Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

CODERDOJO ORADEA SPACE ROBOTICS

Ediția a cincea a Competiției Naționale CanSat, 2019

CODERDOJO ORADEA SPACE ROBOTICS

Ediția a cincea a Competiției Naționale CanSat, 2019, organizată de ESERO România (Biroul European de Resurse pentru Educație Spațială) în parteneriat cu Agenția Spațială Română (ROSA) și Ministerul Educației Naționale, a fost câștigată de echipa orădeană CoderDojo Oradea Space Robotics, coordonată de Daniel Erzse.

Astfel echipa orădeană va participa în finala Competiției Europene CanSat 2019, care se va desfășura la Medicina, Bologna, Italia, în perioada 24-28 iunie, sub egida Agenției Spațiale Europene (ESA).
Finala Competiției Naționale de CanSat 2019 a avut loc în perioada 22-25 aprilie și a fost găzduită de către Universitatea de Vest din Timișoara, proba practică fiind organizată la aeroportul ,,Max Ausnit" din Caransebeș. Echipa de copii de la CoderDojo Oradea a fost formată din elevii: Victor Antonio Georgies, Andreea Brad, Nicholas Pendea, Andrei Covaci, Alexandru Slavoia și Cătălin Lupău, și au participat alături de alte opt echipe din țară formate din elevi la fel de pasionați de acest domeniu și care provin din localitățile: București, Craiova, Arad, Timișoara, Constanța, Târgoviște, Sfântu Gheorghe, Gura Humorului, Aninoasa.
Concurenții au avut ca misiune principală să realizeze un CanSat, un satelit integrat în volumul și forma unei doze standard de băuturi răcoritoare, capabil să măsoare temperatura și presiunea aerului pe măsură ce cade înapoi pe Pământ după lansare. Provocarea pentru participanți a constat în includerea tuturor subsistemelor majore ale unui satelit - cum ar fi senzorii, alimentarea cu electricitate și comunicațiile - într-o doză de răcoritoare cu un volum de 330 mililitri.
Sateliții echipelor finaliste au fost lansați din elicopter, de la o altitudine de 1 kilometru și au trebuit să îndeplinească și o misiune secundară aleasă de fiecare echipă participantă în funcție de preferințe, respectiv să aterizeze în condiții de siguranță. Misiunea secundară a echipei orădene a fost colectarea mai multor parametri fizico-chimici legați de mediul înconjurător și transmisia lor, în timp real, prin intermediul unei conexiuni radio, pe parcursul coborârii, către stația de recepție aflată la sol. Designul a trebuit să îndeplinească anumiți parametri, să fie rezistent la impact și să conțină o mini parașută pentru a atenua șocul în momentul aterizării.
În ultima zi a competiției echipele participante au trebuit să prezinte juriului un raport științific în care datele colectate au fost analizate și interpretate, respectiv să prezinte răspunsuri argumentate privind succesul sau eșecul înregistrat, concluziile și lecțiile învățate din această experiență.
Menționăm că echipa orădeană de la CoderDojo Space Robotics se află la a doua reușită națională în mai puțin de 6 luni, ei fiind campioni naționali și la Competiția Națională de Rovere Spațiale ,,Exo-RO", organizată tot de ESERO și Agenția Spațială Română, în decembrie 2018, iar pe data de 10 mai așteaptă, pentru raportul științific final, datele culese pe Stația Spațială Internațională (ISS) de programul cu care au participat și s-au calificat, alături de alte 134 echipe europene și din țară, în finala competiției Astro-Pi, organizată de Raspberry Pi Foundation și ESA.
După analiza amănunțită a datelor colectate și expertiza tehnică a satelitului, echipa se pregătește în prezent să-și îmbunătățească mini satelitul și speră la o experiență la fel de frumoasă și un rezultat pe măsură la finala europeană din Italia.
Membrii echipei sunt în căutarea unor sponsori care să-i ajute să poată participa la finala europeană.
Observații:
La aceasta probă au participat aproximativ 70 de elevi și profesori din toată țara, organizați în 9 echipe.
GRASP, coordonator Anastasiu Elena, Colegiul „Alexandru cel Bun" Gura Humorului, județul Suceava [regiunea de dezvoltare 1 NE]
TOMIS 5, coordonator Băraru Ion, Colegiul Național „Mircea cel Bătrân", Constanța, județul Constanța [regiunea de dezvoltare 2 SE]
ASTRONAUTICA, coordonator Radu George, Asociația DREPT, Aninoasa, județul Dâmbovița [regiunea de dezvoltare 3 S]
Terraformers, coordonator State Gabriel, Colegiul Național „Ienăchiță Văcărescu", Târgoviște, județul Dâmbovița [regiunea de dezvoltare 3 S]
Sat_ONE, coordonator Nicolescu Vlad, Colegiul Național Elena Cuza, Craiova, județul Dolj [regiunea de dezvoltare 4 SV]
Laika, coordonator Iorgu Adrian, CoderDojo TM @ StartUpHub, Timișoara, județul Timiș [regiunea de dezvoltare 5 V]
HELIOS, coordonator Farkas Corina, C.A. „Sabin Drăgoi" și Colegiul Național „Vasile Goldiș" Arad, județul Arad [regiunea de dezvoltare 5 V]
CoderDojoOradeaSpaceRobotics, coordonator Erzse Daniel, CoderDojo Oradea, județul Bihor [regiunea de dezvoltare 6 NV]
MIKO19, coordonator Peto Maria, Liceul Székely Mikó, Sf. Gheorghe, județul Covasna [regiunea de dezvoltare 7 C]
Mai multe detalii despre CanSats în Europa sunt disponibile pe pagina oficială ESERO România (http://www.esero.ro/) și pe website-ul CanSat (http://www.cansat.eu)
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: CODERDOJO ORADEA SPACE ROBOTICS.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:40:02 Ora standard a Europei de Est