Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

La sfârșit, cu toții vom deveni o poveste

Al doilea proiect școlar european finalizat - Erasmus+ Partageons nos sommets

La sfârșit, cu toții vom deveni o poveste

Și iată, am ajuns la sfârșit! Am ajuns o poveste. Povestea Erasmus+ „Partageons nos sommets" a Școlii Gimnaziale „Georgiu Popa", Câmpani, a fost țesută de-a lungul a doi ani și suprinde munca și toate trăirile frumoase ale elevilor și dascălilor instituției noastre și ale școlilor din Franța, Grecia și Italia, care ne-au fost parteneri.

Doi ani cu zâmbete, emoții de nou (zbor cu avionul, tărâmuri, prieteni, comunicare în alte limbi), temeri, trac, căutări, scrieri, prezentări, filmări, cânt, dans, teatru, voie bună, vizite de lucru în Italia, Franța, Grecia, oameni și culturi noi.
Povestea începe în septembrie 2017 în Catania (Sicilia, Italia), având patru protagoniști, College Marcel Mariotte din Saint Simeon de Bressieux, Franţa, 9 Gymnasio Kalamarias din Tesalonic, Grecia, Istituto Comprensivo Statale „Italo Calvino" din Catania, Sicilia, Italia și Școala Gimnazială „Georgiu Popa", Câmpani, România și se încheie în 12 mai 2019 în Câmpani, România. Aventura cunoașterii a cuprins felurite activități prin care să ne descoperim și redescoperim locurile natale, monumentele naturale, datinile și legendele locale, prin care să ne cunoaștem munții și să ne descoperim pe noi înșine.
În Școala Gimnazială „Georgiu Popa", toți copiii au fost implicați în munca de proiect, iar 16 dintre ei au zburat cu marele înaripat spre țări descoperite doar în cărți, Italia, respectiv Franța: Blaga David, Blaga Naomi, Crișan Flavius, Laza Raul, Lazea Adriana, Lazea Ștefănuț, Mărcuț Mădălin, Moza Ștefan, Pantea Bogdan, Pașca Loredana, Pașca Patricia, Pașca Rareș, Pele Valentin, Popa Andrei, Prodea Andrei și Szarvadi Casiana. Cadrele didactice Alexandra-Anca Boldor, Andreea Ciotea, Denisa Lucuța, Corina Petruse, Bogdan Baciu, Moș Cătălin Moza Cristina au îndrumat și „țesut" alături de elevi fir peste fir fiecare pînză a acestei povești multiculturale fascinante.
Ultima filă a călătoriei Erasmus+ „Partageons nos sommets" s-a scris la Câmpani, în cadrul celei de-a patra reuniuni transnaționale M4, cu participarea a 18 profesori din țările partenere, în prezența doamnei inspector școlar Cristina Marian, domnului inginer Constantin Butișcă, autor de monografii ale satelor din zona Câmpani, domnului viceprimar Călin Rugină, directori de școli, cadre didactice ale unității noastre școlare, membri ai comunității locale, elevi și părinți. Reuniunea a culminat cu prezentarea produsului final al proiectului nostru european de parteneriat strategic, filmul „Partageons nos sommets", care cuprinde toate activitățile desfășurate de parteneri în perioada 2017-2019.
Povestea noastră se încheie frumos, azi susținând puternic că aceste proiecte îmbunătățesc calitatea și consolidează dimensiunea europeană în educație, încurajează învățarea pe toate planurile și legarea de prietenii dincolo de frontiere, te înalță ca OM.
Mulțumim, Erasmus+! Mulțumim, Europa!
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: La sfârșit, cu toții vom deveni o poveste.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:14:50 Ora standard a Europei de Est