Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Erasmus+ KA 2 ,,Our story, true story”

Diseminare proiect

Erasmus+ KA 2 ,,Our story, true story”

Luni, 20 mai 2019, a avut loc spectacolul final și conferința de diseminare a proiectului Erasmus + KA 2 ,,Our story, true story" (Povestea noastră, o poveste adevărată), proiect finanțat de Comisia Europeană cu un buget de 29 110 euro.

Proiectul a urmărit prin activitățile desfășurate cunoașterea istoriei țării, a regiunii sau orașului de proveniență, precum și a țărilor partenere într-un mod accesibil și prietenos pentru copii, dezvoltarea competențelor de citire și a celor artistice, stimularea imaginației, dezvoltarea stimei de sine a elevilor cu CES datorită cărților publicate, dezvoltarea unor competențe în domeniul TIC, dezvoltarea capacității de cooperare și a concurenței, includerea elevilor în diverse activități extracurriculare.
Nouă instituții de învățământ au contribuit la realizarea obiectivelor propuse în cadrul proiectului și anume: instituția coordonatoare Zespół Szkół Specjalnych im. Juliana Tuwima w Krapkowicach, Krapkowice din Polonia alături de următoarele instituții partenere: Middle School, Primary School and Maternity School, Frydek-Mistek, Cehia, Maximilian-Kolbe-Schule Schule mit dem Förderschwerpunkt Lernen, Scheuerfeld, Niemcy, Germania, Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea, România, Ilipinar Reha Midilli Ozel Egitim Uygulama Merkezi in Ozel Egitim Is Uygulama Merkezi, Foça, Izmir, Turcia, Rigas 1st special internatpamatskola- attistibas centrs, Riga, Letonia, Circolo Didattico Statale "A.De Gasperi", Noicattaro, Italia, Agrupamento de Escolas de Castro Marim, Castro Marim, Portugalia, și Oli Zordumis, Kumanovo, Macedonia.
Evenimentul a fost deschis de d-na director al C.S.E.I. Nr. 1 Oradea, prof. Pantazi Teodora, care le-a urat bun venit participanților. Am urmărit apoi filmul de prezentare a proiectului realizat de coordonatoarea de proiect, prof. Erdeli Elena. În continuare, am făcut cunoștință cu teatrul experiențial realizat în parteneriat de către copiii de la CSEI Nr. 1 Oradea din grupa III preșcolari (Hendre Nicoleta, Hendre Florin, Turcuț Darius, Seuche Zsolt), elevi din clasa I (Durgheu Giulia, Rezi Bianca, Vesea David) și a III-a B (Andrași Andra), coordonați de prof. Erdeli Elena, asistată de prof. Șipoș Lăcrimioara. Activitatea a fost filmată de prof. Sârb Liliana și Cioca Adriana. Ne-am delectat apoi vizionând sceneta ,,Țara copilăriei"- moment artistic pregătit de prof. Anca Tirla, Alina Cardoș, Carla Florin și Lăcrimioara  Șipoș, cu elevi din clasa I (Durgheu Giulia), clasa a II-a A (Guias Raul, Fechete Abel), a II-a B (Deme Szabo Andreas) și a III-a B (Andrași Andra) de la C.S.E.I. Nr. 1 Oradea în colaborare cu elevi integrați din clasa a III-a (Andor Sarai), a VI-a (Mascaș Denisa) și a VII-a (Dedan Raul, Buzgău Carla)  de la Lic. Ortodox ,,Episcop R. Ciorogariu", coordonați de prof. Hava Laura.
Partenerii locali ai proiectului, elevii de la Liceul de Arte Oradea, Pataki Hașaș Patricia și Mago Iustin, clasa a VII-a A, coordonați de prof. Cristea Ligia, au prezentat un moment muzical la chitară.
În continuare, momentul de final al spectacolului a fost sceneta ,,Timpuri vechi și noi",  moment  prezentat de elevi din clasa a VII-a de la C.S.E.I. Nr. 1 Oradea, coordonați de prof. Calamar Daniela, Birău Florica, Poszet Camelia și Haș Rodica, în parteneriat cu elevi din clasa a VII-a A de la Liceul de Arte Oradea, coordonați de prof. Cristea Ligia.
În încheierea activității, coordonatorul de proiect, dna prof. Elena Erdeli, a ținut să mulțumească tuturor celor prezenți la spectacol și în mod special cadrelor didactice care s-au implicat în derularea activităților de proiect pe parcursul celor trei ani de derulare (2016-2019): Pantazi Teodora, Ficuț Silvia, Șipoș Lăcrimioara, Tirla Anca, Calamar Daniela, Poszet Camelia, Haș Rodica, Urs Simona, Todor Rodica, Florin Carla, Cardoș Alina, Dărăban Monica, Sârb Liliana, Cioca Adriana, Ilisie Carmen, Kiss Ramona, Manole Paula, Panainte Daniela, Coste Mariana, Strațomir Ionela, Berinde Mirela.
