Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Diferiţi, dar nu inferiori”

Direcţia de Asistenţă Socială Oradea, alături de Asociaţia SOS Autism Bihor,

„Diferiţi, dar nu inferiori”

Direcţia de Asistenţă Socială Oradea a ales să sprijine și să fie alături, ca parteneri, de Asociaţia SOS Autism Bihor, cu ocazia Zilei Mondiale de Conştientizare a Autismului.

În fiecare an, ziua de 2 aprilie este marcată simultan în întreaga lume prin manifestări diverse, menite să atragă atenția asupra tulburărilor din spectrul autist, pentru respectarea demnităţii acestor persoane, pentru oportunităţi şi şanse egale la o viaţă normală.
În Oradea, manifestările au debutat la sediul Asociaţiei SOS Autism Bihor, unde a avut loc „Ziua porţilor deschise". Sub deviza: „Trăieşte o clipă în mintea unei persoane cu autism", participanţii, printre care viceprimarul municipiului Oradea, dl Florin Birta şi directorul DAS Oradea, dna Arina Moş, au făcut un tur al centrului şi au participat la o oră de terapie pentru persoanele cu tulburări din spectrul autist pentru a înţelege suferinţele acestor tineri şi ale părinţilor lor.
Evenimentele au continuat, de la ora 17.30, cu un marş de conştientizare şi sensibilizare a comunităţii cu privire la tinerii şi persoanele cu forme grave ale autismului. Participanţii, persoane cu diferite dizabilităţi şi membri ai comunităţii locale, purtând îmbrăcăminte de culoare albastră, s-au reunit, începând cu ora 17.15, pe platoul din faţa magazinului „Crişul" de unde au pornit  pe traseul Str. Republicii şi Piaţa Unirii.
Cu acest prilej dorim să tragem un semnal de alarmă asupra faptului că aceste persoane există şi sunt oameni care au nevoie de sprijinul nostru, al întregii comunităţi din care fac parte.
În semn de solidaritate cu persoanele cu tulburări din spectru autist, clădirea Primăriei Municipiului Oradea a fost iluminată pentru câteva ore în albastru, culoare care reprezintă simbolul conştientizării autismului.
Autismul este o tulburare complexă, care afectează comunicarea, relațiile sociale și comportamentul persoanei.
Asociaţia SOS Autism Bihor a fost înființată în luna martie a anului 2007,  de către 14 părinți de copii şi adulți cu autism, care au dorit să schimbe în bine viaţa copiilor lor. Din anul 2016 asociaţia oferă servicii licențiate în Centrul de Zi pentru adulți cu dizabilități, terapie de recuperare, de grup sau individuală pentru tineri cu autism, kinetoterapie, terapie prin dans, prin artă, aromaterapie, în sediul de pe Str. Pompiliu Miron Nr.5 Oradea, sediu pus la dispoziţie de către municipalitate. Programul centrului este de luni până vineri între orele 8 şi 16.00.
Autismul trebuie privit ca o neuro-diversitate umană, fiind nedrept să privăm aceşti tineri de șansa de a se dezvolta, a învăța și a se realiza potrivit cu talentele lor.
Consuella Govor
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: „Diferiţi, dar nu inferiori”.

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 18:50:44 Ora standard a Europei de Est