Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Reevaluarea cu succes a Programului mondial Eco-Școala

Miercuri, la ,,Oltea Doamna”, a avut loc

Reevaluarea cu succes a Programului mondial Eco-Școala

Miercuri, 8 mai 2019, am fost vizitați de Comisia de evaluare C.C.D.G. București - președinte prof. dr. Cornelia Dincă și vicepreședinte Petru Dincă, inspector școlar Sopota Daniela și reprezentantul Primariei, dl Lascu Sebastian, pentru reevaluarea în cadrul Programului mondial Eco-Școala.

Echipa de proiect este alcătuită din: coordonatorii proiectului, prof. Ienei David Laura și Zbârcea Claudia, director, prof.  Musca Florina , director adjunct, prof. dr. Bocoi Liliana, responsabil proiect, prof. Pavel Elena.
Proiectul a fost recompensat cu Certificatul European de Calitate
Coordonatorii proiectului împreună cu eco-agenții școlii noastre au prezentat efectele pozitive ale acestui program și impactul asupra comunității locale. Prin cele trei teme alese, biodiversitatea, managementul deșeurilor și curtea școlii, elevii școlii noastre au demonstrat comportamentul ecologist adoptat și exemplele de bune practici încă din anul 2010, an în care ne-am înscris î n acest program. De atunci am dezvoltat relații de prietenie și schimb de experiență cu alte școli eco din țară și din străinătate pe platforma eTwinning. Proiectul nostru a fost recompensat cu Certificatul European de Calitate.
Eleva Oneț Larisa a prezentat un P.P.T. cu toate activitățile eco derulate în școala noastră din anul 2017 până în prezent,diplomele obținute, partenerii de seamă ai școlii noastre (I.S.J. Bihor, A. P. M Bihor, Primăria Oradea, Prefectura Bihor, ECO Bihor, Facultatea de Protecție a Mediului, ABA Crișuri, Școala Gimnazială,, Avram Iancu '').
Eco - agentul șef al școlii noastre, elevul Sime Fabian (clasa a II-a D, prof. Ienei David Laura) a prezentat beneficiile acestui proiect, a condus comisia prin sălile de clasă şi le-a prezentat expozițiile eco pregătite de elevii implicați în proiect și felul în care fiecare colectiv de elevi adună deşeurile selectiv.
După  dialogul constructiv dintre reprezentanții Comisiei de evaluare și eco-agenții Școlii Gimnaziale ,,Oltea Doamna", doamna Cornelia Dincă a ținut să aprecieze felul în care se implică Comitetul Eco și elevii școlii pentru implementarea proiectului. Doamna inspector școlar Sopota Daniela a apreciat buna colaborare a școlii noastre cu I.S.J. Bihor și implicarea școlii noastre în toate activitățile cu caracter ecologist. Domnul Sebastian Lascu, reprezentantul Primăriei, a subliniat și apreciat felul în care se desfășoară toate activitățile extracurriculare în școala noastră.
În concluzie, ni s-a acordat calificativul Foarte bine, statutul de Eco-Școala, Steagul verde și Trofeul Eco.
La finalul întâlnirii, Comisia de evaluare a participat și la o activitate ,,live" de plantare puieți (donați de doamna ing. horticol Corina Burca), coordonată de prof. Baba Ioana. Eco agenții noștri au fost ajutați de studenții Facultății de Protecție a Mediului, coordonați de prof. Bacter Ramona și Chebeleu Ioana, după cum ne-a declarat doamna profesor Laura Ienei David, coordonator de proiect.
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Reevaluarea cu succes a Programului mondial Eco-Școala.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:02:51 Ora standard a Europei de Est