Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Săptămâna viitoare încep lucrările de reabilitare și modernizare a Pieței Ferdinand

Marți, încep lucrările

Săptămâna viitoare încep lucrările de reabilitare și modernizare a Pieței Ferdinand

Marți, 7 mai 2019, se va da ordinul de începere a lucrărilor de reabilitare și modernizare a Pieței Ferdinand și se va preda amplasamentul către constructor, în vederea organizării de șantier, urmând ca în zilele următoare să înceapă efectiv lucrările.

Lucrările vor fi efectuate de asocierea de firme formată din  SC GAVELLA COM SRL (lider de asociere), PORFIDO ED ARTE CONSORZIO STABILE (asociat 1) și SC KAL TRANS SRL (asociat 2).

Valoarea totală a lucrărilor este de 19.017.270,90 lei + TVA, din care LOT 1 = 17.655.808,80 lei + TVA, iar LOT 2 = 1.361.462,10 lei + TVA.

Investiția este finanțată din fonduri europene, în cadrul Programului Operațional Regional 2014-2020, Axa prioritară 4 - „Sprijinirea dezvoltării urbane durabile", Prioritatea de investiții 4e, Obiectivul specific 4.1 - Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă.

Durata de realizare a investiției este de 21 de luni, din care 18 luni executarea lucrărilor, iar 3 luni a fost perioada de proiectare.

Proiectul ,,Reabilitare, modernizare și refacere scuaruri în Piața Ferdinand - Municipiul Oradea" are ca obiective generale îmbunătăţirea condiţiilor privind transportul şi mobilitatea populaţiei, punerea în valoare a elementelor de patrimoniu cultural naţional şi local din Piaţa Ferdinand, crearea condiţiilor pentru punerea în valoare a clădirilor monumente istorice din jurul Pieţei Ferdinand și sporirea atractivităţii pieţei pentru investiţii în servicii specifice centrelor urbane.

Lucrările prevăzute în proiect cuprind conservarea şi restructurarea zonelor verzi și dotarea acestora cu sisteme de irigații, refacerea infrastructurii rutiere și a celei pietonale, modernizarea sistemului de iluminat public, a rețelelor de apă-canal și a rețelelor de termoficare pe zona afectată, echiparea pieţei cu fântâni arteziene și cu elemente de mobilier urban noi, durabile, (bănci, coşuri de gunoi, panouri de informare), care satisfac condiţiile de confort, durabilitate, estetică, distribuţie funcţională optimă.

„Lucrările vor implica restricții în traficul rutier și pietonal. Acestea se vor executa astfel încât să producă cât mai puține neplăceri, ele fiind executate pe zone, nu toate odată. Totodată, toate rețelele de utilități vor fi înlocuite", a declarat viceprimarul Mircea Mălan.

Municipalitatea îşi propune să îmbunătățească condițiile de trafic, să reducă congestia din traficul rutier, să reabiliteze întreaga infrastructură a Pieţei Ferdinand, atât cea legată de utilităţile publice, cât şi cea legată de pavajul şi îmbrăcămintea rutieră, să reconfigureze caracterul pieţei și să-i redea rolul de catalizator al vieţii publice. (B.P.)

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:13:39 Ora standard a Europei de Est