Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

O călătorie fascinantă...Frankfurt am Main, Bruges, Londra, Anvers, Köln

Cu un picior în emisfera vestică și cu celălalt în cea estică,

O călătorie fascinantă...Frankfurt am Main, Bruges, Londra, Anvers, Köln

,,Sub îndrumarea ghidului Oana Gavriș și a dnei profesoare, Ramona Iștoc, am pornit la drum în seara zilei de 19 aprilie 2019, într-una din cele mai reușite excursii de până acum, pe lângă cele din Istanbul, Paris, Cracovia, Elveția, Praga și multe altele, la care am participat de-a lungul anilor petrecuți în Liceul Teologic Baptist "Emanuel" Oradea." (Eduard Lal, clasa a X-a A)

Până să pășim pe tărâm englezesc, ne-am delectat cu o vizită în centrul orașului Frankfurt am Main, unde am admirat Primăria, Opera, Maintower, Biserica Sf. Pavel, precum și faimosul Pod de Fier.
În ziua următoare, am petrecut câteva ore în centrul medieval, foarte bine conservat și cochet, al orașului Bruges, din Belgia, pentru ca spre seară șă ne îmbarcăm pe feribot, în portul Dunkerque, din Franța, spre destinația principală a excursiei noastre, Londra.
Londra este unul dintre cele mai frumoase orașe din lume, fiind în același timp și istoric, și modern. Timp de trei zile am făcut un adevărat maraton de la o  atracție turistică la alta, pentru a cuprinde cât mai mult din fascinanta istorie a acestei metropole. Am stat la coadă la Westminster Abbey, cea mai mare și mai frumoasă catedrală gotică din Londra, în care au fost încoronați 38 de monarhi, dar a meritat din plin așteptarea! Ne-am făcut poze lângă Big Ben, care se află în proces de restaurare, am trecut pe lângă London Eye, Milennium Bridge, Tower Bridge și Tower of London, prin superba grădină florală din St James's Park, care ne-a îndrumat spre Buckingham Palace, unde am ajuns tocmai la schimbul de gardă. Palatul Buckingham a devenit oficial Palat Regal al monarhului britanic la urcarea pe tron a Reginei Maria în 1837, fiind primul monarh care a avut reședința permanentă în acest palat.
Tower of London, renumit pentru Beefeaterii (gardienii) îmbrăcați în roșu, legendarii corbi și strălucirea Bijuteriilor Regale, ne-a transpuns într-un tărâm de vis, din care ne-am desprins cu greu, spre a ne îndrepta spre British Museum, unul din cele mai mari muzee din lume, fondat în 1753. Printre milioanele de exponate din toată lumea ne-am oprit la faimoasa Piatră de la Rosetta, care a făcut posibilă descifrarea hieroglifelor egiptene, la comoara Sutton Hoo, la mumiile egiptene, dar și la statuile de marmură Elgin. Un alt obiectiv de neratat în Londra este Natural History Museum, unde am avut ocazia să testăm un simulator de cutremur, să declanșăm un proces de eroziune și multe alte experimente inedite.
Cu siguranță,  muzeul de ceară Madame Tussauds , având sculpturi în ceară realistice cu numeroși actori, personaje din desene animate, ne-a transpus în lumea copilăriei și adolescenței, entuziasmul copiilor dar și al adulților fiind pe măsură.
 În ultima zi petrecută în Londra, am făcut o croazieră pe Tamisa, încheiată cu vizita la Observatorul Regal din Greenwich, unde am avut ocazia să stăm cu un picior în emisfera vestică și cu unul în cea estică, pentru că, începând cu finalul secolului al XIX-lea, acest observator a fost ales drept Meridianul Zero.
 Apoi am pornit spre castelul Leeds, supranumit cel mai frumos din Anglia și unul din cele mai romantice din lume, înconjurat de un lac și grădini superbe, care ne-a oferit imagini de basm.
Spre seară ne-am îndreptat spre portul Dover, pregătiți pentru un drum lung spre casă, dar cu amintiri prețioase. Călătoria noastră a continuat în zilele următoare prin Belgia și Germania, unde am vizitat alte două orașe frumoase: Anvers, al doilea oraș al Belgiei și unul din marile porturi ale lumii, supranumit ,,orașul diamantelor", deoarece mai mult de 70 % din toate diamantele sunt comercializate aici și Köln, cel mai vechi dintre marile orașe ale Germaniei, renumit pentru Domul în stil gotic dar și pentru Muzeul ciocolatei Lindt.
 Vom încheia cu impresiile de călătorie ale elevului Lal Eduard, din clasa a X-a A: ,,Aș dori să mulțumesc familiei Iștoc pentru această experiență de neuitat! M-am simțit bine, am întâlnit oameni noi și am călătorit pe unde nu am mai fost. Recomand în continuare excursiile acestea, si eu la rândul meu vreau să fiu prezent la următoarea aventură".
Reporteri: Ramona Iștoc & Eduard Lal
Foto: Paul Gui
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: O călătorie fascinantă...Frankfurt am Main, Bruges, Londra, Anvers, Köln. 

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 09:58:23 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...