Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Festivalul-Concurs Regional de Folclor și Tradiții ,,Șezătoare la români”

În cadrul proiectului educativ ,,Tradiții românești”,

Festivalul-Concurs Regional de Folclor și Tradiții ,,Șezătoare la români”

Festivalul-Concurs Regional de Folclor și Tradiții ,,Șezătoare la români", activitatea principală a proiectului educativ ,,Tradiții românești", înscris în C.A.E.R. al M.E.N.- poziția 307, ediția a IV-a, s-a desfășurat la Palatul Copiilor și Elevilor Oradea, vineri, 19 aprilie 2019.

Au participat elevi din șapte județe: Alba (Școala Gimnazială ,,Axinte Sever" Aiud), Arad (Școala Gimnazială Șagu, C.S.E.I. Arad), Cluj (Colegiul Național ,,Gheorghe Șincai" Cluj - Napoca), Bihor, Harghita (Școala Gimnazială ,,Geo Bogza" Bălan), Satu Mare (Școala Gimnazială Homorodu de Mijloc Satu Mare, Palatul Copiilor Satu Mare) și Suceava (Școala Gimnazială Nr. 2 Vicovu de Sus).
Festivalul a fost organizat de Centrul Școlar de Educație Incluzivă ,,Orizont" Oradea, coordonator proiect, prof. Cărădan Adina și membrii echipei de proiect: prof. dr. Marușca Angela, directorul școlii, prof. Canalaș Liliana, Indrecan Simona, Adriana Ficuț, Tocuț Dorina, Bele Mihaela și Popa Gina.
În cadrul celor trei secțiuni ale concursului au fost prezentate pe scenă 41 de momente. La secțiunea I: prezentare de costume populare, ii, ștergare și obiceiuri tradiționale, la secțiunea a II-a: pricesne, iar la secțiunea a III-a: prezentare de cântece/ poezii din folclorul popular al copiilor. În paralel cu activitatea de pe scenă, afară, pe platoul de la intrare, elevii au participat la două ateliere: încondeiere de ouă cu ceara și bizarcă, respectiv, pictură pe suporturi de ouă din ghips.
Festivalul a avut ca obiectiv principal cunoașterea, valorizarea, promovare și păstrarea datinilor străbune și de a ,,simți românește!" Dar și a înlesni participarea și interacțiunea, atât pe scenă, în sala de spectacol, și în cadrul atelierelor, a elevilor din școala de masă cu cei din învățământul special, a elevilor din mediul rural cu cei din mediul urban.
Peste 300 de elevi (105 elevi din județele: Alba, Arad, Cluj, Harghita, Satu Mare și Suceava, restul din Bihor) s-au bucurat, din plin, de momentele de pe scenă, dar și de ouăle încondeiate pe care le-au luat acasă.
La sosire, participanții au fost primiți cu pâine și sare de către doi elevi ai C.S.E.I. ,,Orizont" Oradea, după care au fost invitați să admire frumoasele obiecte tradiționale românești puse la dispoziție de către profesorii  C.S.E.I. ,,Orizont" Oradea, primind în dar brățări împletite în culorile steagului românesc.
Activitatea a debutat cu un cuvânt înainte rostit de directorul C.S.E.I. Orizont Oradea, domnișoara prof. dr. Marușca Angela care a îndemnat  auditoriul la  valorizarea și promovarea frumoaselor tradiții românești.
În eșalonarea momentelor, pe scenă au evoluat: preșcolari/ elevii de la Școala Primară Drăgoteni, Remetea, Beiuș, Grădinița cu Program Prelungit Nr. 34 Oradea, Școala Gimnazială Nr. 11 Oradea, C.S.E.I. ,,Orizont" Oradea, Școala Gimnazială ,,Viorel Horj" Drăgănești, G.P.P. Nr. 28 Oradea, Școala Gimnazială Nr. 1 Tileagd, Liceul Tehnologic Special Nr. 1 Oradea, Școala Gimnazială Șagu Arad, Școala Gimnazială Nr. 2 Vicovu de Sus, Suceava, Școala Gimnazială ,,Geo Bogza" Bălan, Harghita, Școala Gimnazială Homorodu de Mijloc, Satu Mare, Palatul Copiilor Satu Mare, Școala Gimnazială ,,Axinte Sever" Aiud, Alba, C.S.E.I. Arad,  Liceul Teoretic ,,Gh. Șincai" Cluj - Napoca, Școala Gimnazială ,,Nicolae Bălcescu" Oradea, Școala Gimnazială ,,Dimitrie Cantemir" Oradea, Școala Gimnazială Nr. 1 Mihai Bravu, Grădinița cu Program Prelungit Nr. 54 Oradea, Grădinița cu Program Prelungit Nr. 31, Liceul Teoretic German ,,Friedrich Schiller" din Oradea, Școala Primară Nr. 2 Dumbrava, Holod, Școala Gimnazială Nr. 1 Nojorid, Winnie Academy, Liceul Tehnologic Nr. 1 Popești, Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea, Liceul de Arte Oradea.
Echipa C.S.E.I. ,,Orizont" s-a remarcat prin promptitudine, ospitalitate și multă muncă în organizarea și derularea festivalului. Trebuie să menționăm că ne-am bucurat de susținere din partea Consiliului Județean Bihor, Inspectoratului Școlar Județean Bihor, Palatului Copiilor și Elevilor Oradea, Asociației Culturale ,,Meda Music" și a Liceului de Arte.
Mulțumim, prin intermediul presei, tuturor celor implicați pentru efortul fizic și financiar depus, pentru a onora proiectul nostru.
Adina Cărădan & Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze (63 de poze) în Galeria foto: Festivalul-Concurs Regional de Folclor și Tradiții ,,Șezătoare la români”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:00:13 Ora standard a Europei de Est