Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Sărbătoare naţională şi internaţională la Liceul Teologic Baptist ,,Emanuel” Oradea

9-10 mai

Sărbătoare naţională şi internaţională la Liceul Teologic Baptist ,,Emanuel” Oradea

Catedra de Istorie-Geografie, din cadrul Liceului Teologic Baptist ,,Emanuel" Oradea, a demarat un proiect educațional, în vederea marcării zilelor de 9-10 mai, în colaborare cu Consiliul Elevilor dar și cu Comisia Europeană, reprezentantă prin dr. Paul Șușman, LLM-Legal Officer, în cadrul programului ,,EU Back to school", proiect care a cuprins mai multe activități.

În 7 mai, reprezentantul Comisiei Europene a participat la ore, la clasele de liceu, împreună cu dnul prof. Florin Iștoc și dna prof. Claudia Bolcaș, ocazie cu care elevii au putut afla mai multe detalii despre istoricul UE, dar și despre subiecte de actualitate precum Brexit, problema migrației etc. În 8 mai, dr. Paul Șușman a fost invitat de către dnul director, prof. Iosif Curta și dnul prof. Costel Buleandra, director adjunct, în cadrul capelei de la liceu, context în care elevii au vizionat un documentar despre UE, invitatul provocându-i la discuții libere privind semnificația și perspectivele acestei organizații, precum și necesitatea promovării valorilor creștine și de către noua generație, valori care au stat la baza acestei construcții europene.
Vineri,10 mai, s-a desfășurat tradiționalul concurs dedicat Zilei Europei - 9 MAI, dar și Zilei Monarhiei din România - 10 MAI, cu participarea a nouă clase de gimnaziu și liceu, care au reprezentat tot atâtea țări membre U.E.  Manifestarea a început cu audierea Imnului Regal, urmată de prezentarea probelor din concurs, de către dna prof. Ramona Iștoc, coordonatoarea evenimentului. Concursul a fost organizat pe două secțiuni, una pentru gimnaziu și alta pentru liceu, având ca și probe comune: momentul artistic, prezentarea stand-ului și degustare de produse tradiționale, elevii de liceu susținând în plus un test, rezolvat în echipe de câte trei, pe baza tematicii ,,Istoria monarhiei din România".
Juriul pentru secțiunea gimnaziu a fost prezidat de către dna prof. Mihaela Fildan, membri fiind dnele profesoare Alina Burcă, Diana Blaga, Simona Ienciu, Marinela Boldiș, Ana Magyar. Juriul pentru secțiunea liceu a fost prezidat de către dnul prof. Ciprian Fiter, membri fiind dnele profesoare Florina Pușcaș, Tabita Vede, Rodica Moțiu și Andreia Ocoș.
Elevii au dat dovadă de multă creativitate, abilități lingvistice, practice dar și de importante cunoștințe științifice, reușind să primească ropote de aplauze din partea publicului.
Concursul s-a încheiat cu anunțarea punctajului obținut de către fiecare echipă și a premiilor aferente rezultatelor finale.  În cele ce urmează, vă prezentăm câștigătorii celei de-a unsprezecea ediții a concursului dedicat zilelor de 9-10 Mai:
La secțiunea gimnaziu:
Premiul I și premiu special ,,cel mai reușit moment artistic"- echipa formată din: Bodog Gianina, Ardelean Dominique, Petruș Sara, Ardelean Rebeca, Opriș Matia, Pădure David, Domocoș Luiza, Cojan Loriana, Gros Alesia, Iambor Laurențiu  din clasa  a VII-a A, reprezentând  Spania.
Premiul II și premiu special ,,pentru cel mai comic moment artistic" - echipa  formată din: Palladi Maria, Platona Beatrice, Ciurdar Carla,Teodorescu Daria, Oprea Tania, Iștoc Antonio, Gui Sara, Lencar Marc, Mateaș Carla, Bucur Lorena din clasa a VI-a A, reprezentând Grecia.
Premiul III și premiu special ,,pentru produse culinare autentice"- echipa formată din: Gliția Salomeea, Mercheș Carina, Kiss-Roth Samuel, Pop Ștefan, Pop Darius, Fazecaș Joshua,Toma Iunia, Tășădan Luca, Stoboran Ania, Trifa Iulia, Găvriluț Mara, Szoke Alexandra, Mociar Maria din  clasa a VII-a B, reprezentând Italia.
Prima mențiune și premiu special ,,pentru cel mai creativ stand"-echipa formată din: Galea Lois, Galea Naomi, Mihuț Adalia, Pădure Darius, Selin Călin, Junc David,  Balogh Carina, Mocan Jessica, Bodog Bogdan, Petricaș Ania, Bejinariu Bianca, Șchiopu Alexia, Șchiopu Flavia, Frățilă Carla, Minxolli Antonia din clasa a V-a B, reprezentând Belgia.
A doua mențiune și premiu special ,,pentru produse tradiționale delicioase " - echipa formată din: Ungur Andreea, Corb Sara, Goman Diana, Crăciun Samuel, Luncan Naomi, Coita Rianna, Potroviță Briana, Potroviță Sara, Cionca Elisa, Derecichei Lucas, Hrițcu Șerban, Sarca Alex, Opriș Casia, Mocan Eduard, Ilisie Ianis, din clasa a V-a A, reprezentând Austria.
La secțiunea liceu:
Premiul I și premiu special "cel mai reușit moment artistic"- echipa formată din: Popoviciu Ianis, Heredea Marc, Damșe Denis, Cuciula Anamaria, Nan Andreea, Sorițău Karis, Ficuț Antonia, Fildan David, Moga Alexia, Lencar David, Șchiopu Denis, Gros David, Beldi Ștefania, Cosma Carla, din clasa a VIII-a A, reprezentând Franța.
Premiul II și premiu special ,,pentru cel mai bun punctaj obținut la test" - echipa formată din: Sava Sebastian, Bodog Natan, Ile Dalia, Moca Ioana, Du Plessis Jessie, Goga Raluca, Ghiulai Sara, Cadar Sebastian, Negru Daniela, Moza Esther, Popa Amalia din clasa a IX-a B, reprezentând Germania.
Premiul III și premiu special ,,pentru originalitatea prezentării"- echipa formată din: Iancu Ionuț, Horaniț Miriam, Sorocean Natalia, Dan Emilia, Matei Sever, Kolster Priscillia, Negruț Daria, Maxim Naomi, Pap Alexandra, Jurcuțiu Gabriela, Ban Denisa, Bohuș Timotei, Pușcaș Naomi, Lucaciu Diana din clasa a X-a B, reprezentând Olanda.
Mențiune și premiu special ,,pentru produse tradiționale autentice"- echipa formată din: Bolba Georgiana, Judea Iulia, Gavra Adela, Goga Paula, Gomboș David, Vereș David, Filip Andreea, Ban Ines, Popa Rebeca, Săteanu Francesca, Lucaciu Nadina, Marton Salome, Pușcaș Sarah din clasa a XI-a B, reprezentând Ungaria.
Ramona Iștoc & Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze (81 de poze) în Galeria foto: Sărbătoare naţională şi internaţională la Liceul Teologic Baptist ,,Emanuel” Oradea.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:40:20 Ora standard a Europei de Est