Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Despre proiectul „Competitiv pe piaţa muncii”

De la A.J.O.F.M. Bihor

Despre proiectul „Competitiv pe piaţa muncii”

Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Bihor susţine instituţional, prin resursele legale pe care le are la dispoziţie, proiectul „Competitiv pe piaţa muncii" care se desfăşoară pentru o perioadă de 18 luni, până în martie 2020.

În acest sens, începând cu luna iunie a.c. vor fi organizate în opt comune din judeţul Bihor - Bratca, Drăgeşti, Holod, Ineu, Lugaş, Lăzăreni, Suplacu de Barcău, Şuncuiuş -  întâlniri cu persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă. La acestea vor participa, alături de reprezentanţi ai A.J.O.F.M. Bihor şi responsabilii cu recrutarea resurselor umane din partea companiilor: Nidec, Parisot Green Sofa, Hilton, Faist Mekatronic, Valtryp, Premagro, GMAB Consulting, Pază și protecție Bihor, Eberspacher și Selina. Proiectul este implementat de către Asociaţia Centre for Equal Rights, Inlusion and Development, în calitate de lider de parteneriat, împreună cu Asociaţia Europeană pentru o viaţă mai bună şi Centrul de Resurse pentru Educaţie şi Formare Profesională - CREFOP.  
Obiectivul general  al proiectului este  „Promovarea şi creşterea gradului de ocupare sustenabilă şi de calitate a forţei de muncă pentru 360 de persoane, prin dezvoltarea şi implementarea unui set complex de măsuri integrate şi personalizate, care vizează îmbunătăţirea accesului pe piaţa muncii, creşterea gradului de inserţie profesională și indirect socială, prin îmbunătăţirea aptitudinilor şi a competenţelor grupului ţintă".
 Activităţile principale ale proiectului sunt: formarea profesională, informarea şi consilierea profesională şi medierea muncii. Vor fi organizate cursuri de calificare pentru următoarele meserii: frizer, agent de pază, lucrător în comerţ, îngrijitor bătrâni, patiser, manichiurist, pedichiurist, lucrător finisor în construcţii, confecţioner asamblator articole textile şi brutar, după cum aflăm de la domnul Békési Csaba, director executiv al Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Bihor.

Trimite email
duminică, 22 decembrie 2024, 08:10:27 Ora standard a Europei de Est