Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Educația specială - o pedagogie bazată pe proiect

Modele de incluziune

Educația specială - o pedagogie bazată pe proiect

În perioada 2-8.06.2019, Centrul Județean pentru Resurse și Asistență Educațională Bihor (CJRAE) în parteneriat cu Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale (ANPCDEFP) și Centrul European ACTA au găzduit în Oradea vizita de studiu intitulată ,,Modele de incluziune. Educația specială - o pedagogie bazată pe proiect" sau „Models for inclusion. Special education - a project-based pedagogy", finanțată prin programul Erasmus +.

La vizita au participat profesori de educație specială și directori de departamente din cinci țări europene, Polonia, Germania, Finlanda, Portugalia și Suedia. Printre ei s-au numărat și pedagogi, dar și reprezentanți ai unor departamente din cadrul instituțiilor educaționale locale. Din partea țării noastre vizita de studiu a fost coordonată de Simina Miko, director CJRAE Bihor, Mărioara Ene, reprezentanta ANPCDEFP și Mihaela Popovici, președinte la Centrul European ACTA.
Profesorii participanți au avut ocazia să afle, să observe activități educativ-terapeutice și să discute cu personalul din unități de învățământ special și de masă pe tematici specifice educației incluzive. Au fost vizitate Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Bihor, Centrul Școlar de Educație Incluzivă ,,Cristal", Școala Gimnazială ,,Dacia" și Centrul Școlar de Educație Incluzivă ,,Bonitas". Astfel, invitații au aflat cum este organizat învățământul special integrat în țara noastră, care sunt practicile curente de incluziune a copiilor cu cerințe educative în școlile de masă, precum și o serie de informații legate de legislația în vigoare. În acest sens, discuțiile cu factorii de decizie locali (dna Alina Vese, inspector de specialitate învățământ special și special integrat la Inspectoratul Școlar Județean Bihor) și de conducere din unitățile de învățământ vizitate (Ramona Vesa - CSEI ,,Cristal", Florian Hava - Școala Gimnazială ,,Dacia", Olah Andrea - CSEI ,,Bonitas") au fost edificatoare.
În cadrul agendei vizitei, o zi a fost alocată sectorului nonguvernamental și modului în care acesta participă activ la promovarea educației incluzive în județul Bihor. Centrul European ACTA și Asociaţia Profesională a Terapeuţilor Ocupaţionali din România - APTOR au fost cele două organizații vizitate și la nivelul cărora au avut loc discuții și seminarii interactive pe problematica integrării socio-școlare a copiilor și a tinerilor cu dizabilități.
De asemenea, cei 16 participanți la vizita de studiu au avut ocazia să împărtășească modul în care învățământul special se desfășoară în țara lor, modele de bune practici și să realizeze un schimb de experiență valoros pentru toate părțile implicate în proiect.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:39:42 Ora standard a Europei de Est