Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Colectivul Grădiniței Nr. 45 a sărbătorit 50 de ani de existență

Vineri,

Colectivul Grădiniței Nr. 45 a sărbătorit 50 de ani de existență

Vineri, 31 mai 2019, Grădinița Nr. 45 - ,,Ion Creangă" din Oradea a sărbătorit Ziua grădiniței și Ziua Internațională a Copilului, printr-un program bogat și variat, cu participarea tuturor copiilor și cadrelor didactice, cu invitați speciali, reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Județean Bihor, foști directori ai instituției, și cadre didactice pensionate, părinți și bunici, reprezentanți ai Forumului German, corpul profesoral și întreg personalul grădiniței.

A fost ,,un prilej de trăiri intense, bucurii și bilanț la sărbătorirea celor 50 de ani de existență a grădiniței, de implicare totală în dezvoltarea continuă a culturii organizaționale, de dăruire profesională, seriozitate și devoțiune a celor care au slujit cu demnitate învățământul preșcolar pregătind generații de copii pentru integrarea lor cu succes în școală", după cum ne-a spus directorul instituției, doamna profesor Lucia Caciora.
,,Orice copil are un nume,/ Orice copil are o zi,
Lumina lui aprinsă-n lume/ De noapte ne-ar putea păzi..."
Programul a fost deschis, la ora 9.00, de copiii din grupa mare B (coordonați de prof. Mureșan Anca și Vesa Cristina), cu Imnul grădiniței, urmat de un cântec din folclorul copiilor, de strigături și de un dans popular, iar până la ora 11.00, pe scenă au evoluat copiii din alte șapte grupe: din grupa mijlocie A (prof. Pietreanu Alexandra și Cacaraza Marta), din grupa mică C (prof. Pop Gabi și Micula Lavinia), din grupa mică A (prof. Olar Livia și Cheregi Anca), din grupa mică B (prof. Jurca Ioana și Buzle Victoria), din grupa germană B (prof. Czegledi Emoke și Anton Antonia), din grupa mijlocie B (prof. Caba Sanda și Jurcuț Maria), din grupa mijlocie C (prof. Stanciu Adina și Buda Ramona). La ora 11.00, în sala festivă au fost invitați și felicitați doamna inspector școlar de specialitate Nicoleta Oana Fărăianu, care mai apoi a înmânat, împreună cu doamna director Lucia Caciora, plachete jubiliare și diplome de excelență (în Educație), foștilor directori ai instituției: Bădău Veronica, Pleș Eva, Ciordaș Eugenia, David Lucia și Ciocan Rodica. Iar în cadrul ședinței de Consiliu profesoral ce a urmat, au fost evocate momente frumoase ale profesiei de educatoare, prilej cu care au fost înmânate încă 14 diplome de excelență (în Educație) educatoarelor aflate în pensie: Pop Florica, Adam Eugenia, Nedelcu Cecilia, Lascu Livia, Cristea Maria, Goina Viorica, Portelechi Voichița, Bernad Floare, Comșa Floare, Jutea Măriuța, Pantea Mărioara, Sehleanu Mia, Petruț Zoița și Tenche Maria. În alocuțiunea sa, doamna inspector școlar Nicoleta Oana Fărăianu s-a referit la ,,Rolul grădiniței în viața copilului și a părinților, totodată", subliniind rolul instituției de ocrotire, îngrijire și educație, dar și rolul determinant al cadrului didactic în plămădirea personalității copiilor. În cuvântul său, d-na director prof. Lucia Caciora ,,a mulțumit tuturor celor care cu devoțiune și profesionalism și-au adus contribuția la promovarea și dezvoltarea managementului acestei instituții de învățământ (vorbind de cei cinci directori ai grădiniței, pe care i-a felicitat împreună cu doamna inspector școlar). Totodată, a mulțumit celorlalte cadre didactice aflate în pensie, care au răspuns prezent la sărbătoarea grădiniței. După acest moment festiv, ,,pe scenă" au urcat și ceilalți copii-artiști: din grupa mare A (coordonați de prof. Niulaș Mariana și Indrie Tunde), din grupa germană A (prof. Kendi Orsolya și Miklo Erzsebet), din grupa maghiară (prof. Bonca Erika), de la Grădinița Nr. 12 (prof. Oros Delia) și din grupa mare C (coordonați de prof. David Anca și Bajgyik Evelina), recitând, cântând și dansând așa cum s-au priceput, cel mai bine!
La ceas aniversar, până și soarele a sărbătorit în chip simbolic, alături de copii și dascăli, încălzind atmosfera și zâmbind copiilor, cu toții numai suflet... Pentru ei, doar pentru ei, sponsorii evenimentului au oferit, prin grija d-nei administrator Șuteu Dana, pachețele cu surprize fiecărui copil-artist.
Moise-Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Colectivul Grădiniței Nr. 45 a sărbătorit 50 de ani de existență.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:12:12 Ora standard a Europei de Est