Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Aleg conştient. Stop dependenţei de Internet!”

La Liceul Tehnologic Special Nr. 1 Oradea

,,Aleg conştient. Stop dependenţei de Internet!”

Dată fiind realitatea secolului XXI și tendința inevitabilă de digitalizare, este esențial ca fiecare adult implicat în procesul de educație să ia în considerare crearea de contexte de învățare pentru copii care să le permită acestora explorarea, dezbaterea, formularea și deprinderea principiilor de folosire utilă, creativă și sigură a Internetului.

Tema dependenţei de internet este de mare actualitate în zilele noastre, iar ca urmare a acestui fapt, am dorit să participăm la concursul ,,Aleg conştient. Stop dependenţei de Internet!", lansat de Organizaţia Salvaţi Copiii în cadrul programului Ora de Net.
Coordonatorii acestei activităţi în cadrul instituţiei noastre sunt prof. Brânda Florina şi prof. Crainic Geanina, iar grupul ţintă, elevii de gimnaziu. Ca primă activitate, am avut o dezbatere în care am discutat aspecte legate de rolul tehnologiei în viaţa oamenilor, nevoile copiilor împlinite în mediul online şi efectele utilizării excesive.
Cea de-a doua activitate pe această temă a fost sub forma unei discuţii libere, plecând de la constatările pe care le au participanţii după ce au observat cum utilizează tehnologia şi nivelul de control pe care îl au asupra comportamentului lor online. Împreună am identificat alternative de petrecere a timpului liber care să înlocuiască, acolo unde este cazul, timpul excesiv petrecut online.
Iar activitatea finală a fost făcută sub forma unei acţiuni publice, unde am avut invitaţi din mai multe domenii. Doamna doctor Cheregi Simona ne-a vorbit despre aspectele pe care le implică timpul îndelungat în faţa unui ecran din perspectiva medicală (probleme de vedere, obezitate etc), dar ne-a oferit şi alternative de a ne petrece timpul liber, fie el în pauzele şcolare sau acasă, în parc. Profesor psihopedagog Cozma Anca le-a comunicat copiilor despre importanţa relaţionării faţă în faţă cu cei din jur pentru dezvoltarea stimei de sine, dar şi despre faptul că dependenţa de internet şi de jocurile în reţea ne face uneori să ne schimbăm comportamentul şi să devenim irascibili şi să ne schimbăm total comportamentul. Mascaş Ema, reprezentanta Organizaţiei Abolishion a venit în faţa elevilor cu filmuleţe şi materiale interesante care abordau informaţii la care trebuie să fim atenţi pentru a putea fi în siguranţă pe social media. Aspect esenţial, având în vedere faptul că mare parte din elevi folosesc minimum o reţea de socializare (Facebook, Instagram etc), iar capcanele acesteia sunt nenumărate.
În urma discuţiilor, este important ca fiecare participant să înţeleagă că este în puterea şi responsabilitatea lui de a decide scopul şi durata timpului petrecut online şi să fie dispus să înveţe modalităţi prin care poate evita capcana obiceiurilor care îl îndeamnă spre dependenţă.
#SID2019, #OraDeNet, #StopDependentaDeNet
Prof. psihoped. spec. Crainic Geanina
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: ,,Aleg conştient. Stop dependenţei de Internet!”

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:30:41 Ora standard a Europei de Est