Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Conferință națională cu participare internațională în cadrul unui proiect Erasmus+

Vineri, la Hotelul DoubleTree by Hilton din Oradea,

Conferință națională cu participare internațională în cadrul unui proiect Erasmus+

Universitatea din Oradea, prin Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic, a organizat, vineri, 24 mai 2019, conferința națională cu participare internațională „Children with complex intellectual and developmental disabilities: the experiences and outcomes from an Erasmus+ Collaboration", la Hotelul DoubleTree by Hilton din Oradea.

Evenimentul a reunit peste 70 de participanți (cadre didactice, specialiști ai domeniului științelor educației și psihopedagogiei speciale, cadre medicale, practicieni, dar și studenți) care au dezbătut problematica educației copiilor și tinerilor cu dizabilități intelectuale și de dezvoltare.
Conferința se înscrie în acțiunile derulate în cadrul unui proiect Erasmus+ în care Universitatea din Oradea, prin Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic, este parteneră, alături de alte cinci universități europene: Stockholm University (Suedia), University of Hertfordshire (Marea Britanie), Queen's University of Belfast (Irlanda de Nord), Napier University of Edinburgh (Scoția), Oslo Metropolitan University (Norvegia), reprezentate la Oradea de opt cadre didactice: Jude Tah - Stockholm University, Suedia, Michael Brown - Queen's University Belfast, Marea Britanie, Margareta Ahlström - Stockholm University, Suedia, Turid Nondal - Oslo Metropolitan University, Norvegia, Sam Abdulla - Edinburgh Napier University, Scoția, dr Lynne Marsh - Queen's University Belfast, Marea Britanie, Paul Maloret - University of Hertfordshire, Anglia și Mohammed Surfraz - University of Hertfordshire, Anglia.
,,Este cel de-al doilea proiect, rezultat dintr-un parteneriat excepțional"
Pentru început, coordonatorul de proiect din partea organizatorilor orădeni, doamna prof. univ. dr. Florica Orțan, director al Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic,   organizator al evenimentului, a salutat și prezentat distinșii parteneri străini (țările, universitățile) și reprezentanții lor prezenți la Oradea, precum și participanții locali, la conferința națională și internațională, de diseminare a unor activități din cadrul proiectului Erasmus+ intitulat ,,Copiii cu dizabilități intelectuale și de dezvoltare. Experiențele și rezultatele dintr-o colaborare Erasmus+". ,,Este important să menționez faptul că acesta este cel de-al doilea proiect, rezultat dintr-un parteneriat excepțional. Spun excepțional deoarece în cadrul echipei de proiect au existat și există oameni cu expertiză științifică și metodologică, totodată, care ne-au împărtășit de-a lungul mai multor ani, a mai multor întâlniri, expertiza lor profesională în munca cu persoane cu nevoi speciale, oameni printre oameni, de altfel; față de care noi, educatori, medici, societate civilă, avem una dintre cele mai mari responsabilități umane", a subliniat doamna prof. univ. dr. Florica Orțan.
Au fost înmânate plachete aniversare și ghiduri de prezentare
Tot în debutul conferinței, doamna profesor univ. dr. Marcela Prada, prorector al Universității din Oradea, a transmis mesajul de bun venit din partea conducerii Universității, oferind oaspeților, în semn de apreciere, câteva plachete aniversare și ghiduri de prezentare, împreună cu doamna prof. univ. dr. Florica Orțan, în calitate de organizator al conferinței, de față cu Jude Tah, coordonatorul internațional al proiectului. După aceea, reprezentanții universităților partenere au susținut câteva prelegeri referitoare la practicile educaționale cu copiii și tinerii cu dizabilități, antrenându-i pe cei prezenți în discuții și problematizări asupra temelor dezbătute. Din partea instituției gazde, Universitatea din Oradea, au susținut prezentări prof. univ. dr. Florica Orțan, lect. univ. dr. Julien Kiss-Ferenc, prof. Alexandru Carțiș, precum și prof. Adina Cărădan, de la Centrul Școlar de Educație Incluzivă „Orizont" Oradea, participant în cadrul mobilităților din cadrul proiectului Erasmus+.
În partea a doua a zilei, s-au organizat workshop-uri tematice, în care participanții, împărțiți în grupe de lucru, sub coordonarea invitaților, au dezbătut realitățile din spatele educației copiilor și tinerilor cu dizabilități, încercând să găsească, împreună, noi modalități de abordare a problemelor care se ivesc în acest context delicat și eventuale perspective în dezvoltarea și îmbunătățirea acestui domeniu de activitate didactică.
Conferința s-a bucurat de un real succes, exprimat de către toți cei prezenți, care au mărturisit că această acțiune a avut un impact benefic asupra modului în care înțeleg acest climat educațional special, ajutându-i foarte mult în activitatea lor, exprimându-și, totodată, interesul și dorința pentru o proximă viitoare astfel de acțiune.
(A.C. & Ov.D.)
Vedeți mai multe poze (75 de poze) în Galeria foto: Conferință națională cu participare internațională în cadrul unui proiect Erasmus+

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:09:29 Ora standard a Europei de Est