Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Masă rotundă internațională, 7-9 mai 2019, Oradea

Cross-border Cooperation in EU Member States

Masă rotundă internațională, 7-9 mai 2019, Oradea

Departamentul de Relații Internaționale și Studii Europene, din cadrul Facultății de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării, Universitatea din Oradea, în parteneriat cu Institute of Regional Research named after M.I. Dolishnyj of National Academy of Science of Ukraine, Universitatea din Debrecen - Ungaria, Centrul de Excelență al SGH Warsaw School of Economics - Polonia, Yuriy Fedkovych Chernivtsi National University - Ucraina, și ECSA-Moldova ("E-Institute") - Republica Moldova, organizează Masa rotundă cu tema Cross-border Cooperation in EU Member States: Theoretical Studies and Best Practices (Cooperare transfrontalieră în statele membre ale Uniunii Europene: studii teoretice și exemple de bune practici).

Desfășurat pe parcursul a două zile, evenimentul reunește specialiști din România, Ungaria, Polonia, Ucraina și Republica Moldova, care vor dezbate, în cadrul a patru secțiuni, teme precum: Studii teoretice europene în domeniul dezvoltării cooperării transfrontaliere, Metodologii de evaluare în cooperarea transfrontalieră; Provocări actuale în dezvoltarea cooperării transfrontaliere între statele membre ale UE; Problematica dezvoltării cooperării transfrontaliere la granițele externe ale Uniunii Europene.
Dezbaterile se înscriu în seria de evenimente organizate de Universitatea din Oradea pentru marcarea mandatului președinției României la Consiliul UE (1 ianuarie - 30 iunie 2019). De asemenea, discuțiile vor constitui un bun prilej de reflecție privind viitorul Europei, în contextul celebrării zilei Europei și a desfășurării Summit-ului informal al Consiliului European de la Sibiu, din 9 mai 2019.
Deschiderea evenimentului va avea loc în data de 8 mai 2019, de la ora 9.30, în Sala de Consiliu a Universității din Oradea (pavilion A, parter). Lucrările pe cele patru secțiuni se vor desfășura în Sala de Consiliu și Hotel Continental (8 mai), respectiv Muzeul Cetății Oradea (9 mai).
Masa rotundă reprezintă o acțiune în cadrul proiectului Jean Monnet, Boosting Local Economic Growth in Border Regions in the Process of EU Integration: Best Practices of Eastern Partnership (EaP) Countries (599948-EPP-1-2018-1-UA-EPPJMO-SUPPA), coordonat de Institute of Regional Research named after M.I. Dolishnyj of National Academy of Science of Ukraine, Lviv, Ucraina, pentru perioada 2018 - 2021, după cum aflăm din comunicatul primit de la Departamentul de Relații Internaționale și Studii Europene.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:09:26 Ora standard a Europei de Est