Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 ianuarie 2025

Profesorii care nu vin la ore, în vizorul ministrului Educației
Voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică
Daniel David a anunțat, în cadrul unui interviu pentru Edupedu.ro, că va iniția „în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului” în privința profesorilor care nu se prezintă la ore. „În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate”, a spus acesta.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: Problema, în final, se rezumă așa: Ministerul Educației plătește o parte dintre profesori pe fals în acte, condică semnată în fals, pe ore pe care ei nu le efectuează. Care este mecanismul pe care îl aveți în vedere, ca ministru, pentru a vă asigura că nu plătiți, ca angajator, o resursă umană care nu se prezintă la locul de muncă?
Daniel David: În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate. Le aștept la nivel de minister. Eu am spus că nu toată lumea trebuie să se adreseze ministrului, dar, după ce ai parcurs acele etape și lucrurile nu au fost rezolvate, te adresezi la nivel de minister. Și, în același timp, voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică. Simplul fapt că faci această analiză începe să-i conștientizeze pe cei din sistem că ministerul ia foarte în serios acest lucru și se uită. Le stimulez, ca să spun așa, întoarcerea spre calea cea bună.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: În trecut erau inspecții ale directorilor din minister către școli.
Daniel David: Vom face acea analiză de sistem, inclusiv verificări, ca să spun așa, într-o variantă neanunțată.
Informații de context
În luna aprilie 2024, Ligia Deca, ministrul Educației la acea vreme, spunea că în cazurile în care profesorii lipsesc nemotivat de la ore ,,trebuie sesizat inspectoratul școlar și chiar ministerul ca să putem să luăm măsurile necesare”.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

Rezultate onorabile pentru elevii bihoreni

Olimpiada Națională de Lingvistică, București 2019

Rezultate onorabile pentru elevii bihoreni

În perioada 10-12 mai 2019, Universitatea din București a organizat în Capitală, împreună cu I.S.J. Ilfov și Institutul de Lingvistică „Iorgu Iordan - Al. Rosetti" al Academiei Române, Olimpiada Națională de Lingvistică, la care au participat peste 200 de elevi din toată țara.

Olimpiada de Lingvistică „Solomon Marcus" este singura olimpiadă școlară unde corectura la etapele județeană și națională se face exclusiv la București, de cadre didactice universitare și de cercetători.
Duminică, 12 mai, târziu în noapte, elevii lotului olimpic al județului Bihor, coordonați de lector universitar dr. asociat, prof. Maria Emanuela Roșa-Zah, s-au întors de la București, unde au obținut punctaje onorabile la Olimpiada Națională de Lingvistică „Solomon Marcus" 2019, la secțiunile „Exercițiu" (clasele V-VIII) și „Performanță" (clasele IX-XII).
Astfel, la secțiunea „Exercițiu" (categoria A, clasele V-VI), eleva Bogdan Daria Andrea (clasa a VI-a, CN „Emanuil Gojdu" Oradea) a obținut în clasamentul național 74,9 puncte. La secțiunea „Exercițiu" (categoria B, clasele VII-VIII), eleva Caba Raisa (clasa a VIII-a, CN „Emanuil Gojdu" Oradea) a obținut 40 de puncte. La secțiunea „Performanță" (clasele IX-XII), elevul Caba Victor (clasa a IX-a, CN „Emanuil Gojdu" Oradea) a obținut 21 de puncte, eleva Boncea Natalia (clasa a X-a, CN „Emanuil Gojdu" Oradea) a obținut 41,5 puncte, iar elevul Petrache Remus Mircea (clasa a XII-a, CN „Teodor Neș" din Salonta) a obținut 27 de puncte.
În medie, elevii lotului olimpic al județului Bihor constituit din echipa formată din cei patru elevi ai CN „Emanuil Gojdu" din Oradea împreună cu elevul CN „Teodor Neș" din Salonta, s-au situat la mijlocul clasamentului național al Olimpiadei Naționale de Lingvistică „Solomon Marcus" 2019. Felicitări elevilor olimpici, profesorilor coordonatori și părinților care susțin aceste talente!
Academicianul Solomon Marcus, matematician român de etnie evreiască, membru titular al Academiei Române din anul 2001, a militat constant pentru un „dialog al disciplinelor", în care fiecare domeniu împrumută idei şi concepte de la celelalte. Astfel, în cartea sa denumită „Întâlnirea Extremelor", renumitul geniu al Academiei Române considera „Lingvistica" o punte de legătură între „Gramatică", „Logică" și „Matematică". Ținta principală a cercetărilor sale a fost analiza matematică combinată cu lingvistica computațională (un domeniu interdisciplinar care se ocupă  cu modelarea statistică bazată pe reguli a limbajelor naturale, dezvoltat de cercetătorii științifici din domeniul informaticii și lingvisticii, specializați în programarea  computerelor pentru prelucrarea automată a limbajelor naturale, dar abordat recent și de experții în Inteligența Artificială, matematicieni, psihologi cognitivi, psiho-lingviști, antropologi, neurologi). C.M.

Trimite email
joi, 30 ianuarie 2025, 07:06:32 Ora standard a Europei de Est