Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Diseminare proiect Erasmus+ la Școala Gimnazială ,,Avram Iancu” Oradea

Am fost pentru o săptămână gazda partenerilor din Turcia, Polonia, Letonia și Bulgaria

Diseminare proiect Erasmus+ la Școala Gimnazială ,,Avram Iancu” Oradea

Evenimentul de diseminare și exploatare a activităților din cadrul proiectului Erasmus+ s-a desfășurat în sala festivă a școlii atât în prezența elevilor de gimnaziu, cât și în rândul profesorilor și al părinților.


Școala Gimnazială „Avram Iancu" din Oradea a fost pentru o săptămâna gazda  partenerilor  din Turcia, Polonia, Letonia și Bulgaria, în luna aprilie 2019, deoarece a avut loc cea de-a doua mobilitate în cadrul Proiectului Erasmus+ ,,SNAPSHOTS OF MYSELF ON THE EUROPEAN CANVAS, număr de referință 2018-1-RO01-KA229-049173_1" finanțat de Comisia Europeană prin ANPCDEFP.
Echipa de proiect alcătuită din: prof. dr. Gheorghina Bîrlădeanu, directorul școlii, prof. Crina Joldoș, coordonatorul proiectului, prof. Cosmin Velimirovici, director adjunct, prof. Claudia Șpan, Roxana Voicu, Florica Iovan, contabil Dana Andruța s-a implicat în organizarea activităților de învățare - predare - evaluare, astfel încât partenerii străini să se poată bucura de o săptămână de neuitat.
Activitățile au debutat în școală cu o primire tradițională a partenerilor, după care oaspeții au vizitat școala gazdă. Partenerii străini și-au prezentat sistemul de învățământ și școala astfel încât toți cei implicați să se cunoască cât mai bine unii pe alții.
Tema acestei mobilități fiind: ,,My school - color, light and design techniques"  - o temă ofertantă, i-a provocat pe beneficiarii direcți să fie mai comunicativi, să-și exerseze abilitatea de a vorbi în limba engleză, de a fotografia,  de a se împărtăși pe ei și momentele importante din viața și școala lor, să fie cooperanți și să învețe unii de la alții. Momentul mult așteptat  de elevi a fost Workshop-ul realizat cu fotografi profesioniști, de la care au putut învăța secrete care să-i ajute la realizarea fotografiilor de poveste. Astfel au aflat despre tipurile de fotografie și modul de realizare al acestora: Fotografia de portret, Fotografia comercială, Fotografia de produs, Fotografia naturii, Fotografia minimalistă (detaliu). De asemenea în săptămâna de mobilitate, pe lângă derularea activităților specifice: de predare - învățare - evaluare desfășurate în școală, nu a fost neglijată nici latura culturală. Elevii însoțiți de profesori au vizitat centrul Oradiei, Cetatea și Muzeul Cetății, lăcașurile de cult, de asemenea au vizitat Peștera Urșilor și Salina Turda.
Timpul s-a scurs mult prea repede, iar despărțirea echipei (elevi și profesori), de noii prieteni a adus tristețea pe chipul tuturor, dar pentru unii și speranța revederii în cadrul mobilităților viitoare. (C.M.)
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Diseminare proiect Erasmus+ la Școala Gimnazială ,,Avram Iancu” Oradea.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:28:20 Ora standard a Europei de Est