Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Dragoste împărtăşită

În cadrul proiectului judeţean ,,Dăruind, dobândeşti!”

Dragoste împărtăşită

,,Prea iubiţilor, să ne iubim unii pe alţii; căci dragostea este de la Dumnezeu. Şi oricine iubeşte este născut din Dumnezeu, şi cunoaşte pe Dumnezeu". (1Ioan 4:7)

Dragostea, această minunată virtute, este dată nouă de către Dumnezeu, iar noi avem datoria să o dezvoltăm; Dumnezeu ne oferă această oportunitate prin faptul că ne aşază în comunităţi de oameni creându-ne oportunităţi în vederea formării reciproce a unor virtuţi care să ne califice drept ,,oameni după voia lui Dumnezeu".  
În cadrul proiectului judeţean ,,Dăruind, dobândeşti!" se desfăşoară o seamă de activităţi prin care se urmăreşte transpunerea în practică a învăţăturii creştine cu privire la iubirea de semeni. Subiectele deschise la orele de religie îşi urmează cursul lor normal şi firesc, completând teoreticul din sala de clasă cu activităţi practice în sânul comunităţii. Astfel, în data de 18 mai 2019, un  număr de nouă copii de la Liceul Teoretic ,,Onisifor Ghibu" Oradea şi unsprezece copii de la Asociaţia Părinţilor Adoptivi (A.P.A.) Oradea au realizat o activitate extracurriculară cu titlul ,,Dragoste împărtăşită", cu locaţia în Marghita ,,Centrul de zi. Ateliere protejate pentru persoane cu dizabilităţi".  Centrul respectiv funcţionează în cadrul Asociaţiei ,,Speranţa pentru schimbare", şi are drept scop sprijinirea persoanelor aflate în dificultate în vederea prevenirii riscului de excludere socială.
,,Ca profesor de religie îndrum şi formez elevii pentru un mod de viaţă altruist încercând să le insuflu dragostea de semeni după modelul dat nouă de Hristos, de la care am învăţat că nu trebuie să avem doar un sentiment de bunăvoinţă faţă de semeni ci să fim gata oricând a le veni în ajutor, să simţim cu ei, să râdem împreună cu ei şi să plângem împreună cu ei", susține doamna profesor Lenuța-Amalia Dascălu.
Vizita la ,,Centrul de zi" din Marghita a debutat cu un grupaj de cântece interpretate de grupul de copii de la A.P.A. Oradea sub coordonarea d-lui Vasile Sana, după care elevii de la L.T. ,,Onisifor Ghibu" Oradea au prezentat pantomima ,,Dumnezeu este dragoste" sub regia şi îndrumarea doamnei prof. Dascălu Lenuţa-Amalia. Domnul Vasile Sana, preşedinte al A.P.A. Oradea, a provocat copiii de la ,,Centrul de zi" Marghita la un joc de perspicacitate, oferind premii primilor trei clasaţi. Activitatea s-a derulat într-o atmosferă caldă şi prietenoasă, gazdele lucrând într-o plăcută cooperare cu elevii din Oradea, chipurile tuturor strălucind  de bucurie, aceea bucurie inocentă de copil care te prinde în vraja ei transpunându-te într-o lume ireal de frumoasă din care nu mai vrei să ieşi. Elevii de la L.T.,,Onisifor Ghibu" Oradea au prezentat în continuare sceneta ,,Învaţă de la toate", având ca suport biblic cartea Proverbele lui Solomon.
Deoarece copilul are trebuinţă de joc şi mişcare transmiterea mesajului prin arta teatrală sau muzică a alternat cu jocuri ludice şi jocuri de societate la care copiii, cadrele didactice şi părinţii au participat cu mare entuziasm, doamna prof. Jehăleanu Violeta gestionând aceste jocuri cu un deosebit tact pedagogic. 
Activitatea s-a încheiat cu oferirea de cadouri şi surprize personalizate de către copiii din Oradea.
Pentru că Dumnezeu ne-a creat fiinţe sociale şi sociabile în acelaşi timp, persoana umană (copilul, elevul) se va dezvolta normal doar în mijlocul altor indivizi. Aceste activităţi sunt de fapt o iniţiere pentru viaţa de adult, a unui adult responsabil pentru acţiunile sale, pentru contribuția adusă la promovarea binelui şi frumosului în societate. Numai prin activitate practică se realizează unitatea necesară dintre cunoştinţele morale şi conduita morală a elevului", e de părere doamna profesor de religie Dascălu Lenuţa-Amalia, coordonatorul activității.
Şi de această dată elevii au avut o deschidere sinceră şi plină de afectuozitate, au ştiut să se manifeste generos prin iubire, să abordeze persoanele în funcţie de vârstă sau diferitele dizabilităţi ale acestora.
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Dragoste împărtăşită.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:33:33 Ora standard a Europei de Est