Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
18 septembrie 2024

2.000 de lei pentru elevii cu media 10 la Evaluarea Națională 2024 și 5.000 de lei pentru cei cu medii maxime la BAC 2024 – proiect adoptat de Guvern / Sumele sunt aceleași din 2022

Proiectul care prevede ca elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională 2024 să primească 2.000 de lei, iar cei cu medii maxime la examenul național de Bacalaureat 2024 – 5.000 de lei, este pe ordinea de zi în Guvern.
Este vorba despre proiectul de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare absolvenților care au obținut media 10 la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024 și la examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024.
Proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) a fost adoptat în ședința de Guvern, miercuri, a anunțat ministra Educației, Ligia Deca, pe pagina sa de Facebook.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...


2 septembrie 2024

Toți inspectorii școlari generali din țară, convocați la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, la trei zile de consfătuiri, pe 4-6 septembrie – surse

Toți inspectorii școlari generali (ISG) din inspectoratele școlare sunt convocați pentru trei zile de consfătuiri la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, potrivit surselor Edupedu.ro.
Șefii inspectoratelor școlare județene (ISJ) și din Municipiul București (ISMB), numiți politic după Pixiada din luna august – despre care a scris aici pe larg Edupedu.ro, vor merge la Poiana Brașov pe 4-6 septembrie.


Mai mulți secretari de stat din Ministerul Educației și ministra Ligia Deca se vor întâlni cu inspectorii școlari generali în format fizic, mai arată sursele citate.

Potrivit surselor noastre, consfătuirile de 3 zile vor avea loc la Hotel Șoimul din Poiana Brașov.


Pentru inspectorii școlari generali adjuncți, întâlnirile cu oficiali din Ministerul Educației se vor organiza online, de pe 3 până după 20 septembrie, după graficul transmis în inspectoratele școlare.

Deca nu a mai organizat până acum astfel de întâlniri cu inspectorii școlari generali care să dureze mai mult de o zi.

Ligia Deca a mai organizat o conferință cu inspectorii școlari generali în format fizic și în anul școlar trecut, la București, în octombrie 2023.

Atunci, erau pe ordinea de zi bursele școlare, transportul elevilor, digitalizarea evaluărilor naționale și organizarea noilor direcții județene de învățământ preuniversitar (DJIP).
Edupedu.ro a scris la mijlocul lunii august că începe Pixiada, sezonul numirilor din pix ale inspectorilor și directorilor de școli: peste 2.500 de persoane au fost puse de politicieni sau reconfirmate în conducerile școlilor și ISJ-urilor.

Recent, Ligia Deca l-a schimbat din pix pe inspectorul școlar general PNL Cătălin Canciu cu Cici Bolovan, tot de la PNL, președinta organizației județene de femei a partidului.

Politizarea educației, la loc comanda. Ligia Deca a cedat presiunii partidelor și a șters de pe lista incompatibilităților pentru directorii și inspectorii școlari funcțiile de consilieri locali sau județeni, în proiectul legii învățământului preuniversitar
Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor
Consfătuirile naționale pe discipline școlare au loc online, în perioada 1-30 septembrie, potrivit unei adrese a Ministerului Educației...

Conferință națională cu participare internațională în cadrul unui proiect Erasmus+

Vineri, la Hotelul DoubleTree by Hilton din Oradea,

Conferință națională cu participare internațională în cadrul unui proiect Erasmus+

Universitatea din Oradea, prin Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic, a organizat, vineri, 24 mai 2019, conferința națională cu participare internațională „Children with complex intellectual and developmental disabilities: the experiences and outcomes from an Erasmus+ Collaboration", la Hotelul DoubleTree by Hilton din Oradea.

