Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

C.T. ,,Mihai Viteazul” a fost reprezentat la Bruxelles de dna prof. Vașadi Adriana

Coordonatorul proiectului internațional ,,Școli - ambasador ale Parlamentului European”,

C.T. ,,Mihai Viteazul” a fost reprezentat la Bruxelles de dna prof. Vașadi Adriana

În perioada 2-3 aprilie 2019, Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" din Oradea a fost reprezentat la Bruxelles - la Parlamentul European, de către doamna profesor Vașadi Adriana, coordonatorul proiectului internațional ,,Școli - ambasador ale Parlamentului European", în cadrul seminarului ,,European Parliament Ambassador School".

Proiectul EPAS dedicat elevilor din învățământul liceal, inițiat de Parlamentul European, se desfășoară începând din 2017, în toate țările membre ale Uniunii Europene. Programul urmărește îmbogățirea cunoștințele despre Europa și democrația parlamentară în rândul tinerilor. Elevii și profesorii sunt familiarizați cu posibilitățile pe care cetățenia europeană le oferă, precum și rolul pe care  Parlamentul European îl are în procesul decizional european.
Anul trecut, C.T. ,,Mihai Viteazul" a obținut titlul de Școală - ambasador a Parlamentului European, ca urmare a derulării a 23 de activități cu un impact deosebit asupra elevilor, dar și asupra comunității. Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" a fost apreciat pentru numărul mare de beneficiari, pentru nenumăratele parteneriate încheiate cu cele mai multe școli și instituții, dar și pentru implicarea autorităților locale în majoritatea activităților. Anul acesta, proiectul continuă cu activități la fel de interesante.
Promovarea imaginii școlii în Parlamentul European
La întâlnirea europeană au participat profesori coordonatori din toate țările membre UE. Seminarul a avut drept scop diseminarea activităților realizate de fiecare școală înscrisă în acest concurs, oferirea unei oportunități pentru un schimb de experiență între țări, crearea unor posibile parteneriate și promovarea imaginii școlii.
În cadrul workshop-urilor, d-na profesor Adriana Vașadi a prezentat Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" ca o ,,școală care face om din tine", potrivit sloganului nostru, subliniind importanța profilurilor studiate aici și rezultatele absolvenților în câmpul muncii, atât la nivel național, cât și la nivel european. De asemenea, a realizat un periplu al activităților susținute în cadrul proiectului, de la gastronomia europeană, Crăciunul în Europa, turismul în Europa până la dezbateri pe teme de actualitate în cadrul Parlamentului. În esență, activitățile au fost extrem de diverse, cuprinzând teme culturale, economice, sportive, artistice și de voluntariat etc. Dintre toate activitățile prezentate în cadrul workshop-urilor, colegii din celelalte țări au ales două activități de-ale noastre pe care le-au menționat pe un panou; astfel că școala noastră a fost felicitată și în Parlamentul European. Cele două activități alese au fost: 1.Egalitatea de șanse - Integrarea socială a persoanelor cu dizabilități de auz, activitate realizată cu sprijinul d-nei Angelica Platon, directorul Asociației surzilor și cu participarea elevilor surzi din școală și a constat în învățarea, prin limbajul semnelor, a valorilor europene și a unor cuvinte de bază care ar ajuta relaționarea cu acești elevi, dar și cu membrii comunității lor (activitate coordonată de Adriana Vașadi).
2.Dezbatere pe tema pungilor de plastic, activitate desfășurată la Prefectura Bihor, cu participarea autorităților ce au expertiza acestui subiect, a elevilor noștri, dar și a studenților de la Protecția Mediului, alături de profesorul  Timar Adrian (activitate coordonată de doamna profesor ambasador senior Monica Runcanu).
,,Mihai Viteazul" - singura școală cu două activități ilustrate pe panoul european
De precizat că în cadrul seminarului, au fost alese pentru prezentare pe panou doar câteva activități din toate proiectele prezentate de țările participante, iar Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" a  fost singura școală care a avut onoarea să aibă prezentate pe panou cele două activități menționate. Însă nici celelalte activități nu au avut o mai mică importanță, de aceea succesul se datorează întregii echipe formate din patru ambasadori seniori, dnele profesor Ardelean Simona, Filip Marinela, Runcanu Monica și Tiutin Rodica, profesorii care au coordonat elevii în activitățile desfășurate pentru cucerirea titlului european, aducând astfel cinste școlii, la concurență cu colegii naționale de prestigiu din țară și din Europa.
Director,
prof. dr. Ruben Filimon
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: C.T. ,,Mihai Viteazul” a fost reprezentat la Bruxelles de dna prof. Vașadi Adriana.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:57:04 Ora standard a Europei de Est