Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Elevii și studenții antreprenori, premiați la Gala JA Hall of Fame - Investește în Educație!®

Miercuri, 22 mai, la Ateneu Român

Elevii și studenții antreprenori, premiați la Gala JA Hall of Fame - Investește în Educație!®

Junior Achievement (JA) România a premiat, în cadrul Galei JA Hall of Fame - INVESTEȘTE ÎN EDUCAȚIE!®, pe scena Ateneului Român, start-up-urile câștigătoare în finala națională a competiției europene de antreprenoriat JA Compania Anului 2019, dedicată elevilor și studenților. Evenimentul a reunit peste 600 de elevi, studenți, profesori, oficiali și reprezentanți ai companiilor care investesc în programe educaționale.

Au fost celebrați elevii, studenții și profesorii participanți, în acest an școlar, la programele JA de educație economică, antreprenorială, financiară și de orientare profesională, precum și companiile care investesc în educația din România și care contribuie la dezvoltarea unor noi generații de profesioniști și antreprenori.
Programul JA Mini-compania le oferă elevilor o experiență reală de antreprenoriat, prin care aceștia au oportunitatea de a-și transpune în realitate propriile idei de afaceri. Echipele de elevi și studenți participă la incubatorul educațional JA BizzFactoryTM, unde au ocazia să primească feedback de la antreprenori și investitori și să-și testeze ideile de afaceri cu clienți reali, făcând prima vânzare și verificând fezabilitatea produselor pe piața reală.
Marele premiu JA Compania Anului 2019
Echipa Neverwaste, de la Colegiul Național I.L. Caragiale din București, coordonată de profesorii Mihaela Găvănescu și Andrei Florea, a fost desemnată câștigătoarea competiției de antreprenoriat JA Compania Anului 2019 la secțiunea Elevi.
Liceenii au propus un dispozitiv mecanic utilizat pentru producerea granulelor de plastic reciclat. Produsul este destinat utilizării, în instituții de învățământ, de către elevi și profesori, dar și celor care doresc să recicleze materiale plastice. Scopul creării acestui dispozitiv este acela de a educa populația în favoarea reciclării plasticului.
În luna iulie, echipa va reprezenta România la finala JA European Company of the Year 2019 din Lille, Franța.
La categoria Studenți, câștigătorul marelui premiu al competiției de antreprenoriat este echipa Mindfully Technologies de la Universitatea Politehnică Timișoara, coordonată de profesorul Sebastian Fuicu.
Studenții au dezvoltat XVision, o aplicație bazată pe un sistem de analiză automată a radiografiilor, care folosește inteligența artificială pentru a genera interpretări de înaltă acuratețe (90%) a imaginilor medicale.
Aplicația oferă doctorilor un diagnostic de tip „screening" și unul diferențial pentru fiecare radiografie, alături de o explicație a acestora folosind o hartă a zonelor de interes. Toate aceste
informații îi ajută pe doctori să fie mai eficienți, mai rapizi și să se concentreze mai bine pe parcursul unei zile de lucru.
Echipa va reprezenta România la finala europeană JA Europe Enterprise Challenge 2019 din Oslo, Norvegia, la sfârșitul lunii iunie.
De asemenea, au fost premiate:
Cel mai bun plan de afaceri - echipa Mevaun de la Colegiul Național de Informatică Piatra Neamț
Cel mai bun plan financiar - echipa Cufărul jucăriilor de la Liceul Tehnologic Dorna Candrenilor
Premiul Investiția anului în agricultură a revenit echipelor:
BIO Chips de la Colegiul Agricol Dimitrie Cantemir Huși
Pimpinella de la Liceul Demostene Botez Trușești
Miracle de la Liceul Tehnologic Agricol Mihail Kogălniceanu
Cufărul jucăriilor de la Liceul Tehnologic Dorna Candrenilor
Pe lângă recunoașterea celor mai bune echipe de elevi și studenți, în cadrul Galei au fost premiate și companiile care susțin educația de tip learning by doing prin programele și proiectele JA România:
Investitori în educație, secțiunea Educație antreprenorială
Romanian-American Foundation - pentru programele Educație antreprenorială în licee agricole și Universitatea antreprenorială
Metropolitan Life - pentru programul Schimbăm vieți (Life Changer)
Citi România - pentru pentru finanțarea sustenabilă a programului de antreprenoriat Mini-compania
NN România - pentru programul Social Innovation Relay
Bayer Fund - pentru programul Fostering Innovation Driven Entrepreneurship
FedEx - pentru programul Enterprise Without Borders
Investitori în educație, secțiunea Orientare profesională
ExxonMobil - pentru proiectul de educație STEM: Sci-Tech Challenge
Honeywell România - pentru proiectul de educație STEM: iTech Skills and Challenge
Johnson&Johnson - pentru proiectul de educație STEM: WiSTEM²D (Women in Science, Technology, Engineering, Mathematics, Manufacturing, and Design)
