Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Copiii din Centrul de Zi, impresionaţi de povestea lui S.I., încarcerat în Penitenciarul Oradea

,,În viaţă trebuie să ne ghidăm şi să respectăm reguli”

Copiii din Centrul de Zi, impresionaţi de povestea lui S.I., încarcerat în Penitenciarul Oradea

Copiii din familii aflate în dificultate, care frecventează Centrul de Zi din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială Oradea, au sărbătorit Ziua Copilului într-un mod inedit, printr-o lecţie de viaţă.

Cu sprijinul Penitenciarului Oradea, al cărui personal promovează orientarea către individ şi deschidere către societate, un deţinut a venit să le vorbească copiilor şi să le răspundă la întrebări.
Deşi la început puţin surprinşi, curiozitatea şi-a făcut loc şi povestea de viaţă a lui S.I., în vârstă de 30 de ani, încarcerat de la vârsta de 16 ani, le-a captat întreaga atenţie, copiii, la final, asaltându-l cu întrebări.
S.I. le-a destăinuit copiilor povestea vieţii lui, cum a ajuns în spatele gratiilor, explicându-le că ei, în comparaţie cu el, au posibilitatea de a alege în viaţă ce e bun şi ce e rău, au extraordinarul noroc să fie îndrumaţi de personal calificat, aici în centru, să găsească îndrumare şi sprijin pentru a trece peste probleme şi nu în ultimul rând au parte de iubire din partea educatoarelor.
„Bucuraţi-vă de copilărie în libertate"
Le-a povestit copiilor că experienţa trăită de el în spatele gratiilor şi-a pus definitiv amprenta asupra traiectoriei lui de viaţă, răul cel mai mare provenind din greşeli mărunte, repetate. Mesajul lui a fost unul simplu: „Bucuraţi-vă de copilărie în libertate şi nu uitaţi că fără reguli nu există o viaţă echilibrată. Ascultaţi-vă părinţii şi dascălii şi fiţi diferiţi şi în centrul atenţiei prin fapte bune şi prin atitudine pozitivă. La început încalci reguli mici şi fără să realizezi, ajungi să comiţi infracţiuni. Anturajul nepotrivit te duce în puşcărie".
Şi pentru că S.I. şi-a deschis sufletul şi le-a povestit viaţa lui, copiii au împărţit cu el pizza, prăjituri şi suc.
Arina Moş, directorul Direcţiei de Asistenţă Socială Oradea a precizat: „Vă mulţumesc că aţi acceptat să le vorbiţi copiilor din centrul nostru de zi, cine altul putea să o facă cel mai bine, decât cel care trăieşte în prezent coşmarul detenţiei pentru că atunci când a avut nevoie de ajutor, nu l-a primit. Poate nu realizaţi, dar azi, cu siguranţă, aţi schimbat destine.
Prin activitatea de azi am dorit să le arătăm copiilor cât de uşor şi fără să realizeze pot să îşi piardă libertatea şi copilăria, la vârsta adolescenţei fiind expuşi şi ţinte uşoare pentru racolarea în diferite bande infracţionale. Am dorit, pe lângă momente de bucurie, pe care le oferim copiilor din centru, cu ocazia diverselor aniversări, să asigurăm şi activităţi de educaţie şi spirit civic, să le insuflăm faptul că în viaţă trebuie să ne ghidăm şi să respectăm reguli, fără de care plătim pentru prejudiciile aduse altei persoane sau societăţii, în multe rânduri având consecinţe chiar fatale".
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Copiii din Centrul de Zi, impresionaţi de povestea lui S.I., încarcerat în Penitenciarul Oradea.

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 18:56:58 Ora standard a Europei de Est