Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Fii mare când ești mic, ca să nu fii mic, când ești mare!”

Proiectul preventiv „Mesajul meu antiviolenţă” (ed. a XI-a)

„Fii mare când ești mic, ca să nu fii mic, când ești mare!”

Peste 200 de elevi şi profesori s-au implicat cu entuziasm și mult talent în concursul „Mesajul meu antiviolență", organizat de polițiștii de prevenire bihoreni.

Joi, 21 martie 2019, la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu" din Municipiul Oradea s-a desfășurat Concursul cu tematică preventivă „Mesajul meu antiviolență", adresat elevilor de gimnaziu, organizat de poliţiştii Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bihor în colaborare cu reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean Bihor şi cu cei ai Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu".
Peste 200 de elevi și profesori organizaţi în 23 de echipaje din cadrul unor instituţii de învăţământ gimnaziale din Judeţul Bihor au concurat pentru a-şi dovedi cunoştinţele în materie de prevenire a violenţei în mediul şcolar.
Ca în fiecare an, tinerii au avut libertatea de a alege mesajele preventive și forma în care le transmit. Combinând educația cu arta teatrală, copiii au regizat scenetele și au fost, în același timp, și actori în propriile piese. Copiii au abordat într-un mod atractiv și sugestiv problematici specifice generației lor, devenind astfel mai conștienți și mai responsabili, atât față de conduita proprie, cât și față de cea a colegilor sau a prietenilor lor, fiind capabili să evite riscurile.
În acest an, juriul, format din psihologi, profesori de artă teatrală, profesori, reprezentanți ai unor ONG-uri care activează în domeniul social, au avut de apreciat 23 de scenete originale. În concurs au fost înscrise scenete cu mesaje preventive precum: „Suflete încătușate", „Violența nu se rezolvă prin violență!", „Trecut și azi - haz și necaz", „Învinge răul prin bine!", „Copiii au suflet, nu sunt obiecte!", „Cuvintele pot zidi sau nărui suflete!", „Voci netăcute", „Discriminarea ucide vise!", „Privește, cunoaște, înțelege și nu judeca - și cuvintele dor!", „Viața înseamnă să ai curajul să alegi!".
Prima probă, momentul artistic, a constat în demonstraţii de dans, muzică, sport sau scurte scenete, care au surprins efectele nocive pe care violenţa, indiferent de forma sa de manifestare, o are asupra adolescenţilor, dar şi metode de a contracara astfel de manifestări. Expresivitatea, originalitatea, legătura conţinutului cu tema, precum şi alte asemenea criterii, i-au animat pe elevi într-o strânsă luptă pentru locurile fruntaşe. Elevii au folosit atât limbajul verbal, cât și cel nonverbal pentru a-și transmite cât mai eficient mesajele de prevenire a violenței, utilizând și fond muzical adecvat, astfel încât să încânte auditoriul format din părinți, profesori, colegi.
Cea de a doua probă a concursului a constat în completarea unui chestionar cu 10 întrebări pe teme de prevenire, formulate din „Ghidul practic de prevenire a criminalității și victimizării - Cuvinte care dor și rănesc", editat în anul 2018, de Inspectoratul de Poliție Județean Bihor. Prin intermediul acestei probe, au fost testate cunoștințele elevilor cu privire la modul de gestionare a anumitor situații de risc, dobândite de aceștia în cadrul orelor de educație preventivă susținute permanent de polițiștii de prevenire bihoreni. 
Școlile implicate în concursul preventiv „Mesajul meu antiviolență", în acest an, sunt: Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu", Colegiul Național „Avram Iancu" Ștei, Colegiul Tehnic Nr.1 Vadu Crișului, Colegiul Național ,,Iosif Vulcan", Școala Gimnazială „Miron Pompiliu" Ștei, Școala Gimnazială ,,Nicolae Bălcescu" Oradea, Școala Gimnazială Nr. 1 Nucet, Școala Gimnazială Nr. 1 Roșia, Școala Gimnazială Nr. 1 Săliște de Vașcău, Școala Gimnazială ,,Nicolae Bogdan" Vașcău, Școala Gimnazială Nr.1, Chișlaz, Școala Gimnazială „Georgiu Popa" Câmpani, Școala Gimnazială Nr. 1 Călugări, Liceul Tehnologic Nr.1 Dobrești, Școala Gimnazială Nr. 1 Pietroasa, Școala Gimnazială Nr. 2 Chișcău, Școala Gimnazială Nr. 1 Cheresig, Școala Gimnazială Nr. 1 Cociuba Mare, Școala Gimnazială Nr. 1 Răbăgani, Liceul Tehnologic Nr. 1 Șuncuiuș, Școala Gimnazială  Nr. 1 Husasău de Tinca, Școala Gimnazială „Ioan Slavici" Oradea, Școala Gimnazială „Aurel Pop" Oșorhei.
În urma parcurgerii probelor din concurs, premiul I a revenit echipajului format din elevii Şcolii Gimnaziale Nr. 1 Săliște de Vașcău, locul al II-lea a fost adjudecat de echipa Școlii Gimnaziale ,,Nicolae Bogdan" Vașcău, iar echipajul de la Colegiul Național „Iosif Vulcan" din municipiul Oradea s-a clasat pe locul al III-lea.
De asemenea, a fost acordată şi o mențiune, aceasta revenind echipajului de la Școala Gimnazială Nr. 1 Nucet.
Totodată, au fost acordate mai multe premii speciale, unul pentru „Cea mai bună interpretare", obţinut de echipajul Școlii Gimnaziale ,,Nicolae Bălcescu" Oradea, un altul pentru „Cel mai bun moment artistic" a fost acordat echipei Școlii Gimnaziale Nr. 1 Roșia, premiul pentru „Cea mai bună costumație" a revenit echipei Colegiului Național „Iosif Vulcan" din Oradea.
Premiul pentru „Cel mai bun mesaj preventiv" a fost acordat elevilor de la Liceul Tehnologic Nr. 1 Dobrești - structura Școala Gimnazială Nr.1 Hidișel, pentru mesajul „Fii mare când ești mic, ca să nu fii mic, când ești mare!"
Comisar-șef de poliție
Alina Dinu
 
