Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Liceenii orădeni învață să rezolve probleme din comunitate cu ajutorul tehnologiei, sub îndrumarea specialiștilor

Despre programul Academia DpIT

Liceenii orădeni învață să rezolve probleme din comunitate cu ajutorul tehnologiei, sub îndrumarea specialiștilor

Academia Descoperă-ți pasiunea în IT, programul considerat de comunitatea clujeană ca fiind cel mai important proiect destinat liceenilor, și-a dublat numărul de locuri oferite elevilor din Bihor. Prezent de anul trecut și în Oradea, programul îi ajută pe elevi să se familiarizeze, încă de pe băncile școlii, cu realitățile din companiile de IT și să își pună la încercare creativitatea dezvoltând idei de business.

Programul Academia DpIT s-a născut și implementat pentru prima dată la Cluj. Aici, liceenilor li s-a oferit prima dată posibilitatea interacțiunii directe cu responsabilități reale și mediul de muncă dintr-o companie și tot aici au învățat să creeze și dezvolte aplicații inovative, menite să preîntâmpine și să rezolve probleme ale comunității prin tehnologie.
"Mereu suntem surprinși de ceea ce sunt capabili acești tineri. Sub îndrumarea potrivită, îi vedem cum se dezvoltă, cum încep să ia decizii, să își urmeze visurile și să-și folosească abilitățile dobândite într-un mod benefic pentru ei și societate", spune Liliana Ștefan Cazacu, fondatorul și președintele Asociației DpIT, organizatorul programului.
Acum, programului susținut de parteneri atât din mediul pre-universitar cât și academic, precum Universitatea "Babeș-Bolyai", Universitatea Tehnică Cluj-Napoca, Inspectoratul Școlar Județean Cluj, dar și de 12 companii din mediul de business IT, este prezent în opt orașe din Transilvania.
Anul trecut, elevii din echipa CodeVille de la Colegiul Național ,,Mihai Eminescu" din Oradea, mentorați de Daniel Bran în Fortech, au dezvoltată aplicația Safe House - un kit de monitorizare bazat pe senzori, care ne ține la curent cu starea locuinței noastre. Aplicația ne notifică dacă se întâmplă ceva în neregulă (scurgeri de apă, gaz, intrarea prin efracție etc.), astfel încât daunele pot fi limitate la minimum, iar noi ne putem bucura de viață fără stres.
Aplicația a câștigat Premiul Special la Expoziția publică a produselor realizate de absolvenții Academiei, organizată la Cluj în finalul programului și a fost remarcată de organizatorii conferinței internaționale D.D.E.C.S. Aceștia i-au invitat pe elevi să participe în această primăvară la un concurs dedicat studenților, singurul concurs "IoT" din România, organizat în acest an la Cluj, în cadrul celei de a 22-a ediții a conferinței. Și aici, aplicația elevilor de la Colegiul Național ,,Mihai Eminescu" din Oradea a fost recompensată de juriul concursului cu premiu special.
,,Rezultatele excepționale înregistrate anul trecut ne-au determinat să susținem și în 2019 programul în Oradea. Pentru colegii mei mentori e o provocare unică să lucreze cu minți tinere, dornice să absoarbă cât mai multe informații practice din IT. Nu poate decât să ne bucure faptul că și mai mulți liceeni din Oradea vor trăi experiența DPIT.", spune Călin Văduva, CEO Fortech.
Pe lângă Academia dedicată liceenilor, Asociația ,,Descoperă-ți pasiunea în IT" (DPIT ) mai are în derulare alte două programe prin care susține educația și dezvoltarea în domeniul tehnologiei, dedicate învățământului preuniversitar: SpecialProf, un program prin care se facilitează accesul profesorilor la informații și cursuri de specializare profesională în domeniul IT și RoboClub, ateliere de robotică prin care copiii din învățământul primar sunt introduși în tainele construirii, programării și controlul roboților.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:35:30 Ora standard a Europei de Est