Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectul comunitar ,,EU-Back to school”

Interviu cu dr. Paul Șușman, Legal Officer la Comisia Europeană

Proiectul comunitar ,,EU-Back to school”

În cadrul proiectului comunitar ,,EU-Back to school", școala noastră a fost vizitată de către dr. Paul Șușman, Legal Officer la Comisia Europeană, în perioada 7-8.05.2019.

Cu această ocazie, membrii Consiliului elevilor au avut onoarea de a sta de vorbă cu invitatul special al L.T.B. ,,Emanuel", acesta având amabilitatea de a le răspunde la câteva întrebări.
Întrebare: Care este viziunea Europei pentru învățământul românesc în următorii ani?
Răspuns: Comisia Europeană promovează învățământul, existând diverse proiecte prin care se pot face schimburi atât între elevi cât și între studenți din diferite țări, unul dintre acestea fiind Erasmus Plus, prin care în cadrul facultății se poate pleca de la 6 luni până la un an de zile într-un program de schimb în una din țările membre. Sunt diverse parteneriate pe care le au facultățile între ele, fiind localizate în state diferite, tot în cadrul Erasmus și Erasmus Plus. Pe lângă acest program, mai sunt diverse alte programe care pot fi folosite de către studenți, profesori, elevi, reprezentând o primă mare nișă unde Comisia și Uniunea Europeană doresc să pună accentul atât pe învățământ, dar și pe relațiile interstatale la nivel de persoană. Dacă un student pleacă în străinătate, inevitabil va ține legături și va forma relații de networking, inclusiv sociale și culturale, cu alți cetățeni sau elevi din alte state membre. În legătură cu programa propriu-zisă, sunt anumite domenii unde Uniunea intervine, dar și unele în care alege să nu intervină, dar intrăm în discuții destul de complexe și specifice. Ceea ce trebuie să reținem este că Uniunea și Comisia Europeană pun accent pe educație și pe viitorul Europei, pentru că generațiile următoare sunt și fac parte din acest viitor al Europei.
,,Valorile și fundamentele pe care le clădești (...) rămân cu tine o viață întreagă"
Întrebare: Cum își poate păstra un creștin valorile într-o poziție de influență în societate?
Răspuns: Un creștin își poate păstra valorile indubitabil în societate cu ajutorul Domnului. Să știți că nu e tot timpul ușor, dar nu a fost ușor nici când citim din Biblie și când aflăm de Iosif sau de Daniel, când făceau față primejdiilor, atacurilor sau tentațiilor lumii, nu? La fel se poate rezista și, cu ajutorul Domnului, putem fi o mărturie în societatea de mâine, în primul rând pornind de la o educație creștină. Faptul că eu am beneficiat, fiind un alumni al Liceului Teologic Baptist ,,Emanuel", să știți că m-a format și mi-a ,,cizelat" caracterul. Valorile și fundamentele pe care le clădești, începând din liceu, rămân cu tine o viață întreagă, indiferent de ce ai alege ca profesie ulterior.
Întrebare: Ce sfat ți-ai da ție cu 10 ani în urmă? Ce ai face diferit?
Răspuns: Cred că cel mai mare sfat pe care mi l-aș da este să nu îmi fie rușine de identitatea creștină. Avem tendința asta uneori ca evanghelici, baptiști, penticostali, creștini după evanghelie, ca oameni cu fundamente creștine, să facem un pas în spate din cauza faptului că nu gândim la fel ca ceilalți, ne complexăm și credem că dacă invocăm valorile creștine, în societate, apărem ca inferiori. Vreau să vă spun că oamenii mari, inclusiv ai Uniunii Europene, au fost oameni creștini. Avem părinții fondatori ai Europei printre care se numără Robert Schuman, Alcide de Gasperi și Konrad Adenauer care au avut fundamente creștine, care au studiat într-o școală creștină și în ciuda faptului că circulau ideologii de la Comunism la Nazism în timpul vieții lor, ei ca tineri , după aceea ca oameni de profesie în activitatea lor, s-au hotărât și au găsit ca bun să apeleze la valorile creștine și la fundamentele creștine, fără să le fie rușine. Acum 70-80 de ani mai târziu, cred că nici nouă nu ar trebui să ne fie rușine chiar dacă contextul e diferit sau chiar dacă în jurul nostru circulă alte ideologii. Să știți că așa cum în trecut au fost oameni pe care Dumnezeu i-a ridicat, tot așa și în prezent Dumnezeu poate să ridice și în momente de criză să se folosească de oameni care caută să facă voia Lui.
Reporteri, Octavian Trifan, Rebeca Pruncuţ şi Thomas Ban

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:06:01 Ora standard a Europei de Est