Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Acțiuni dedicate Zilei Europei și sezonului cultural România - Franța

La Colegiul Național „Iosif Vulcan” din Oradea

Acțiuni dedicate Zilei Europei și sezonului cultural România - Franța

Zilele trecute, la Colegiul Național „Iosif Vulcan" din Oradea s-au desfășurat acțiuni dedicate Zilei Europei și sezonului cultural România - Franța.

Sub îndrumarea doamnei profesor Gabriela Nica, elevii din clasele a IX-a și a X-a le-au prezentat colegilor și profesorilor câteva dintre cele mai cunoscute preparate ale gastronomiei franceze.
Luni, elevii din clasele a IX-a A, a IX-a C și a X-a A au devenit, pentru câteva ore, maeștri bucătari specializați în preparate franțuzești. Papilele gustative ale invitaților au avut ocazia să se bucure de aromele celei mai rafinate dintre bucătăriile lumii. În fața lor, au fost aduse preparate tradiționale din diferite zone ale Franței, precum: quichelorraine, ratatouille, clafoutis, potage, crêpessalées saucrêpessucrées.
Cristina Nechita, din clasa a IX-a A, este una dintre elevele care au răspuns provocării de a găti franțuzește. „A fost una dintre cele mai interesante ore de franceză! Pe lângă faptul că am gătit un fel de mâncare ca la Paris, a trebuit să ne și documentăm despre cum și unde a apărut fiecare dintre rețete. Poate că unele cuvinte le mai uităm, dar gustul, cu siguranță, îl vom ținte minte!"
Gabriela Nica, profesor de franceză și organizator, ne-a declarat: „Există mai multe studii care dovedesc că elevii înțeleg și rețin mai ușor informația atunci când o percep pe mai multe căi, folosindu-și inclusiv simțuri diferite. Iar Franța este, mai presus de orice altă țară, în măsură să impresioneze plăcut și să creeze impresii de neuitat fiecăruia dintre cele cinci simțuri. Pot aminti în acest sens muzica franceză, parfumurile create aici, moda sau rafinamentul unei grădini franțuzești. Dar astăzi (luni - n.n.), în cinstea apropiatei Zile a Europei, am ales să învățăm franceza folosind simțul gustului.
Bucătăria franceză înseamnă mult mai mult decât simpla alimentație, decât să mănânci ceva, atunci când ți-e foame. Ea se remarcă prin grija cu care sunt alese ingredientele - prospețimea fiind mereu o prioritate -, prin răbdarea cu care acestea sunt apoi preparate, dar și prin modul de servire. Și, în final, toate aceste elemente contribuie la crearea unui gust cu totul deosebit. Ca o recunoaștere a acestui stil inconfundabil de a găti, în anul 2020, gastronomia franceză a fost declarată de către UNESCO ca făcând parte din Patrimoniul cultural imaterial al umanității", susține doamna prof. Gabriela Nica.
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Acțiuni dedicate Zilei Europei și sezonului cultural România - Franța.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:42:29 Ora standard a Europei de Est