Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Schimb de experiență al educatoarelor salontane cu colegele din CSEPEL - Ungaria

Vineri și sâmbătă, la Salonta,

Schimb de experiență al educatoarelor salontane cu colegele din CSEPEL - Ungaria

În perioada 5 - 6 aprilie 2019, un grup de 40 de cadre didactice maghiare de la Grădinița ,,CSODAKÚT" EGYESÍTETT ÓVODA CSEPEL - Budapest, Ungaria, conduse de către d-na director Hirholczné Faragó Tünde, a efectuat o vizită în orașul nostru, care este înfrățit cu localitatea lor de origine.

Întâlnirea bilaterală a educatoarelor din cele două țări reprezintă o primă etapă a Parteneriatului educațional ,,Tradiții și valori".
Primirea a avut loc în dimineața zilei de 5 aprilie 2019, la centrul grădinițelor salontane, Grădinița cu Program Prelungit ,,Toldi" Salonta. După mesajul de bun venit transmis de către conducerea grădiniței din România, colegele maghiare au vizitat structurile G.P.P. ,,Făt Frumos" și G.P.N. ,,Curcubeu" din Salonta, unde copiii desfășurau activități specifice programului, și au fost încântați să primească în dar cărți cu povești pentru preșcolari.
Colegele educatoare au urmărit împreună materiale educaționale audio-video, dezbătând probleme cu care se confruntă la grupă, învățământul preșcolar din ambele țări.
De la ora 18, gazda musafirilor din Csepel a fost Casa de Cultură ,,Zilahy Lajos", a Municipiului Salonta, unde, sub îndrumarea d-lui profesor de muzică și instructor de dansuri populare maghiare Benedek Árpád, s-au derulat momente artistice din folclorul maghiar, interpretate de către doamnele educatoare participante.
A doua zi, copiii din cadrul Ansamblului de dansuri populare maghiare ,,Toldi" Salonta, condus de d-nele educatoare Struber Eva și Bagi Tndér, au evoluat în fața invitaților, în sala de expoziție a Muzeului ,,Arany Janos" Salonta.
Un cuvânt salutar de apreciere a acestui parteneriat româno-maghiar a fost rostit de către d-na inspector de specialitate Tankó Veronika Zita, din cadrul I.Ș.J. Bihor. Dânsa a ținut să mulțumească tuturor celor prezenți că există interes și colaborare în vederea unui schimb de experiență reușit.
D-na director Hirholczné Faragó Tünde a realizat o scurtă prezentare a managementului Grădiniței ,,Csodakút" Egyesített Óvoda  Csepel, realizând o comparație între cele două sisteme de învățământ preșcolar.
Tot în această locație cadrele didactice au participat la două ateliere de creație, unde au confecționat obiecte decorative de Paște, din materiale naturale: paie și pănuși. De asemenea, au putut vizita expoziția de materiale didactice, turtă dulce și obiecte decorative cu motive pascale, realizate toate în regim hand-made.
În cadrul aceleiași vizite, oaspeții au poposit la Parcul de joacă ,,Toldi" din Salonta, donat și amenajat de către Csepel - Ungaria, copiilor salontani.
După servirea mesei de prânz, grupul s-a recules la Casa Memorială a marelui poet maghiar ,,Arany Janos", fost elev și dascăl în Salonta.
Se poate spune cu certitudine că această colaborare este benefică atât pentru relația româno-maghiară, cât și pentru schimbul de experiență profesională implicat.
Mulțumim pe această cale factorilor de decizie care au făcut posibilă această întâlnire și derularea acestui parteneriat: d-l primar al Municipiului Salonta - Tőrők László, d-l primar al comunității Csepel - Léonárd Borbély, d-l director al Casei de Cultură ,,Zilahy Lajos" Salonta - Kovács  Istvan.
Prof. Carla Lia Butcă,
director, G.P.P. ,,Toldi" Salonta
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Schimb de experiență al educatoarelor salontane cu colegele din CSEPEL - Ungaria.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:03:56 Ora standard a Europei de Est