Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Intervenţie de urgenţă în cazuri de violenţă domestică

Direcţia de Asistenţă Socială Oradea

Intervenţie de urgenţă în cazuri de violenţă domestică

În sfârşit, după un lung şir de tergiversări, s-a legiferat protecţia victimelor violenţei domestice.

Violenţa domestică este larg răspândită în societatea contemporană, la nivelul tuturor categoriilor sociale, cu efecte grave şi pe termen lung asupra calităţii vieţii şi bunăstării victimelor şi familiilor acestora.
Astfel, pentru a pune la adăpost victima şi a îndepărta din familie persoana agresivă, s-a constituit o echipă mobilă, la nivelul municipiului Oradea, formată din cinci angajaţi ai Direcţiei de Asistenţă Socială Oradea, un coordonator al echipei, angajat al DAS Oradea şi un reprezentant al Poliţiei Locale Oradea. Din echipa mobilă pot face parte reprezentanţi ai diferitelor culte religioase pe plan local, ai unor asociaţii sau fundaţii cu activitate relevantă în domeniul violenţei domestice, egalităţii de şanse între femei şi bărbaţi, sprijin umanitar, caritate, cu care au fost încheiate acorduri de parteneriat.
Astfel, orice persoană aflată în preajma sau în mijlocul actelor de agresiune, victime, vecini sau martori străini de familie, sesizează numărul unic pentru apeluri de urgenţă 112, Poliţia Municipiului Oradea emiţând în acest sens un ordin de protecţie provizoriu.
Echipa mobilă pentru intervenţie de urgenţă în cazurile de violenţă domestică intervine doar la solicitarea Poliţiei Municipiului Oradea, după emiterea ordinului de protecţie provizoriu şi doar în situaţia în care agresorul, după îndepărtarea din familie, nu are posibilitatea de a se caza şi solicită găzduirea într-un centru rezidenţial.
Poliţia Locală oferă protecţie angajaţilor DAS Oradea în momentul transportului agresorului la cele două spaţii pe care municipalitatea le pune la dispoziţie.
Direcţia de Asistenţă Socială Oradea acordă informare şi consiliere victimelor actului de violenţă domestică şi acordă, după evaluarea iniţială a gradului de risc, servicii şi beneficii sociale în vederea depăşirii situaţiei de risc în care se găsesc.
Chiar dacă echipa mobilă nu este sesizată, Poliţia Municipiului Oradea înştiinţează Direcţia de Asistenţă Socială Oradea cu privire la victimele violenţei domestice de pe raza municipiului Oradea, în vederea luării măsurilor care se impun şi acordării de servicii sociale atât victimelor cât şi agresorilor.
Această problemă majoră trebuie să fie foarte bine înţeleasă de către toţi factorii responsabili şi presupune implicarea activă a tuturor profesioniştilor cu atribuţii în domeniu şi, nu în ultimul rând, a comunităţii locale.
Consuella Govor

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 19:03:27 Ora standard a Europei de Est