Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ultimul sunet de clopoțel pentru promoția 2019

Colegiul Național „Teodor Neș” din Salonta

Ultimul sunet de clopoțel pentru promoția 2019

Elevii promoției 2019 și-au luat „Rămas bun!" de la profesorii și colegii Colegiului Național „Teodor Neș" din Salonta. Emoționați și optimiști, frumoși la suflet și la chip, susținuți cu lacrimi și îmbrățișări de părinți, bunici, frați, surori și prieteni, adolescenții claselor a XII-a au trăit la intensitate maximă ultima zi de școală - 31 mai 2019.

Festivitatea colegiului salontan a fost binecuvântată cu o vreme deosebit de frumoasă, iar soarele rebel i-a mângâiat generos pe tinerii absolvenți. Alături de prof. Vasile Trăncău, directorul C.N. „Teodor Neș" din Salonta, de bordul de conducere al directorilor adjuncți prof. Alina Mitran și prof. Vasile Haș, la evenimentul solemn au mai participat primarul municipiului Salonta, domnul Török László și preotul paroh iconom stavrofor Ionel Chira, lector la Facultatea de Teologie Ortodoxă a Universităţii din Oradea și păstor al Bisericii Ortodoxe „Înălțarea Domnului" - Parohia Ortodoxă I Salonta.
Primarul Salontei i-a încurajat pe absolvenți să-și împlinească idealurile tinereții „prin credință, efort susținut, inteligență și optimism".  Preotul ortodox i-a felicitat pe „frumoșii absolvenți din frumosul oraș Salonta" și a premiat două eleve absolvente desemnate de Consiliul parohial al Bisericii Ortodoxe „Înălțarea Domnului" cu premii în bani și cu două Scripturi ale Vechiului și Noului Testament. Acest moment solemn face parte din Programul educațional inițiat din acest an de Consiliul parohial al Parohiei Ortodoxe I Salonta, în colaborare cu profesorii corpului didactic al Colegiului salontan, prin care se dorește evidențierea elevilor merituoși cu situații sociale speciale, din clasele a VIII-a și a XII-a.
Festivitatea de premiere a absolvenților de liceu a fost marcată de trei momente deosebit de importante: premierea șefilor de promoție, premierea claselor a XII-a și acordarea Premiului „MAX" 2019, în onoarea și memoria elevului Valentin Alexandru Ruge. Acest premiu devenit tradiție în istoria colegiului salontan se acordă, an de an, absolvenților care dovedesc rezultate deosebite în activitățile școlare, sportive, extrașcolare și de voluntariat desfășurate pe toată perioada celor patru ani de liceu. Anul acesta, elevii Petrache Remus Mircea și Pop Maria Clara au împărțit Premiul „MAX" 2019 în valoare totală de 3.000 lei.
Șeful promoției 2019 a C.N. „Teodor Neș" Salonta, la profilul real este, cu nota 10 în cei patru ani de liceu și dublu-olimpic național la Matematică și Lingvistică în ultimul an de liceu - elevul Petrache Remus Mircea din clasa a XII-a B (diriginte prof. Adina Sotea). La profilul uman, șefa promoției 2019 este, cu nota 9,84, eleva Pop Georgiana Daciana din clasa a XII-a C (diriginte prof. Adriana Foltuț).
După discursul șefului de promoție Remus Petrache și al elevei Xenia Caramete din clasa a XI-a B, diriginții prof. Rodica Păfucan (XII A), prof. Adina Sotea (XII B), prof. Adriana Foltuț (XII C) și prof. Rîndunel Popescu (XII D) și-au premiat cei mai silitori elevi, premiile școlare fiind suplimentate cu numeroase diplome și premii obținute la diferite olimpiade școlare, concursuri și proiecte educaționale oferite de profesorii Adina Sotea (Limba Română și Lingvistică), Ioan Lung (Matematică) și Illyes Lajos Demeter (Informatică).
Cei mai buni dintre cei mai buni absolvenți ai promoției 2019, premianții pe clase sunt, în ordinea acordării premiilor I, II, III și mențiune: clasa a XII-a A - Iancu Alexandru Alin, Covaci Cipriana Sara, Brie Marian-Ioan, Bogdan Emanuel; clasa a XII-a B - Petrache Remus Mircea, Cociubei Manuela Așera, Katona Zoltan, Puștea Răzvan Ionuț; clasa a XII-a C - Pop Georgiana-Daciana, Galan Andreea-Denisa, Ciorba Cristina-Ileana, Balazs Denisa-Anamaria; clasa a XII-a D - Iabloncic Patricia-Bianca, Foica Georgiana-Mihaela, Cozma Andreea-Amalia (premiul III), Harabagiu Marian-Gabriel (premiul III), Harapu Gheorghe-Sergiu Alin (mențiune).
Felicitări absolvenților promoției 2019 și succes deplin în marile speranțe și provocări ale vieții!
Cristian Butcă

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 21:42:58 Ora standard a Europei de Est