Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Albumul „Neoromânesc – Oameni. Istorie. Credință”

Omagiu episcopului martir Frențiu

Albumul „Neoromânesc – Oameni. Istorie. Credință”

Anul Centenarului orădean se îmbogățește și cu apariția albumului „Neoromânesc. Oameni. Istorie. Credință". Lansarea de carte a avut loc joi, 30 mai 2019, la Seminarul Teologic Greco-Catolic din Oradea, volumul a avut-o ca și coordonator pe Rodica Indig.

Invitații speciali au fost P.S.S. Virgil Bercea, episcopul greco-catolic de Oradea, directorul Muzeului Țării Crișurilor, Aurel Chiriac, criticul de artă Ramona Novicov și fotograful-jurnalist Florin Șipoș, care au contribuit la realizarea albumului. Cartea face parte din proiectul „Orașul cu 1000 de chipuri" al Asociației culturale Ars Nobilis și a fost finanțat de Direcția de Dezvoltare și Implementare Proiecte a Consiliului Județean Bihor.
Gazda evenimentului, Rodica Indig, și-a început discursul cu prezentarea principalelor edificii în stil neoromânesc care au fost ridicate în perioada interbelică în Eparhia Oradea. Stilul neoromânesc aparține de arhitectura eclesiastică greco-catolică, în timp ce stilul neobizantin de cultura ortodoxă. Pentru îndeplinirea lucrărilor din Eparhia Oradea a fost angajat doar un singur arhitect, iar Excelența Sa, Valeriu Traian Frențiu a fost episcop al Eparhiei de Oradea între anii 1922 și 1948, care  a lăsat în urmă 64 de biserici sfințite chiar de dânsul, misiuni duse la îndeplinire datorită atmosferei primitoare din acea perioadă.
Criticul de artă Ramona Novicov a afirmat că „foarte inspirat acest stil, este cea mai strălucitoare sinteză, a doua cea mai mare sinteză după cea a lui Ștefan cel Mare, care încununează o credință, o inteligență în orice stil". De asemenea, criticul susține că stilul neoromânesc este „izvorul spiritului românesc, de aceea apar în perioada interbelică atâtea lucrări istorice și spirituale". Cartea este un omagiu adus episcopului Frențiu care a fost un om de mare caracter (chiar și în momentul arestării sale), de o seninătate rară.
„Stilul neoromânesc rezultă dintr-un proces, prin care Biserica Greco-Catolică și-a asumat responsabilitatea, a știut să respecte aceste modernități ale stilului românesc. Biserica Ortodoxă este reprezentată de stilul neobizantin, prin aceasta fiecare biserică a încercat să-și formeze o indentitate proprie. Cele două biserici au construit, au zidit și au reușit să aducă mari benefici Oradiei. Acest album ne face decât să spună adevărul pentru o perioadă de timp, un adevăr pe care trebuie să îl respecte, astfel se denaturează; biserica trebuie să trăiască împreună", a afirmat în continuare Aurel Chiriac.
Florin Șipoș a declarat că a fost bucuros că i s-a oferit încrederea și prilejul de a participa la acest proiect. A încercat să surprindă în fotografiile sale clădirile în toată frumusețea lor; caută în general ca imaginile să trăiască în timp.
În final, a luat cuvântul PSS Virgil Bercea, episcopul greco-catolic de Oradea, care a amintit despre martiriul episcopului Valeriu Traian Frențiu, sub pastorația căreia s-au ridicat o serie de edificii de cult în stil neoromânesc pe raza Eparhiei de Oradea.
Ana-Maria Silaghi, Jurnalism, anul I

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:28:45 Ora standard a Europei de Est