Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Schimb de experiență internațional la „Arany Janos” Altalanos Iskola din localitatea Gyor, Ungaria

În cadrul proiectului ,,Multilingvismul european”

Schimb de experiență internațional la „Arany Janos” Altalanos Iskola din localitatea Gyor, Ungaria

În calendarul proiectului ,,Multilingvismul european" se înscrie schimbul de experiență cu „Arany Janos" Altalanos Iskola din localitatea Gyor, Ungaria.

Activitatea a avut loc în data de 9 Mai, Ziua Europei, marcând în acest sens importanța cunoașterii diferitelor aspecte ale spațiului cultural și educational din marea familie europeană din care facem parte. Într-o lume în permanentă schimbare, trebuie să pregătim viitori oameni capabili să se adapteze, capabili de autoeducaţie şi de educaţie permanentă. Învăţarea prin şi pentru comunicare este o tehnică şi un instrument perfect adaptat elevului modern, dar şi evoluţiei societăţii moderne. Comunicarea în limbi străine este una din competențele-cheie definite de cadrul de referință european. Este esențial să ne asigurăm că diversitatea lingvistică nu reprezintă o barieră în calea participării la societate. Învăţarea prin şi pentru comunicare este o tehnică şi un instrument perfect adaptat elevului modern, dar şi evoluţiei societăţii moderne. 
  Proiectul ,,Multilingvismul european" promovează  relaţiile de colaborare între profesorii  Colegiului Naţional „Iosif Vulcan" din Oradea și profesorii de la ,,Arany Janos" Altalanos Iskola cu predare bilingvă engleză-germană, din localitatea Gyor, Ungaria, având ca scop fluidizarea demersurilor educaționale comune, prin armonizarea metodelor didactice dintr-o perspectivă duală de analiză și sinteză, prin deschiderea spre diversitate culturală și lingvistică.
Cadrele didactice implicate în proiect au conştientizat rolul activităţilor extraşcolare de acest tip în formarea tinerilor, în modelarea comportamentului în relaţiile cu alţii, în crearea unui mediu favorabil dezvoltării acestora. În prima parte am participat la dezbaterile despre sistemul educațional din Ungaria, despre activitatea zilnică a elevilor și profesorilor, despre metodele folosite pentru o predare eficientă a limbilor străine la clasele bilingve. Apoi am vizitat sălile de clasă în care elevii erau în toiul activităților,  biblioteca şcolii cu sala de lectură, cabinetele în care elevii își desfășoară activitatea pe grupe în orele de limbi străine, sala profesorală, sala de sport, sala de mese și imensul hol de la intrare în care unii elevi desfășurau nestingheriți diverse jocuri de mișcare.
Profund impresionați de disciplina și fluidizarea managementului educațional din școala vizitată, ne-am întors acasă cu încredere și optimism, dar și cu gândul de a continua colaborarea cu profesorii și elevii din școala parteneră, declară doamna profesor Ganea Daniela (de la C.N. ,,Iosif Vulcan" Oradea).

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:59:51 Ora standard a Europei de Est