Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ziua Internațională a Hemofiliei

La C.S.E.I. Nr. 1 din Tileagd, a fost marcată

Ziua Internațională a Hemofiliei

Profesorii și elevii C.S.E.I. Nr. 1, Tileagd (structură a C.S.E.I. „Orizont"), coordonați de psihologul Alin Crețu, au ținut să marcheze Ziua Internațională a Hemofiliei, în data de 17.04.2019, așa cum se face și în străinătate.

Specialistul le-a spus elevilor că majoritatea covârșitoare a oamenilor nu au în vocabular termenul de hemofilie, acest lucru însemnând implicit că nu au idee despre ce înseamnă. Desigur că nu cunosc nici forma în care aceasta se manifestă în viața de zi cu zi. Pentru bolnavii de hemofilie, o simplă vânătaie poate însemna săptămâni întregi de suferinţă. Lipsa unui factor de coagulare din sânge este un defect genetic, care, blochează oprirea hemoragiilor producând boala rară, numită hemofilie, relevată prin testele de sânge. Se moștenește pe linie maternă, acestea fiind cele care poartă şi transmit gena ce îi îmbolnăveşte pe copiii de gen masculin. În forma severă, hemofilia A, sângele are în componenţă factorul de coagulare VIII într-o cantitate mai mică de 1 la sută, faţă de 70 la sută, cât ar fi normal. De aceea, persoana este dependentă, toată viaţa, de tratament. Toate exemplificările au fost demonstrate prin psihodramă
Profesorul Ervin Călinescu le-a explicat elevilor că în hemofilia A se foloseşte factorul de coagulare VIII, iar în cea de tip B, factorul de coagulare IX, aceștia fiind o pulbere concentrată care se dizolvă în ser fiziologic şi se administrează în funcţie de greutatea bolnavului, de timpul scurs de la începutul sângerării şi de locul unde s-a produs aceasta. Simultan se mai pot folosi gheaţă pentru umflături, geluri antiinflamatoare şi analge­zice care să calmeze durerile.
Profesoara Eugenia Deac le-a specificat copiilor că, în ţările dezvoltate, tratamentul profilactic se face doar în formele severe, cele cu nivelul factorului de coagulare din sânge de sub 1 la sută. Acesta presupune administrarea de două sau de trei ori pe săptămână a unor doze de medicament care permit ridicarea concentraţiei factorului de coagulare de 2 la sută în sângele bolnavilor. Faptul previne sângerările spontane, apărute în urma unor traumatisme minore, pe care bolnavul nu le simte. Unii părinți își protejează copiii, antrenându-i în activităţi care nu necesită efort fizic: desen, cântat şi modelat, pentru a evita accidentările.
Profesoara Lucica Sârbu a remarcat că cel mai grav lucru la bolnavii cu hemofilie este faptul că sângerările se produc şi în interiorul articulaţii­lor. Muşchii sunt și ei afectaţi de sângerările dese, deformând oasele. Cu timpul poate fi nevoie de proteze pentru ca bolnavii să redevină mobili, altfel rămân cu handicap locomotor restul vieţii.
Psiholog Alin Crețu

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 20:06:53 Ora standard a Europei de Est