Mesaje la mesaje... pentru mesageri, la a XI-a ediție!
,,Doar o vorbă să-ți mai spun" (ca să-l cităm pe regretatul George Pruteanu, cu rubrica sa) despre un alt gen de mesaje.
În deschiderea competiției, au transmis mesaje directorul Liceului Teoretic ,,Onisifor Ghibu", domnul profesor Iulius Timar care le-a sugerat elevilor (participanți la cea de-a XI-a ediție a competiției) să învețe din toate scenetele care vor fi prezentate în speranța că ,,promovând astfel de activități ne vom îndrepta în direcția bună"; vorbind despre concurs, doamna inspector școlar Daniela Sopota a subliniat faptul că ,,nu este un concurs doar agreat de către copii, ci este un concurs foarte dorit și foarte așteptat, care vă dezvoltă creativitatea, vă dezvoltă abilități de comunicare, de empatizare, vă dezvoltă altruismul pe care voi îl manifestați în plan social"; iar doamna comisar-șef Ioana Indrieș, vorbind în nume personal și al celorlalți polițiști prezenți (Anca, Răzvan, Ștefan și Alina), dar și în numele Inspectoratului de Poliție Județean Bihor, s-a adresat deschis tuturor prietenilor pe care i-a câștigat la cele 10 ediții desfășurate, dar și cu prilejul nenumăratelor întâlniri pe care le-a avut în școlile lor. ,,Noi, azi (joi, 21 martie  - n.n.), împreună, în cele 23 de scenete (piese de teatru), le vom transforma într-o poezie (apropo de faptul că 21martie e Ziua Internațională a Poeziei) și într-o fericire (pentru că 20 martie a fost Ziua Mondială a Fericirii). De aceea, vreau să vă văd doar cu zâmbetul pe buze".
Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze (90 de poze) în Galeria foto: „Fii mare când ești mic, ca să nu fii mic, când vei fi mare!”

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:00:18 Ora standard a Europei de Est