Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 ianuarie 2025

Profesorii care nu vin la ore, în vizorul ministrului Educației
Voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică
Daniel David a anunțat, în cadrul unui interviu pentru Edupedu.ro, că va iniția „în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului” în privința profesorilor care nu se prezintă la ore. „În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate”, a spus acesta.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: Problema, în final, se rezumă așa: Ministerul Educației plătește o parte dintre profesori pe fals în acte, condică semnată în fals, pe ore pe care ei nu le efectuează. Care este mecanismul pe care îl aveți în vedere, ca ministru, pentru a vă asigura că nu plătiți, ca angajator, o resursă umană care nu se prezintă la locul de muncă?
Daniel David: În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate. Le aștept la nivel de minister. Eu am spus că nu toată lumea trebuie să se adreseze ministrului, dar, după ce ai parcurs acele etape și lucrurile nu au fost rezolvate, te adresezi la nivel de minister. Și, în același timp, voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică. Simplul fapt că faci această analiză începe să-i conștientizeze pe cei din sistem că ministerul ia foarte în serios acest lucru și se uită. Le stimulez, ca să spun așa, întoarcerea spre calea cea bună.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: În trecut erau inspecții ale directorilor din minister către școli.
Daniel David: Vom face acea analiză de sistem, inclusiv verificări, ca să spun așa, într-o variantă neanunțată.
Informații de context
În luna aprilie 2024, Ligia Deca, ministrul Educației la acea vreme, spunea că în cazurile în care profesorii lipsesc nemotivat de la ore ,,trebuie sesizat inspectoratul școlar și chiar ministerul ca să putem să luăm măsurile necesare”.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

Olimpicii bihoreni s-au întors cu medalii de argint și bronz

De la Olimpiada Națională de Matematică, ediția 2019

Olimpicii bihoreni s-au întors cu medalii de argint și bronz

Ministerul Educației Naționale (MEN) și Societatea de Științe Matematice din România (SSMR) au organizat la sfârșitul lunii aprilie, la Deva și Hunedoara, Olimpiada Națională de Matematică 2019.

Format din 13 elevi orădeni și un elev salontan, lotul olimpic al județului Bihor a reușit performanța a 3 medalii de argint, 7 medalii de bronz, oferite de SSMR și o mențiune oferită de MEN.
Paruș L. Ștefan, elev în clasa a V-a la CN „Emanuil Gojdu" din Oradea a fost premiat de MEN cu „Mențiune" și a câștigat medalia de argint oferită de SSMR. Medalia de argint a fost oferită și elevei Sturz S.D. Miruna (clasa a V-a, CN „Emanuil Gojdu" Oradea). Medalii de bronz din partea SSMR au primit elevele de gimnaziu Nicoară V.C. Mara Amedeea (clasa a V-a, Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu" Oradea), Lorincz L Carla Rebeca (clasa a VI-a, CN „Emanuil Gojdu" Oradea) și Trifa A. Iulia Elena (clasa a VII-a, Liceul Teologic Baptist „Emanuel" din Oradea).
Liceanul Vaida H. Filip din clasa a X-a a Colegiului Național „Emanuil Gojdu" din Oradea a primit din partea SSMR medalia de argint. Patru medalii de bronz au primit elevii de liceu Fechete I. Luca Andrei (clasa a IX-a, CN „Emanuil Gojdu" Oradea), Marchiș C. Laurențiu Andrei (clasa a XI-a, Liceul Teoretic German „Friedrich Schiller" Oradea), Trifan L.N. Octavian (clasa a XI-a, Liceul Teologic Baptist „Emanuel" din Oradea) și Pop. I. Robert (clasa a XII-a, Liceul Teologic Baptist „Emanuel" din Oradea).
Au mai primit diplome de participare elevii: Petrache Remus-Mircea (clasa a XII-a, Colegiul Național „Teodor Neș" Salonta), Balazshazi Alex (clasa a XII-a, Liceul Teologic Baptist „Emanuel" din Oradea), Budura Bogdan (clasa a X-a, CN „Emanuil Gojdu") și eleva Ilieș Ariana (clasa a VIII-a, CN „Emanuil Gojdu").
Bucuria rezultatelor deosebite obținute la Olimpiada Națională de Matematică 2019 a fost împărtășită și de părinții elevilor lotului olimpic al județului Bihor, alături de profesoarele: Simona Drăgan, Grațiela Cicortaș, Gabriela Chișiu, Corina Nicoară și Petruța Gelu (CN „Emanuil Gojdu" Oradea), Szakall Anna Ildiko (Liceul Teoretic German „Friedrich Schiller" Oradea); alături de profesorii: Florin Nicoară, Viorel Sadoveanu, Ioan Fechete (CN „Emanuil Gojdu" Oradea),  Marius Cicortaș (Liceul Teologic Baptist „Emanuel" din Oradea), Mircea Pop (Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu" Oradea), Ioan Lung (CN „Teodor Neș" din Salonta).
Academicianul matematician Solomon Marcus scria în discursul său intitulat „Singurătatea Matematicianului": „La întrebarea pe care o auzim mereu, din partea unor elevi, dar şi din partea unor părinţi şi educatori - „De ce matematică pentru copii care nu-şi propun să devină matematicieni?" - le răspundem: Pentru că matematica este un mod de gândire cu valoare universală şi pentru că ea prilejuieşte bucurii spirituale la care orice fiinţă umană ar trebui să aibă acces. În măsura în care adolescenţii vor învăţa să se bucure de frumuseţile matematicii, ale ştiinţei, ale artei şi literaturii, şi vor simţi nevoia de a le frecventa, ei nu vor mai suferi de plictiseală iar tentaţia unor activităţi derizorii va scădea". (C.M.)

Trimite email
joi, 30 ianuarie 2025, 06:59:43 Ora standard a Europei de Est