Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Reevaluarea activităţilor din cadrul Programului Mondial Eco-Şcoala (II)

Miercuri, la Școala Gimnazială ,,Nicolae Bălcescu” din Oradea

Reevaluarea activităţilor din cadrul Programului Mondial Eco-Şcoala (II)

Miercuri, 9 mai 2019, am fost onorați cu prezența preşedintelui C.C.D.G. - Centrul Carpato-Danubian de Geoecologie, prof. dr. Cornelia Dincă, vicepreşedintelui, Petru Dincă, d-nului inspector școlar Negruțiu Florin, pentru reevaluarea în cadrul Programului Mondial Eco Şcoala.

Coordonatorii proiectului, prof. Alina Deliman şi Simona Bunta, precum şi reprezentanții claselor, cei 40 de eco-agenţi au avut un dialog cu membrii comisiei referitor la activităţile desfăşurate la clasă, în ultimii doi ani în cadrul Programului Mondial Eco-Şcoala. Raportul Eco al Comitetului elevilor a fost prezentat de eleva Bîrlea Ștefania, elevă în clasa a VIII-a.
Astfel, după nouă ani de la înscrierea în Programul Mondial Eco-Şcoala, putem afirma că activitățile eco desfășurate au avut un impact benefic asupra elevilor, asupra comunității, că am reușit să acumulăm experienţă şi să atingem obiectivele pe care ni le-am propus când am pornit la drum în noiembrie 2010.
Efectele pozitive ale acestui program asupra tuturor, entuziasmul nostru, dorinţa de a intra în rândul ECO - ŞCOLILOR, ne-au mobilizat ca şi în acest an să continuăm desfăşurarea lui. Considerăm că, elevi, cadre didactice, părinţi, personal auxiliar, reprezentanţi ai autorităţii locale am format o adevărată echipă. Ne-am străduit să punem în practică obiectivele educaţiei pentru sănătate şi de protecţie a mediului.
Prin cele două teme alese VIAŢA SĂNĂTOASĂ şi APA, ne-am propus ca elevii să conștientizeze că își vor păstra sănătatea consumând multe fructe, legume și apă și, nu în ultimul rând, făcând zilnic multe exerciții fizice, multă mișcare.
Activităţile propuse și au fost interesante și au promovat și stimulat mișcarea, consumul de fructe, legume și apă. Elevii au fost atrași să muncească cu entuziasm şi responsabilitate. Cu toții am conștientizat că trebuie să fim un exemplu de bună practică, că depinde doar de noi să creăm a lume mai bună, mai curată, că depinde doar de noi dacă alegem să fim sănătoși, făcând multă mișcare, consumând zilnic apă, fructe, alimente sănătoase. Ținând cont că pe glob resursele de apă vor fi tot mai puține avem datoria s-o respectăm și prețuim. Prin implementarea proiectului, am dovedit că suntem originali și buni  în tot ceea ce ne-am propus!
D-na președintă CCDG Carmen Dincă ne-a transmis aprecieri pentru implicarea în  Programul Eco-Școala și pentru tot ceea ce, elevi, profesori, părinți am realizat și facem în continuare. Totodată ne-a felicitat pentru efortul și dăruirea depuse în preocupările noastre în domeniul educației pentru mediu, în derularea programului. Ne-a propus să antrenăm și alte școli în demersul nostru pentru schimbarea atitudinii faţă de mediul înconjurător.
D-na președintă a felicitat coordonatoarele programului Eco-Școala, conducerea şcolii, pe domnul director, Gheorghe Troie pentru implicare şi dedicaţie.
Mesajul d-nului inspector școlar Negruțiu Florin a fost un mesaj de apreciere, mobilizator. A precizat faptul că școala noastră este un exemplu de bună practică, că întreg comitetul eco a făcut cinste școlii noastre, că doar elevii pot schimba lumea, ei fiind liderii de mâine, exemple de urmat, că stă în puterea lor să creeze o lume sănătoasă, frumoasă şi verde. D-nul inspector crede că pașii pe care-i facem cu toții, în ceea ce privește atitudinea față de mediu înconjurător sunt deosebit de importanți atât pentru copii, cât și pentru întreaga comunitate. A felicitat întreaga echipă formată din elevi, corp profesoral, părinți, pentru menținerea steagului verde în școala noastră.
La finalul discuţiilor, dl director Gheorghe Troie a felicitat pe toți membrii comitetului Eco Școala pentru modul în care elevii școlii au decis să țină cu mândrie și onoare steagul verde sus și în următorii ani care vor urma. Totodată dl director a invitat membrii comisiei să viziteze şcoala, expoziția cu lucrările elevilor, spaţiul verde din incintă, pentru a se convinge că faptele vorbesc.
Dl director Gheorghe Troie şi coordonatorii programului, prof. Alina Deliman şi Simona Bunta ţin să transmită, şi prin intermediul presei, felicitări colegilor profesori, elevilor şi părinţilor pentru modul exemplar în care au derulat timp de nouă ani Programul Mondial Eco-Şcoala, cu rezultate remarcabile şi palpabile.
 În octombrie 2019, cei doi profesori coordonatori urmează să participe la Seminarul Naţional C.C.D.G. unde vor intra în posesia Trofeului câştigat de Școala Gimnazială ,,Nicolae Bălcescu", după cum aflăm de la doamna profesor Simona Bunta.
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Reevaluarea activităţilor din cadrul Programului Mondial Eco-Şcoala (II).
 

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 15:49:24 Ora standard a Europei de Est