Telekom Romania - pentru proiectul Școala și viitorul meu
Ubisoft - pentru proiectul Gamecelerator 6.0
Accenture - pentru proiectul Success skills for future careers & business
Orange România - pentru proiectul Profesii digitale
Lesaffre - pentru proiectul Succesul profesional în industria alimentară
Investitori în educație, secțiunea Educație financiară
Raiffeisen Bank România - pentru programele ABCdar bancar și Clubul copiilor harnici, isteți și chibzuiți
KRUK România - pentru programul Credite inteligente
KPMG - pentru programul ABC taxe și impozite
Investitori în educație, secțiunile Dezvoltarea abilităților pentru viață și Educație pentru sănătate
Holcim România - pentru programul DRUM SIGUR - ABCdar Rutier
AstraZeneca - pentru programul Alimentație sănătoasă. Sport. Prevenție
 Premii pentru proiectele JA derulate în acest an școlar au primit echipele de elevi:
OilCollect, de la Colegiul Național I.L. Caragiale din București, va reprezenta România la finala globală a competiției Social Innovation Relay.
Together for better, formată din cinci tineri de la Colegiul Național Mircea cel Bătrân, Liceul Tehnologic Gheorghe Miron Costin, Liceul Teoretic Decebal și Liceul Teoretic Ovidius din Constanța, a reprezentat România în cadrul finalei europene Sci-Tech Challenge.
De asemenea, au fost premiate școli și universități participante în competiții naționale Junior Achievement:
Școala antreprenorială a anului 2019
Școlile antreprenoriale finaliste în cadrul competiției „Școala antreprenorială a anului", ce își propune recunoașterea, la nivel național și european, a celei mai bune școli în domeniul educației antreprenoriale, au fost:
Colegiul Economic A.D. Xenopol, București
Colegiul Național Ion Neculce, București
Colegiul Economic Virgil Madgearu, București
Colegiul Tehnic de Căi Ferate Unirea, Pașcani
Liceul Tehnologic Agricol Mihail Kogălniceanu, Miroslava
La nivel european, recunoașterea școlii câștigătoare se va face în cadrul unei ceremonii ce va avea loc în octombrie 2019, în Finlanda
Susțin educația financiară în comunitatea mea:
Competiția a fost organizată cu susținerea Raiffeisen Bank pentru a încuraja includerea educației financiare în curriculumul școlar, utilizând resurse în format digital și interactive. 
Liceele câștigătoare sunt: Colegiul Andronic Motrescu din Rădăuți, Colegiul Național Octav Onicescu din București și Liceul Tehnologic Matei Basarab din Strehaia.
Alte 5 premii au fost acordate pentru implicarea, în competiție, a tuturor elevilor: Liceul Tehnologic Petru Rareș (Botoșani), Colegiul Economic Delta Dunării, (Tulcea), Liceul Tehnologic Forestier (Sighetu-Marmației), Liceul Teoretic Tudor Vladimirescu (Drăgănești-Olt), Liceul Teoretic Aurel Lazăr (Oradea).
Toate liceele câștigătoare beneficiază de finanțări pentru dotarea și modernizarea spațiilor de învățare. 
Competiția de mini-granturi pentru universități
Derulată cu susținerea Romanian-American Foundation, aceasta prevede acordarea de mini-granturi pentru susțienerea proiectelor antreprenoriale pentru profesori și studenți, în hub-urile univesitare.
Au fost premiate: Universitatea din București, Universitatea Politehnică din București, Universitatea Tehnică Cluj-Napoca, Universitatea Ovidius din Constanța, Universitatea din Craiova, Universitatea Tehnică Gheorghe Asachi Iași, Universitatea Lucian Blaga din Sibiu, Universitatea Ștefan cel Mare Suceava și Universitatea Politehnică din Timișoara.
Gala JA Hall of Fame - INVESTEȘTE ÎN EDUCAȚIE!® este un eveniment internaţional prestigios, organizat de către Junior Achievement şi dedicat recunoaşterii contribuţiei profesorilor, elevilor și studenților implicați în programe educaționale naționale și internaționale de tip learning by doing, precum și a companiilor și profesioniștilor care încurajează și susțin dezvoltarea legăturii dintre comunitatea academică și cea economică din România.
Despre Junior Achievement România
Junior Achievement România, organizaţie non-profit, a fost fondată în anul 1993 şi este parte a JA Worldwide® USA şi JA Europe. JA este cea mai mare organizaţie internaţională de educaţie antreprenorială, economică, financiară și STEM, de orientare profesională, sănătate și dezvoltare a abilităților pentru viață, programele sale fiind urmate în 40 de țări din Europa și peste 100 din lume. În România, programele JA de tip „learning by doing" sunt urmate anual de peste 200.000 de elevi și studenți din peste 1.700 de instituţii de învăţământ şi se desfăşoară local în parteneriat cu Ministerul Educaţiei Naționale, instituţiile de învăţământ şi comunitatea de afaceri.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:34:52 Ora standard a Europei de Est