Produsul final de cea mai mare anvergură realizat în cadrul proiectului este o colecție de  nouă cărți diferite, editate atât în limba națională cât și în limba engleză, nouă cărți care prezintă legendele semnificative ale fiecărei țări implicate în acest parteneriat. Structura fiecărei cărți este aproximativ identică: sunt prezentate două legende naționale, una regională și una locală. Pentru Cartea României, intitulată Legende din România, au fost selectate pentru a fi prezentate: Legenda Ciocârliei - legendă națională, Dochia, fata de împărat - legendă națională, Legenda Someșul și Crișul - legendă regională și Legenda  întemeierii Cetății Oradea.
Elevii au avut sarcina deloc ușoară de a audia conținutul legendelor, de a realiza desene pe marginea legendelor, de a redenumi personajele și de a rescrie în cuvinte proprii conținutul legendelor. Cele patru legende au fost înregistrate în limba fiecărei țări pe câte un CD. Faptul că ne-am realizat obiectivele proiectului și că ne-am făcut sarcinile cât am putut de bine nu a rămas nerăsplătit. Anul trecut, la competiția naționala Made for Europe, cartea Legende din România a obținut premiul al treilea.
Dintre activitățile extracurriculare la care au participat elevii noștri menționăm: vizită la Biblioteca Județeană ,,Gh. Șincai" Bihor, vizită la Librăria Humanitas Oradea, vizită la Filiala Decebal a Bibliotecii Județene ,,Gh. Șincai", vizită la Zone Studio Oradea, participare la un workshop de confecționare păpuși și la piesa ,,Stan Bolovan, spaima zmeilor" la Teatrul Arcadia, vizită la Cetatea Oradea, vizită la Tipografia Treira Oradea.
Pe parcursul celor trei ani de proiect în cadrul școlii au fost organizate următoarele activități: Concurs de logo pentru alegerea logo-ului proiectului, Citirea diferitelor basme și legende legate de istoria țării/regiunii/orașului, Realizarea de desene pe baza poveștilor citite, Crearea proiectului grafic pentru fiecare poveste, Realizarea coperții și publicarea cărților editate în cadrul proiectului, cărți care conțin patru povestiri, Editarea în limba română și engleză și publicarea celor nouă cărți conținând în total un număr de 36 de legende (câte patru din fiecare țară parteneră la proiect), Înregistrarea celor patru legende pe CD-uri audio în limba română, Vizionarea de către elevi a 20 de povestiri, Alegerea celor mai frumoase două povestiri dintre cele 20 vizionate, Activități de diseminare și cultural- artistice cu prilejul ErasmusDays# și a Zilei Europei, Concurs de desene : Cel mai frumos personaj, Alegerea celui mai frumos desen care reprezintă Cel mai frumos personaj, Desfășurarea de workshop-uri pentru confecționare păpuși, Votarea celei mai frumoase păpuși, Participarea profesorilor la un număr de șase reuniuni transnaționale și trei workshopuri organizate în Polonia, Italia, Portugalia, Germania, Macedonia și Letonia, Pregătirea decorurilor/ a rolurilor și a personajelor pentru spectacol,Prezentarea unei piese de teatru, înregistrarea unui film, Organizarea spectacolului final și a conferinței de diseminare  a proiectului.
,,Multumesc pentru sprijinul acordat în realizarea activităților proiectului partenerilor de proiect, elevilor, părinților acestora, cadrelor didactice de la C.S.E.I. Nr. 1 Oradea, membrilor echipei de proiect, partenerilor noștri locali: Consiliul Județean Bihor, Inspectoratul Școlar Județean Bihor, Biblioteca Județeană ,,Gheorghe Șincai" Bihor, Tipografia Treira, Centrul de Informare Turistică Oradea, Filiala Decebal a Bibliotecii Județene ,,Gh. Șincai", Casa Corpului Didactic a Județului Bihor, SC Andy Tour, HE-GAL. PROD COM SRL, Liceul de Arte Oradea, Școala Gimnazială ,,Nicolae Bălcescu" Oradea, C.N. ,,Mihai Eminescu" Oradea, C.E. ,,Partenie Cosma" Oradea, reprezentanților Universității din Oradea și ai Universității ,,Aurel Vlaicu" Arad, precum și reprezentanților Mass-Media care ne-au mediatizat activitățile de proiect", dorește să mulțumească coordonatorul de proiect, prof. Elena Maria Erdeli.
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Erasmus+ KA 2 ,,Our story, true story”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:31:11 Ora standard a Europei de Est