Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Concursul preventiv „Școala fără violență”

Peste 100 de elevi și profesori din nouă unități școlare... la

Concursul preventiv „Școala fără violență”

Mesaje preventive originale și scenete preventive, create și interpretate cu talent de liceenii bihoreni, îndrumați de polițiștii de prevenire, în cadrul concursului regional „Școala fără violență".

Joi, 4 aprilie 2019, la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu" din municipiul Oradea s-a desfășurat cea de-a treia ediție a etapei județene a concursului preventiv regional „Școala fără violență", organizat de Inspectoratul de Poliție Județean Bihor, Inspectoratul Școlar Județean Bihor și Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu" din municipiul Oradea.
Peste 100 de elevi și profesori din nouă unități școlare din județul Bihor au regizat și și-au jucat rolurile în mici scenete, prin care au adus în atenția publicului forme ale violenței, în special bullying-ul, cyberbulying-ul, violența verbală și consecințele acestora, au identificat ipotetice situații problematice și au oferit soluții concrete și pozitive pentru gestionarea acestora.
Cu bucuria și entuziasmul specifice vârstei, tinerii și-au transmis mesajele preventive combinând educația cu arta teatrală, cu muzica și sportul, pasiuni ale tinerei generații.
Reprezentațiile copiilor au reușit să aducă atât buna dispoziție în rândul spectatorilor, cât și să transmită, cu seriozitate și sinceritate, mesajele create special pentru acest concurs.
În cadrul primei probe a concursului, juriul, format din psihologi, profesori de artă teatrală, profesori, reprezentanți ai unor ONG-uri care activează în domeniul social, au avut de apreciat mai multe momente artistice, care au oglindit atitudinea adolescenților față de realitatea din viața de zi cu zi. Prin intermediul acestor momente artistice, elevii și-au exprimat creativitatea, originalitatea și exuberanţa, demonstrând că au și talent actoricesc.
În concurs au fost înscrise scenete cu mesaje preventive precum: „Violența are mii de chipuri! Învață să le recunoști!", „Povestea de viață a Julietei", „Violența face victime, bunăstarea...prieteni!", „Schimbarea e în noi! Să spunem stop violenței!", „În spatele cuvintelor!", „Fără violență, totul va fi bine!", „O minte înțeleaptă exclude violența!"
Cea de a doua probă a concursului a constat în realizarea unui afiș cu mesaj preventiv. Juriul a analizat  modalitățile prin care concurenții au promovat ideile de nonviolență prin intermediul imaginii, graficii, prin culorile folosite și mesajelor folosite.
Școlile implicate în concursul preventiv „Școala fără violență", în acest an, sunt: Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu" Oradea, Liceul Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu" Oradea, Colegiul Național „Avram Iancu" Ștei, Liceul cu Program Sportiv „Bihorul" Oradea, Liceul Teoretic „Aurel Lazăr" Oradea, Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuși" Oradea, Liceul Tehnologic Nr.1 Șuncuiuș, Liceul Teoretic „Nicolae Jiga" Tinca și Liceul Tehnologic Nr.1 Dobrești.
În urma parcurgerii probelor din concurs, premiul I a revenit echipajului format din elevii Liceului Teoretic „Nicolae Jiga" Tinca, locul al II-lea a fost adjudecat de echipa Liceului Teoretic „Aurel Lazăr" Oradea, iar echipajul de la Colegiul Național „Avram Iancu" Ștei s-a clasat pe locul al III-lea.
De asemenea, au fost acordate şi două mențiuni, echipajului de la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu" Oradea și elevilor de la Liceul Tehnologic Nr. 1 Șuncuiuș.
Totodată, au fost acordate mai multe premii speciale, unul pentru „Cea mai bună interpretare", obţinut de echipajul Liceului Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu" Oradea, un altul pentru „Cel mai bun moment artistic" a fost acordat echipei Liceului Teoretic „Aurel Lazăr" Oradea, premiul pentru „Cel mai bun afiș" a revenit echipei Liceului cu Program Sportiv „Bihorul" din Oradea, iar premiul pentru „Cel mai bun mesaj preventiv" a fost acordat Liceului Tehnologic Nr. 1 Dobrești.
Competiţia este înscrisă în Calendarul activităţilor educative interjudeţene şi regionale al Ministerului Educaţiei Naţionale.
Ocupantele primelor trei locuri pe județul Bihor vor participa la etapa regională a acestui concurs, care va fi organizată în municipiul Oradea, în perioada 17 - 19 mai a.c..
Comisar șef de poliție Alina Dinu
Găsiți mai multe poze (55 de poze) în Galeria foto: Concursul preventiv „Școala fără violență”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:12:29 Ora standard a Europei de Est