Evenimentul a reunit peste 70 de participanți (cadre didactice, specialiști ai domeniului științelor educației și psihopedagogiei speciale, cadre medicale, practicieni, dar și studenți) care au dezbătut problematica educației copiilor și tinerilor cu dizabilități intelectuale și de dezvoltare.
Conferința se înscrie în acțiunile derulate în cadrul unui proiect Erasmus+ în care Universitatea din Oradea, prin Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic, este parteneră, alături de alte cinci universități europene: Stockholm University (Suedia), University of Hertfordshire (Marea Britanie), Queen's University of Belfast (Irlanda de Nord), Napier University of Edinburgh (Scoția), Oslo Metropolitan University (Norvegia), reprezentate la Oradea de opt cadre didactice: Jude Tah - Stockholm University, Suedia, Michael Brown - Queen's University Belfast, Marea Britanie, Margareta Ahlström - Stockholm University, Suedia, Turid Nondal - Oslo Metropolitan University, Norvegia, Sam Abdulla - Edinburgh Napier University, Scoția, dr Lynne Marsh - Queen's University Belfast, Marea Britanie, Paul Maloret - University of Hertfordshire, Anglia și Mohammed Surfraz - University of Hertfordshire, Anglia.
,,Este cel de-al doilea proiect, rezultat dintr-un parteneriat excepțional"
Pentru început, coordonatorul de proiect din partea organizatorilor orădeni, doamna prof. univ. dr. Florica Orțan, director al Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic,   organizator al evenimentului, a salutat și prezentat distinșii parteneri străini (țările, universitățile) și reprezentanții lor prezenți la Oradea, precum și participanții locali, la conferința națională și internațională, de diseminare a unor activități din cadrul proiectului Erasmus+ intitulat ,,Copiii cu dizabilități intelectuale și de dezvoltare. Experiențele și rezultatele dintr-o colaborare Erasmus+". ,,Este important să menționez faptul că acesta este cel de-al doilea proiect, rezultat dintr-un parteneriat excepțional. Spun excepțional deoarece în cadrul echipei de proiect au existat și există oameni cu expertiză științifică și metodologică, totodată, care ne-au împărtășit de-a lungul mai multor ani, a mai multor întâlniri, expertiza lor profesională în munca cu persoane cu nevoi speciale, oameni printre oameni, de altfel; față de care noi, educatori, medici, societate civilă, avem una dintre cele mai mari responsabilități umane", a subliniat doamna prof. univ. dr. Florica Orțan.
Au fost înmânate plachete aniversare și ghiduri de prezentare
Tot în debutul conferinței, doamna profesor univ. dr. Marcela Prada, prorector al Universității din Oradea, a transmis mesajul de bun venit din partea conducerii Universității, oferind oaspeților, în semn de apreciere, câteva plachete aniversare și ghiduri de prezentare, împreună cu doamna prof. univ. dr. Florica Orțan, în calitate de organizator al conferinței, de față cu Jude Tah, coordonatorul internațional al proiectului. După aceea, reprezentanții universităților partenere au susținut câteva prelegeri referitoare la practicile educaționale cu copiii și tinerii cu dizabilități, antrenându-i pe cei prezenți în discuții și problematizări asupra temelor dezbătute. Din partea instituției gazde, Universitatea din Oradea, au susținut prezentări prof. univ. dr. Florica Orțan, lect. univ. dr. Julien Kiss-Ferenc, prof. Alexandru Carțiș, precum și prof. Adina Cărădan, de la Centrul Școlar de Educație Incluzivă „Orizont" Oradea, participant în cadrul mobilităților din cadrul proiectului Erasmus+.
În partea a doua a zilei, s-au organizat workshop-uri tematice, în care participanții, împărțiți în grupe de lucru, sub coordonarea invitaților, au dezbătut realitățile din spatele educației copiilor și tinerilor cu dizabilități, încercând să găsească, împreună, noi modalități de abordare a problemelor care se ivesc în acest context delicat și eventuale perspective în dezvoltarea și îmbunătățirea acestui domeniu de activitate didactică.
Conferința s-a bucurat de un real succes, exprimat de către toți cei prezenți, care au mărturisit că această acțiune a avut un impact benefic asupra modului în care înțeleg acest climat educațional special, ajutându-i foarte mult în activitatea lor, exprimându-și, totodată, interesul și dorința pentru o proximă viitoare astfel de acțiune.
(A.C. & Ov.D.)
Vedeți mai multe poze (75 de poze) în Galeria foto: Conferință națională cu participare internațională în cadrul unui proiect Erasmus+

Trimite email
vineri, 1 noiembrie 2024, 01:55:47 Ora standard a Europei de Est