadei de Tehnologie, obținând premiul II, respectiv mențiune, calificându-se astfel, pe locurile suplimentare, pentru etapa națională, unde s-au clasat onorabil.
Catedra de Limba Franceză:
La Concursul Școlar Național ,,Prietenii limbii franceze" au participat elevele Loriana Cojan (a VII-a A), Ana Găvriluț (a IX-a A) și  Bianca Pantiș (a IX-a A), sub îndrumarea dnei prof. Rodica Moțiu.
Proverbele 3:5 ,,Încrede-te în Domnul din toată inima ta şi nu te bizui pe înţelepciunea ta!"
Prof. Ramona Iștoc & Iosif Curta, director
 
Felicitările noastre și florile recunoștinței pentru acești minunați olimpici naționali și distinșii lor profesori de la Liceul Teologic Baptist ,,Emanuel" din Oradea!
Cu aleasă prețuire,
Moise-Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Olimpicii naționali ai Liceului Teologic Baptist ,,Emanuel” Oradea în anul școlar 2018-2019.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:11:43 Ora standard a Europei de Est